Hoelang duurt jouw ideale wintersport vakantie

Bwa ik denk wel als je de skiers vraagt die 30 20 dagen plus skieen, dat ze die 20 dagen plus niet in t zelfde gebied vertoeven. Je brein raakt aan alles gewoon, en begint nogal snel te denken “boring”, als er niet genoegnieuwe input is.

Ik ski gemiddeld toch 10-11 van de dolomiti gebieden… 30-40 dagen in t zelfde gebied zou idd… wat teveel van t goede zijn

Bwa ik denk wel als je de skiers vraagt die 30 20 dagen plus skieen, dat ze die 20 dagen plus niet in t zelfde gebied vertoeven. Je brein raakt aan alles gewoon, en begint nogal snel te denken “boring”, als er niet genoegnieuwe input is.

Ik ski gemiddeld toch 10-11 van de dolomiti gebieden… 30-40 dagen in t zelfde gebied zou idd… wat teveel van t goede zijn

Asterino op 18 feb 2024 12:25

daar heb ik echt geen enkel probleem mee.

Click. Click. Peace

Sinds 2002 :-) Nooit meer weggegaan

Rogier op 17 feb 2024 12:28

Ik ben er wel veel, maar mijn vrouw wilt nog niet definitief 🤷🏼‍♂️

kesman op 17 feb 2024 13:12

Ik heb een vrouw ter plekke gevonden :-)

Click. Click. Peace

Ik zou wel qua gebieden willen afwisselen inderdaad.

Bwa ik denk wel als je de skiers vraagt die 30 20 dagen plus skieen, dat ze die 20 dagen plus niet in t zelfde gebied vertoeven. Je brein raakt aan alles gewoon, en begint nogal snel te denken “boring”, als er niet genoegnieuwe input is.

Ik ski gemiddeld toch 10-11 van de dolomiti gebieden… 30-40 dagen in t zelfde gebied zou idd… wat teveel van t goede zijn

Asterino op 18 feb 2024 12:25

Ik vind inderdaad 3 dagen achter elkaar in hetzelfde gebied al veel, zelfs als het een groter gebied betreft. Enige uitzondering wellicht als je volstrekt de andere kant op kunt en dus niet dezelfde pistes hoeft te doen, maar zelfs dan zou een week in hetzelfde gebied me echt niet meer lukken. Scheelt overigens wel dat ik even met de auto naar een ander gebied geen enkel probleem vindt. Afwisseling is absolute noodzaak voor mij!

Grappige is wel dat ik in een kleiner gebiedje gerust 4 of 5 keer dezelfde piste achter elkaar kan doen, zeker als de sneeuw er erg goed is.

Voorbeeld: bij een Dolomiti superski vakantie vanuit San Cassiano doe ik toch even een dagje met de auto Cortina, Drei zinnen en/of Kronplatz en ga niet de hele week via de SR ergens heen.

*bericht bewerkt door Amelm op 18 feb 2024 13:01

Een maand. En in die maand meerdere gebieden bezoeken en verblijven. Ik hou echt van afwisseling en ontdekken.

Wel met rustdagen en andere activiteiten dan enkel skiën. Kan een dagje Netflixen zijn tot het bezoeken van een stad in de buurt. Skiën is wel het hoofddoel van de reis.

Waarom een maand? Omdat na een maand, helaas de normale gang van zaken weer opgepakt moeten worden.

Zo zijn kleine tripjes van een paar dagen weer heerlijk om te ontladen en op te laden in een drukke periode.

*bericht bewerkt door Jamie010 op 18 feb 2024 13:48

Hahaha deze antwoorden had ik dus echt niet verwacht, grote hoeveelheid echte cracks die hier rondlopen die gewoon weken kunnen wegblijven. Ik was zelf een aantal jaar terug in Portes du Soleil en ik was echt kapot na 5-6 dagen snowboarden, verbaast me echt dat jullie het zoveel dagen uithouden achtereen ook. Zal wel aan mijn techniek liggen

Hahaha deze antwoorden had ik dus echt niet verwacht, grote hoeveelheid echte cracks die hier rondlopen die gewoon weken kunnen wegblijven. Ik was zelf een aantal jaar terug in Portes du Soleil en ik was echt kapot na 5-6 dagen snowboarden, verbaast me echt dat jullie het zoveel dagen uithouden achtereen ook. Zal wel aan mijn techniek liggen

Ry33 op 18 feb 2024 18:29

Ik zou zeggen; probeer het eens een wat langere tijd. Als ik op shortski ga of 8-10 dagen dan ben ik ook moe na een dag of 4 á 5. Als je daar echter doorheen gaat dan merk je geen verdere opbouw.

Na een dag of 10 op de ski’s is er daarna sowieso geen opbouw qua moeheid meer (hooguit tijdens een piste zelf, nauwelijks achteraf) en kun je blijven doorgaan, je wordt enkel gelimiteerd door je eigen motivatie.

Hahaha deze antwoorden had ik dus echt niet verwacht, grote hoeveelheid echte cracks die hier rondlopen die gewoon weken kunnen wegblijven. Ik was zelf een aantal jaar terug in Portes du Soleil en ik was echt kapot na 5-6 dagen snowboarden, verbaast me echt dat jullie het zoveel dagen uithouden achtereen ook. Zal wel aan mijn techniek liggen

Ry33 op 18 feb 2024 18:29

Bij mij gaan er wel grote hoeveelheden pijnstillers doorheen…

Hahaha deze antwoorden had ik dus echt niet verwacht, grote hoeveelheid echte cracks die hier rondlopen die gewoon weken kunnen wegblijven. Ik was zelf een aantal jaar terug in Portes du Soleil en ik was echt kapot na 5-6 dagen snowboarden, verbaast me echt dat jullie het zoveel dagen uithouden achtereen ook. Zal wel aan mijn techniek liggen

Ry33 op 18 feb 2024 18:29

Ik zou zeggen; probeer het eens een wat langere tijd. Als ik op shortski ga of 8-10 dagen dan ben ik ook moe na een dag of 4 á 5. Als je daar echter doorheen gaat dan merk je geen verdere opbouw.

Na een dag of 10 op de ski’s is er daarna sowieso geen opbouw qua moeheid meer (hooguit tijdens een piste zelf, nauwelijks achteraf) en kun je blijven doorgaan, je wordt enkel gelimiteerd door je eigen motivatie.

Amelm op 18 feb 2024 18:41

Ik denk dat ik het dit keer anders aanpak, ik denk dat ik een drietal dagen indoorpiste doe, 3 dagen rust en dan op wintersport zodat mn spieren al een beetje wennen

Hahaha deze antwoorden had ik dus echt niet verwacht, grote hoeveelheid echte cracks die hier rondlopen die gewoon weken kunnen wegblijven. Ik was zelf een aantal jaar terug in Portes du Soleil en ik was echt kapot na 5-6 dagen snowboarden, verbaast me echt dat jullie het zoveel dagen uithouden achtereen ook. Zal wel aan mijn techniek liggen

Ry33 op 18 feb 2024 18:29

Ik ben al kapot na 2 of 3 dagen. Maar als je daar doorheen gaat, dan voel je het na dag 5/6 weer echt beter worden (de dagen daar tussen heb ik nog wel echt een uurtje of twee warm draaien nodig) , maar uiteindelijk gaat na een week ofzo die extreme vermoeidheid er bij mij wel af. Ik denk ook niet dat een betere techniek daar perse bij helpt, want dan zoek je juist ook snel je fysieke grenzen op.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hahaha deze antwoorden had ik dus echt niet verwacht, grote hoeveelheid echte cracks die hier rondlopen die gewoon weken kunnen wegblijven. Ik was zelf een aantal jaar terug in Portes du Soleil en ik was echt kapot na 5-6 dagen snowboarden, verbaast me echt dat jullie het zoveel dagen uithouden achtereen ook. Zal wel aan mijn techniek liggen

Ry33 op 18 feb 2024 18:29

Bij mij gaan er wel grote hoeveelheden pijnstillers doorheen…

DSvier op 18 feb 2024 22:36

Jij ook altijd last van een beetje ochtendhoofdpijn? 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben na twee dagen ook al leeg ( volgens mijn smartwach) Niks van aantrekken en gewoon maximizen die vakantie! Uitrusten kan op het werk wel weer 😉

Als ik de keuze had zou ik er wonen en gaan skiën onder alle omstandigheden behalve slecht zicht. Ik ga nu 2x 6 dagen. Eentje al 35 jaar hetzelfde gebied (Silvretta Montafon) en ik kan nog steeds genieten van sommige afdalingen en momenten. Dit jaar 2de keer gasteinertal en verveelde nog geen moment. Vroeger gingen wij 2 weken aaneengesloten skiën. Toen ik jong was verveelde dat nog, ging ik Bigfoot skiën, snowboarden, off piste enz. Achteraf geweldig. Ik merk gewoon dat skiën mijn passie is en ik een van de geweldigste dingen in mijn leven is. Ik ben blij dat ik een vrouw en kinderen heb die daar in meegaan en een schoonfamilie die het nu ook oppikt. Droom is nog wel eens een hele winter doorbrengen in de alpen en dan meerdere gebieden aan te doen. Veel gebieden zijn tegenwoordig toch erg afhankelijk van de ligging en niet altijd perfect, maar wel als er sneeuw valt enz.

Als het kon zou ik de wintermaanden in Oostenrijk vertoeven van november - april. Dan zou ook de mogelijkheid bestaan om meerdere gebieden te bezoeken.
Dit jaar sta ik op 2 weken en over 3 weken ga ik weer een weekje. Ik probeer wel elk jaar 3 wintersportweken te pakken want er is niets zo fijn als de pistes afrazen.

Dit seizoen 12 tal dagen ,

Ga niet all mijn vakantie in wintersport steken , zit namelijk ook graag in de zomer in de bergen …

Dag 3 van wintersport, en ik ben echt kapot. Snowboarden is zo loeizwaar, telkens omdat je er moet inkomen de eerste 2 dagen. Echt pittig hoor, morgen dag 4 echt een rustdagje en de sauna in.

Ideaal zou zijn de rest van mijn leven 🙏🏼

Disturbing the peace since 1975

Jij ook altijd last van een beetje ochtendhoofdpijn? 😉

Shane op 18 feb 2024 23:00

Dat dan weer niet. Op een enkel glaasje prosecco en een flesje Ruinart blanc de blancs na heb ik geen alcohol tot mij genomen.

Ik ski zeker vijf dagen in de week, en nu vandaag was mijn 7e dag, met papsneeuw, heb er geen last van, is alsof ik gewoon thuis fiets of wandel, geen pijntjes en niet moe, je went er gewoon aan, wat al eerder werd benoemd. En nu even heerlijk naar de Dorfstub’n ;)

Dienten Die Alte schule

Jij ook altijd last van een beetje ochtendhoofdpijn? 😉

Shane op 18 feb 2024 23:00

Dat dan weer niet. Op een enkel glaasje prosecco en een flesje Ruinart blanc de blancs na heb ik geen alcohol tot mij genomen.

DSvier op 16 mrt 2024 11:32

Is niet slecht per dag

Heb nog nooit het punt bereikt dat ik het zat was. Langste trip was 2,5 week en de laatste jaren seizoenen mogen maken van zo’n 30 skidagen. Het extreme verlangen om na 30 dagen wéér te gaan is iets minder dan na 6 maanden niet skiën, maar het is of wordt nooit een probleem om te gaan :)

Leuk topic 😍

Persoonlijk kan de wintersport / Berg vakantie me niet lang genoeg duren. Op dit moment 2 weken in Drei Zinnen… Hoewel onze dag invulling wel wat is veranderd, van volle dagen knallen is het nu skieen in de ochtend en met hond wandelen in middag. Een heerlijke en meer ontspannen mix, dan het pure kilometer vreten vinden we.

Wij vragen ons de laatste jaren elke keer weer af… waarom gaan we eigenlijk naar huis. Gelukkig was vrouwlief het eens en krijgen we half september de sleutels van ons huis in Noord Italië 😎😍

Ik was in december en januari bijna zes weken in Oostenrijk. Sta nu op 30 skidagen. Baalde dat ik naar huis moest om te werken. Gelukkig mag ik 1 maart weer, helaas is het maar voor twee weekjes…

peterpos op 16 feb 2024 21:51

Haha de echte crack gevonden! Waren die 6 weken echt puur vakantie?

Ry33 op 16 feb 2024 21:54

null

Helaas op 41 skidagen blijven steken. Had graag nog een 42e dag willen skiën, maar moest eerst ergens ‘nieuwe’ ski’s vandaan zien te halen…

Peter Pos

@Gerwin definitief of als vakantiehuis?

3x een week zou ideaal zijn voor mij.
Aan het begin van het seizoen.
Aan het eind van het seizoen.
En dan ergens eind januari… ☺️

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

@Gerwin definitief of als vakantiehuis?

Tiny-M op 17 mrt 2024 17:28

Het doel is definitief maar we hebben nog wel een fallback scenario mocht een typisch ‘Ik vertrek’ scenario voltrekken 😅

Nou wil ik beelden a la ik vertrek! 😁
Lijkt me wel fantastisch.

Idealiter en als geld geen rol speelt had ik een eenvoudig maar warm huis met uitzicht in de bergen en onze huidige woning.
Ik zou echter niet alleen skiën, maar vooral veel outdoor leven.
Volgens mij ben ik zo langzamerhand tamelijk zat van alle deadlines waarmee ik leef.
Zo langzamerhand gaat dat wat wringen (voor de beeldvorming, ik heb grofweg 100 deadlines in een jaar).

It is an amazing world

Sinds 2002 :-) Nooit meer weggegaan

Rogier op 17 feb 2024 12:28

Wie biedt meer?

Plaats een reactie