Klein gebied met groot gebied vlakbij

Ik lees al even mee op dit forum en nu heb ik een hulpvraag! Benieuwd of jullie tips hebben :-). Wij gaan al jaren op vakantie met een flinke groep en nu zijn daar allemaal kleine kindjes bijgekomen. Die hoeven niet per se een groot gebied, maar andere groepsleden wel. We zouden graag een huis vinden vlakbij een klein gebied (familiegebiedje zeg. 25 km) waarbij op 15 minuten (desnoods wat meer) een groot gebied ligt (min 100 km). Bijvoorbeeld zoiets als Kappl/Ischgl. Wie kent meer van deze gebieden?
Mijn dank is vast groot!

Radstadt altenmarkt met Flachau erbij
Eben in pongau / Flachau
Fageralm / schladming
Gargellen/golm en Silvretta Montafon
Stubaital heeft zowel kleine gebieden als groter gebied.
Spieljoch /hochfugen
Nauders / samnaun zelfs Serfaus fiss ladis alleen niet dezelfde pas

Dat is mooie lijst! Ik ga ze bestuderen!

Zilllertal met om de hoek Alpbachtal of net andersom kan natuurlijk ook!
Hoewel het zillertal zelf al voldoende variatie kan bieden, heeft grotere en kleinere deel gebieden en allemaal prima aan te rijden binnen korte tijd.

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Ik prijs de Sonnenkopf niet te vaak aan, want anders gaat deze geheimtip misschien nog wel druk worden….maar bij deze
Arlbergferienwohnung.com , ze hebben evt een 3e vakantiewoning in huis (max 15 volwassenen en 3 kinderbedjes)
Sonnenkopf 7min
Stuben - Ski Arlberg 15min
Golm 18min
Silvretta Montafon 22min

*bericht bewerkt door Derhansel op 18 feb 2024 19:45

La Norma als familiegebied. Vanuit daar kan je naar Orelle om de lift te pakken de Trois Vallees in.

Vooral lekker doen wat jullie zelf willen, maar is het niet leuker om dan toch in een groot gebied te zitten zodat je elkaar nog kunt opzoeken met lunch of een paar afdalingen samen kunt doen? Het is natuurlijk niet alsof grote gebieden heen goede voorzieningen hebben voor kinderen. Maar goed, prijstechnisch gezien natuurlijk wel een offer van de mensen die het grote gebied niet per se hoeven…

Hallo allemaal,

Dank voor de reacties! We gaan het allemaal bekijken! En een groot gebied is ook een optie hoor. Maar er zijn veel kinderen bij die nog echt in een kinderwagen liggen. Dat is met een skibus bijna geen doen. En een grote groepsaccommodatie op loopafstand van een groot skigebied is (voor ons) onbetaalbaar.

Groetjes

Abondance (https://www.chamroc.com/fr/louer-vacances/chalet/abondance-74360/all/all/all/0-1000/all/0) of St Jean d’Aulps als klein gebied.
PDS als groot gebied dichtbij.

Warh Schröken met Lech (Arlberg) om de hoek.
Met een lift bereikbaar

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 19 feb 2024 10:42

St Foy met La Rossiere en Les Arcs als grote gebieden om de hoek.
Pralognan la Vanoise met dichtbij Champagny en Vanoise, wat onderdeel is van het grote La Plagne.
Albiez Montrond met Les Sybelles als groot skigebied dichtbij.
Aussois, met Val Cenis behoorlijk dichtbij.
Evolene met Heremence, onderdeel van Les 4 Vallees dichtbij.
Ovronnaz met La Tzoumaz, ook weer onderdeel van Les 4 Vallees dichtbij.
Venet met Serfaus Fiss Ladis dichtbij.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 19 feb 2024 11:04

Born to Ride

wat een goede suggesties allemaal! Hartelijk dank! Ik denk dat we toch maar eens in Frankrijk gaan kijken. Mocht er nog iemand suggesties hebben voor goede websites voor grote vakantiehuizen in wintersportgebieden dan houd ik me aanbevolen. In Oostenrijk weten we inmiddels aardig de weg (meestal slagen we via interhome.nl of airbnb) maar Frankrijk is nog een beetje nieuw.

Le Grand Bornand is ook leuk, niet heel klein en samen met La Clusaz groot zat. Je kan ook de andere kant op oriënteren, naar Antagnod. Meer kans om in de sneeuw te spelen.
Rond Vigo di Fassa zijn ook grotere acco’s te vinden. Leuk gebiedje om met kleine kinderen te spelen. Pozza di Fassa om de hoek en de Sella Ronda op een goed kwartier rijden.
Op VRBO.com vind je het aanbod van kleine aanbieders, maar ook Interhome.

abritel.fr

chalet-montagne.com

Kunnen opties zijn.

Oetz-Kühtai in Oostenrijk, Sölden stukje verder.

Let's Ride

St Johann in Tirol (40km) met zowel SkiWelt (272km) als Kitzbühel (188km) binnen een kwartier rijden. Zelfs met de trein te pendelen.

Wellicht ook Neukirchen/Bramberg overwegen? Nou ben ik niet perse fan van de autopas naar Krimml of die naar Köningsleiten, maar er is een skipas voor zowel de Wildkogel Arena als ze Zillertal Arena samen: dan kunnen de fanatiekelingen kiezen welke kant ze op willen die dag qua skigebied. (Kost hetzelfde als de zillertalpas)
Met de Salzburger SuperSkiCard kun je dan ook nog eenvoudig opstappen bij Hollersbach en kilometers vreten in Kitzski. Dan kom je in een weekje echt niet aan alle beschikbare kilometers om te skiën ;).

Anders is een plekje tussen Fugen en Mayrhofen wellicht een goed idee: Fugen is een klein, overzichtelijk gebiedje en de rest (zillertal 3000, Hochfügen/kaltenbach en Zillertal arena) kun je zeker genoeg km’s maken.

Je kunt ook overwegen om juist voor een groot gebied te gaan waar je eenvoudig ‘boven’ kunt komen voor de niet-skiërs. Wel uitzicht op de piste, geen skipas. Zauchensee/Flachauwinkl is denk ik best aardig aan te rijden en kun je in een restaurant aan de piste zitten dat je de pistes goed kunt zien en echt het gevoel hebt ‘in’ het gebied te zitten. Hochfugen en Krimml kan dat ook en bij deze drie kunnen de kilometervreters denk ik echt wel hun lol op.
Söll kun je volgens mij niet met de auto naar boven rijden maar is denk ik qua liftpas wel oké omdat het maar een korte gondel is, en boven zit je echt wel leuk in een soort ‘kom’ waar je ook alles kunt zien.

Dankjewel weer! Ik heb het er maar druk mee :-)

Wij zitten nu in een appartement bij de gondel van het kleine skigebied roc d’enter. Op een kwartiertje rijden van Morzine (Portes du Soleil). Roc d’enfer is een klein (50 km) en betaalbaar skigebied vlakbij het supergrote Portes du soleil. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. En de skileraren spreken zelfs een paar zinnen Nederlands (tegen alle verwachtingen in). En het is rustig :-). De sneeuw is nu niet top. Maar dat is in meer gebieden het geval. Maar we kunnen skiën in een mooie en vriendelijke omgeving en we genieten enorm! Echt een aanrader!

Abondance (https://www.chamroc.com/fr/louer-vacances/chalet/abondance-74360/all/all/all/0-1000/all/0) of St Jean d’Aulps als klein gebied.
PDS als groot gebied dichtbij.

Errant op 19 feb 2024 10:36

De pistes in Abondance en La Chapelle d’Abondance waren vorig jaar in januari heel rustig en praktisch leeg. Ideaal dus voor beginners. Het gebrek aan zwarte pistes houdt er de vergevorderde skiërs weg. Dat ene zwarte streepje in Abondance is niet echt zwart, check www.openskimap.org.

null

In het grote aaneengesloten gebied rond Châtel en Avoriaz vind je sportievere pistes + als bonus over de grens de Mur Suisse.

In Zwitserland wel even je mobiele data uitzetten. 🫠

*bericht bewerkt door Japiee op 19 feb 2024 20:12

openskimap.org toont hoe steil een piste nu echt is.

Een sneeuwzekere optie is Obertauern, met het fijne kleinere Speiereck in de buurt (15 a 20 minuten met de bus/auto).

Klein Walsertal! Bij Söllereck is een leuk klein familiegebiedje. Je zit zo bij Oberstdorf en Kanzelwand wat groter is.

Vent bij Sölden

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Plaats een reactie