Fernpass....

De Fernpass was vandaag geen goed idee. Wie reed er vandaag nog zonder file overheen en hoelaat was dat?

Wij in ieder geval niet 😭

Ong. 2 uur smiddags

*bericht bewerkt door LoveToBoard op 17 feb 2024 17:08

Wij staan nu al bijna een uur helemaal stil aan het begin van de fernpass. Er zit geen beweging meer in… helaas.

Wij in ieder geval niet 😭

Ong. 2 uur smiddags

LoveToBoard op 17 feb 2024 17:07

Toevoegend: omgegaan via Garmisch, dat reed ook niet… nu bij Biberwier de pas weer op. We hadden rond 10 uur vanmorgen al op de pas willen zijn. 🙄

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Yes vanochtend genomen, rond uur of 8 sochtends, niks aan de hand

Wij in ieder geval niet 😭

Ong. 2 uur smiddags

LoveToBoard op 17 feb 2024 17:07

Toevoegend: omgegaan via Garmisch, dat reed ook niet… nu bij Biberwier de pas weer op. We hadden rond 10 uur vanmorgen al op de pas willen zijn. 🙄

LoveToSki op 17 feb 2024 17:21

Lees ik dit goed; 7 uur vertraging ?!

Wij in ieder geval niet 😭

Ong. 2 uur smiddags

LoveToBoard op 17 feb 2024 17:07

Toevoegend: omgegaan via Garmisch, dat reed ook niet… nu bij Biberwier de pas weer op. We hadden rond 10 uur vanmorgen al op de pas willen zijn. 🙄

LoveToSki op 17 feb 2024 17:21

Lees ik dit goed; 7 uur vertraging ?!

KKJB op 17 feb 2024 17:31

We komen wss aan met 18 a 19 uur reistijd ipv 10 a 11 🥲

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

null

@boarder volgens mij zitten we erg dicht bij elkaar in de buurt!

null

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

@boarder volgens mij zitten we erg dicht bij elkaar in de buurt!

LoveToSki op 17 feb 2024 17:45

Zeker! Naar welke auto mogen we zwaaien? We rijden achter jullie aan tot Ortisei

Een rode mazda met witte dakkoffer!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Wij in ieder geval niet 😭

Ong. 2 uur smiddags

LoveToBoard op 17 feb 2024 17:07

Toevoegend: omgegaan via Garmisch, dat reed ook niet… nu bij Biberwier de pas weer op. We hadden rond 10 uur vanmorgen al op de pas willen zijn. 🙄

LoveToSki op 17 feb 2024 17:21

Lees ik dit goed; 7 uur vertraging ?!

KKJB op 17 feb 2024 17:31

We komen wss aan met 18 a 19 uur reistijd ipv 10 a 11 🥲

LoveToSki op 17 feb 2024 17:37

😯
Geniet van de borrel vanavond, hoe laat die ook mag zijn…

Wij zijn vanochtend om 8.45 vertrokken uit Ulm. Normaal 2.5 uur tot aan Jerzens. We hebben er 6 uur overgedaan. Mijn ouders zijn 5 minuten later uit Ulm vertrokken en waren nog eens twee uur later! Ongelofelijk druk! Overigens ook stoplichten tegen gekomen die er alleen maar staan om het verkeer het lastig te maken, bijv die bij Vils op de Allgauer Strasse.

1 voordeel, skieen vandaag was ook niet heel erg tof😉

@boarder volgens mij zitten we erg dicht bij elkaar in de buurt!

LoveToSki op 17 feb 2024 17:45

Zeker! Naar welke auto mogen we zwaaien? We rijden achter jullie aan tot Ortisei

boarder op 17 feb 2024 17:49

Haha! Gespot! Helaas kunnen we niet harder

👋🏻

*bericht bewerkt door LoveToBoard op 17 feb 2024 18:37

Wij zagen nog een auto met pech die een rijstrook blokkeerde, maar vermoeden dat deze hele ellende veroorzaakt werd door de doserings stoplichten bij de tunnel.

Jezus Christus gasten. Wij hadden 3 uur vertraging in de kerstvakantie naar Valloire. Dat was kut kut kut. 7 uur vertraging is gewoon hell.

Vanmorgen om half 5 vertrokken in Sölden, pakweg halfuur vertraging…

Vorige week zaterdag om 8 uur weg uit Memmingen, toen meerdere uren vertraging door een paar stomme klimaatklevers op het wegdek…

20:30 aangekomen in ehrwald. Vanochtend wat later vertrokken, langer gedineerd en vanaf musau nog stuk binnendoor gereden langs de file om daarna vanaf Reutte aan te sluiten in de file. Kwartier helemaal stilgestaan en in totaal een dik uur vertraging. Ik vond het behoorlijk irritant, maar zo te lezen hebben we niet te klagen gehad

We waren 3uur s’ochtends vertrokken en zijn half tien aangekomen in val gardena. Dat is een rit van 18,5 uur (ipv 10)

Het was een horror rit zoals je hem niet vaak hebt 🫣

Ik denk dat we vooral hele dikke pech hebben gehad. Ik heb nog nooit zo veel ongelukken op de weg gezien en we hebben uiteindelijk simpelweg de verkeerde keuzes gemaakt. Vooral bij de fernpas zijn we heel veel tijd verloren.

Achteraf hadden we gewoon via munchen moeten rijden

Maar we zijn op bestemming en dat is wat telt! Nu kijken hoe de sneeuw er bij ligt in val gardena

We waren 3uur s’ochtends vertrokken en zijn half tien aangekomen in val gardena. Dat is een rit van 18,5 uur (ipv 10)

Het was een horror rit zoals je hem niet vaak hebt 🫣

Ik denk dat we vooral hele dikke pech hebben gehad. Ik heb nog nooit zo veel ongelukken op de weg gezien en we hebben uiteindelijk simpelweg de verkeerde keuzes gemaakt. Vooral bij de fernpas zijn we heel veel tijd verloren.

Achteraf hadden we gewoon via munchen moeten rijden

Maar we zijn op bestemming en dat is wat telt! Nu kijken hoe de sneeuw er bij ligt in val gardena

LoveToBoard op 18 feb 2024 07:51

Van wat ik lees over de condities in Oostenrijk heb je in ieder geval de juiste keuze gemaakt om een stukkie zuidelijker te gaan.

Veel plezier!

We waren 3uur s’ochtends vertrokken en zijn half tien aangekomen in val gardena. Dat is een rit van 18,5 uur (ipv 10)

Het was een horror rit zoals je hem niet vaak hebt 🫣

Ik denk dat we vooral hele dikke pech hebben gehad. Ik heb nog nooit zo veel ongelukken op de weg gezien en we hebben uiteindelijk simpelweg de verkeerde keuzes gemaakt. Vooral bij de fernpas zijn we heel veel tijd verloren.

Achteraf hadden we gewoon via munchen moeten rijden

Maar we zijn op bestemming en dat is wat telt! Nu kijken hoe de sneeuw er bij ligt in val gardena

LoveToBoard op 18 feb 2024 07:51

Ga maar genieten daar in Italië!

Aftellen maar!

Nou het skieen maakt alles goed ☀️
Sneeuw her en der hopig maar zooooo lekkee!

En espresso 🤩

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Voor deze omstandigheden zou ik zo wéér 18,5 uur de auto in stappen 🥰

Dit maakt alles goed !

null
null

Dat ziet er idd heel goed uit! Geniet ze @famlovetoetc

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Minder posten, meer skiën!

*bericht bewerkt door Matthieu op 18 feb 2024 13:51

Aftellen maar!

Zaterdag om 2.30uur vertrokken uit Val Gardena. Geen moment stil gestaan op de Fernpass. Gewoon in 10 uurtjes naar NL gereden (incl laden)

Velen moeten dit weekend via de Fernpass terug naar huis. Het gaat ongetwijfeld weer druk worden. Het blijft koffiedik kijken, maar wat zou normaal gesproken een goede tijd zijn om over de Fernpass terug te gaan naar huis? Zaterdag ochtend lijkt mij een garantie voor urenlange files. Wij gaan zaterdag nog skiën en willen rond 4 uur uit Oetz vertrekken naar Ulm voor een overnachting. Zou dat een goed plan zijn? Wat doen jullie?

Geen zinnig antwoord op te geven. Hangt volledig af van of en wanneer die sneeuw vrijdag gaat vallen. En tot wanneer. Zou een plan B maken waar geen Fernpass in voor komt.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Velen moeten dit weekend via de Fernpass terug naar huis. Het gaat ongetwijfeld weer druk worden. Het blijft koffiedik kijken, maar wat zou normaal gesproken een goede tijd zijn om over de Fernpass terug te gaan naar huis? Zaterdag ochtend lijkt mij een garantie voor urenlange files. Wij gaan zaterdag nog skiën en willen rond 4 uur uit Oetz vertrekken naar Ulm voor een overnachting. Zou dat een goed plan zijn? Wat doen jullie?

AJski op 21 feb 2024 16:59

Kan denk ik wel, maar hoe later, des te beter. Wellicht eerst nog wat boodschappen doen en een hapje eten (of kijken hoe de verkeerssituatie is en afhankelijk daarvan nog even wat anders doen)?

Mr. Slow

Ik ben flexibel en beslis zaterdag na het skiën pas welke route het wordt en waar we gaan overnachten. Maar ik ben benieuwd wat anderen doen.

Plaats een reactie