Welke skipas koop jij?

Zeker gezien de huidige omstandigheden: welke skipas koop jij? En is dit anders dan normaal?
Ik weet het niet zo goed, ben dus benieuwd wat anderen doen…

Welke omstandigheden en wat bedoel je met welke skipas?

Heb je het over de slush in de middag? Ja, daar laat ik mij niet door tegenhouden. Het is wat zwaarder voor de knieën, maar dat is het dan ook wel…

Ik ben een fanatieke skiër (alhoewel ik me echt wel besef dat er een hoop mensen veel fanatieker zullen zijn op dit forum), maar ik hoor niet bij de groep (stereotype) Nederlander die met hoe alles er nu bij ligt en wat de voorspellingen zeggen qua weer koste wat het kost lange dagen in de ‘sneeuw’ wil maken en hoog bij laag beweren dat het allemaal wel meevalt: het regent, er ligt amper/geen sneeuw in het dal en de afdalingen hebben kale plekken, het wordt zo’n 10 graden. Dat is gewoon echt verre van het ideaalplaatje.
Normaal zou ik 6 dagen superskipas voor Oostenrijk kopen. Ik twijfel nu echt, ook omdat het wel even 400 euro is, en ben benieuwd of er mensen ook twijfelen en wat zij uiteindelijk doen.


Normaal zou ik 6 dagen superskipas voor Oostenrijk kopen. Ik twijfel nu echt, ook omdat het wel even 400 euro is, en ben benieuwd of er mensen ook twijfelen en wat zij uiteindelijk doen.

Welk gebied zit je nu?!?

Ik zou denk ik ook kijken waar er omslagpunt qua prijs zit. Dus elke dag pas voor 1 dag dat wordt meer dan 400 euro…

Maar soms valt verschil mee als je kijkt naar 4+2 pas oid. Als je denkt dat loop van de week nog slechter wordt.

En in sommige gebieden mag je (meestal pas vanaf 5 dagen) nog verlengen naar 6 of 7 dagen zonder extra kosten (dus de totaal prijs is dan wat je zou betalen als je in eerste instantie al meteen een 6 of 7 daagse pas had gekocht

*bericht bewerkt door reiziger14 op 17 feb 2024 17:02

Wij zitten tussen Kitzski en Zillertal Arena. Vandaar die skipas, dan kun je beide gebieden skiën. Ook een dagje wildkogel is een optie.

Hebben ze daar geen 5 in 7 dagen passen? Zou zoiets doen.

Ik verwacht dat de sneeuw vanaf maandag al beter gaat zijn boven de 1700/1800m. Rüdolfshütte / Weissee Gletscherwelt is een hoger en rustiger alternatief in de buurt, maar niet groot.

Seizoenspas voor t hele gezin… heel pijnlijk de dag van aankoop… daarna no stress… 😄

Daar ben je natuurlijk niet zoveel mee.

Vandaag 7 daagse skipas Lungo gekocht, inclusief Obertauern. Goed kunnen skien vandaag tot circa 14 uur op de Grosseck, wel zwaarder na ca 11 uur. Maar prima te doen.

Wij zitten tussen Kitzski en Zillertal Arena. Vandaar die skipas, dan kun je beide gebieden skiën. Ook een dagje wildkogel is een optie.

Draak op 17 feb 2024 17:15

Het prijsverschil tussen de Kitzski-pas en de SuperSkiPas was voor ons (2 kids, 2 volwassenen) in totaal maar iets van 70 euro, dus voor de SuperSkiPas gekozen zodat wij nog ergens anders kunnen gaan skiën.

Ik ben een fanatieke skiër (alhoewel ik me echt wel besef dat er een hoop mensen veel fanatieker zullen zijn op dit forum), maar ik hoor niet bij de groep (stereotype) Nederlander die met hoe alles er nu bij ligt en wat de voorspellingen zeggen qua weer koste wat het kost lange dagen in de ‘sneeuw’ wil maken en hoog bij laag beweren dat het allemaal wel meevalt: het regent, er ligt amper/geen sneeuw in het dal en de afdalingen hebben kale plekken, het wordt zo’n 10 graden. Dat is gewoon echt verre van het ideaalplaatje.
Normaal zou ik 6 dagen superskipas voor Oostenrijk kopen. Ik twijfel nu echt, ook omdat het wel even 400 euro is, en ben benieuwd of er mensen ook twijfelen en wat zij uiteindelijk doen.

Draak op 17 feb 2024 16:56

Het is niet overal slecht. Ik heb slush gezien en een enkel kaal plekje in het dal. Verder gewoon harde ondergrond. Niets mis mee dus. Maar dat is Italië.

Wel twee dagen regen gehad, maar met een fijne regenjas heb je daar eigenlijk ook weinig last van.

Plaats een reactie