Hoe is de situatie onderweg in Duitsland?

Vanmorgen om 9:00 bij Amsterdam vertrokken. Via Arnhem over de 3. Tot aan Frankfurt een gemiddelde van 80 excl pauze, dus schiet niet echt op. Na Frankfurt gaat het nu aardig over mooi nieuw asfalt. Familie izat iets voor ons en zijn over de 61 gegaan. Dat leek veel beter door te rijden. Toch mogen we niet mopperen want ik heb onderweg een hoop pechgevallen en ongelukken gezien. Dat is een stuk erger.

Taan op 16 feb 2024 16:10

Uiteindelijk om 21:15 in Salzburg, dus gewoon weer in 12 uur net als andere jaren. Laatste stuk ging als een speer.
Vanmorgen om 8:00 in de auto in Salzburg en ca 30 min vertraging naar Wagrain. Spullen les en skipassen geregeld en om 10:45 naar boven.

Wij zijn om 03:00 vertrokken, ook midden NL, navigatie gevolgd over de 3 en daar gebeurden sinds vertrek allerhande ongelukken (2x dakkoffers op elkaar en twee gepimpte wagens die op eigen houtje de vangrail hebben geknuffeld) en incl ‘kotspauze’ nu pas bij Stuttgart Flughafen en dan moetne we nog tot Val Gardena.

Volgens maps nog 5:47 min via de Fernpass. Flitsmeister komt als niet eens meer via de pass maar via Munchen en dan minimaal 7 uur nog.

Toch maar eens bedenken hoe we dit volgend jaar doen. Denk dan toch maar navigatie ‘overrulen’ en de 61 pakken.

LoveToSki op 17 feb 2024 11:00

Hebben dit ook aantaal jaar gedaan; rond 02:00 op zaterdag vanuit Den Haag. Eig nooit een soepele rit gehad.
Tegenwoordig op donderdag ochtened na de spits uurtje of 7 a 8 rijden, 2 nachten stad naar keuze, en zaterdag ochtend fris en fruitig (meestal…) nog 4 uurtjes touren.
Kan t iedereen aanraden!

*bericht bewerkt door KKJB op 17 feb 2024 11:52

Velen hebben schoolgaande kids en dan zit je vast aan vrijdagmiddag of zaterdag rijden. Of je kind is op vrijdag opeens ziek (net zoals die van mij) en gisteren onderweg zag ik veel Nederlanders met kinderen in de schoolgaande leeftijd die waarschijnlijk ook een griepje hadden opgelopen 🤔

Ik zou ook wel op donderdag willen vertrekken maar helaas hebben we nog een leerplichtige dochter 😅

Ik denk dat we volgend jaar maar gewoon overnachten. Staan nu stil net onder Ulm (nog net op de b10 - nog 200 meter)…

null

*bericht bewerkt door LoveToSki op 17 feb 2024 12:20

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Zou @KKJB denken dat Nederlanders masochisten zijn dat ze expres op zaterdag rijden, zodat ze uren in de file kunnen staan?

Zou @KKJB denken dat Nederlanders masochisten zijn dat ze expres op zaterdag rijden, zodat ze uren in de file kunnen staan?

DrPhil op 17 feb 2024 12:22

Neee dat denk ik zeker niet.
Probeer alleen te zeggen dat zaterdag ochtend vroeg, niet de meeest ideale tijd is om te gaan rijden…

Goh echt.

Je doet je naam geen eer aan… 😊

Zijn hier vast ook wel minder doorgewinterde wintersporters die er wel iets aan hebben.

Zo te zien veel file op de Fernpass. https://www.tirol.gv.at/verkehr/strassenbau-und-strassenerha…

AJski op 17 feb 2024 14:01

Ja de stoplichten voor de tunnels zijn in gebruik… lijkt Utrecht wel (A2 tunnel) 🤪

We staan echt helemaal stil. Geloof dat ik lekker slaap vanavond!

*bericht bewerkt door LoveToSki op 17 feb 2024 14:07

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Wij staan helemaal vast op de fernpas. Je kunt beter een hele andere route kiezen. Staan al een uur helemaal stil.

De Fernpass heeft wel een dieptepunt vanmiddag. Is er iemand die weet wat er vooraan aan de file aan de hand is waardoor het vrijwel stil staat?

Hoor net op Twitter dat er meerdere auto’s met pech staan. Wat ik hoor nu al drie auto’s met pech .

Één van de drukste wisseldagen van het seizoen, dat weet toch wel iedereen ondertussen? 🙄

Bla, bla, bla.

De drukste wisseldag was volgens mij vorige week en toen was de vertraging minder groot.

Velen hebben schoolgaande kids en dan zit je vast aan vrijdagmiddag of zaterdag rijden. Of je kind is op vrijdag opeens ziek (net zoals die van mij) en gisteren onderweg zag ik veel Nederlanders met kinderen in de schoolgaande leeftijd die waarschijnlijk ook een griepje hadden opgelopen 🤔

AJski op 17 feb 2024 12:18

Tijd om het “leerplicht” topic weer nieuw leven in te blazen

Gang is alles

0730 uur Ulm en had wel vertraging ingecalculeerd. Nu stilstaan voor de Lermoostunnel en nog twee uur naar solden volgens app. Hoop alleen maar dat we de skiverhuur halen😩 en dit geen tweede keer meer

Wij zijn vanochtend om half 10 gaan rijden en hebben de 61 gepakt. Gaat heel soepel.

De drukste wisseldag was volgens mij vorige week en toen was de vertraging minder groot.

TJ op 17 feb 2024 14:25

Ongevalletje hier of daar, pechgevalletje hier of daar en het is bingo.
Op zaterdagen rijden in hoogseizoen is vertragingsproblemen zoeken.
Eigen schuld, dikke bult. 🤷‍♂️

Bla, bla, bla.

@wintersport2020 Waar naar toe.?

Bedankt voor het hart onder de riem. De huidige vertraging op de Fernpass is uitzonderlijk, ook voor een zaterdag in de voorjaarsvakantie.

Halverwege de Fernpass richting het zuiden stond een (Nederlandse) auto met een afgebroken achterwiel stil op de rijbaan. Vervelend begin van je vakantie.

Bedankt voor het hart onder de riem. De huidige vertraging op de Fernpass is uitzonderlijk, ook voor een zaterdag in de voorjaarsvakantie.

TJ op 17 feb 2024 16:06

Precies dit. We zaten vóór de drukte, maar kijken nu maar 8 uur vertraging (bijna 2x reistijd)

We hebben file op file gestapeld gekregen, net over de grens in duitsland al drie (!) keer in de file vanwege autos die hem in de vangrail hadden geparkeerd. Zelfs de navigatie weet zich geen raad meer, de aankomsttijd staat al drie uur op drie uur 🤔

Maar het is wel goed om te weten dat het gewoon allemaal onze eigen dikke schuld is toch? 🙃

Wel sneu voor die mensen die hun auto in de vangrail parkeerden. Zal de volgende keer toch even zeggen dat dat toch niet zo hoeft van ons

Goed… nu even zonder druipend sarcasme, iedereen sterkte die hier net als ons doorheen moet

Morgen gewoon extra vroeg de piste op gaan om de ellende snel te vergeten ⛷️

*bericht bewerkt door LoveToBoard op 17 feb 2024 16:26

Ongevalletje hier of daar, pechgevalletje hier of daar en het is bingo.
Op zaterdagen rijden in hoogseizoen is vertragingsproblemen zoeken.
Eigen schuld, dikke bult. 🤷‍♂️

bartvwg op 17 feb 2024 14:48

Gisteren was het ook al niet best. Maar wel zo te lezen veel beter dan vandaag.

Bedankt voor het hart onder de riem. De huidige vertraging op de Fernpass is uitzonderlijk, ook voor een zaterdag in de voorjaarsvakantie.

TJ op 17 feb 2024 16:06

Niks uitzonderlijk, 3 weken terug stond je er ook urenlang stil wegens 1 dom ongeval.
Net 's ochtends op een zaterdag wanneer iedereen weer noordwaarts wil rijden.
Zelfs via Arlberg was het koekenbak.
Dat heb je nu eenmaal met zo’n straatjes, pech.

Bla, bla, bla.

Vanmorgen rond half 8 uit Heidelberg vertrokken. Navi gaf aan dat Fernpass half uur langer zou duren dan over Bregenz. Zo te lezen was de Fernpass dus nog vele malen erger vandaag. Ik vond vrijdag van NL naar Heidelberg via A3 vervelender dan vandaag. Veel opstoppingen, en toen het donker werd veel fijne regen en dus slecht zicht.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Vannacht om 3 uur vertrokken uit skiwelt 10.15 thuis, regio Arnhem.
Geen file gezien, perfecte reis

*bericht bewerkt door bas8 op 17 feb 2024 17:40

Vannacht om 3 uur vertrokken uit skiwelt 10.15 thuis, regio Arnhem.
Geen file gezien, perfecte reis

bas8 op 17 feb 2024 17:39

Ja hè-hè, weinig verwonderlijk met dit soort tijdstippen en rijrichting…

Aan iedereen die nu in de file staat: sterkte.

*bericht bewerkt door Quick op 17 feb 2024 18:03

Mr. Slow

Sterkte allemaal!
Ben toch blij dat ik niet aan de vakanties vast zit.

Vannacht om 3 uur vertrokken uit skiwelt 10.15 thuis, regio Arnhem.
Geen file gezien, perfecte reis

bas8 op 17 feb 2024 17:39

Ja hè-hè, weinig verwonderlijk met dit soort tijdstippen en rijrichting…

Aan iedereen die nu in de file staat: sterkte.

Quick op 17 feb 2024 18:02

Ja hè hè paar uur later vertrekken met de meute had je noordwaarts ook in de file gestaan

Plaats een reactie