In maart naar Oostenrijk, waarheen?

Hallo allemaal,
Na een aantal jaar Dolomieten willen we dit jaar last minute eens naar Oostenrijk om te skiën.
We willen half maart 5 dagen tot een weekje gaan met de auto met twee personen. Geen echte voorkeuren qua gebieden als het maar een gezellig dorpje is, voldoende mooie blauwe en rode pistes en goed te skiën in maart.
Daarmee hebben we zo veel mogelijkheden dat we door de bomen het bos niet meer zien ;) .

Ik hoor graag wat jullie aanraders zijn!

Groetjes Josien

Obertauern.

Skien in Maart in Oostenrijk heb je naar mijn idee maar een paar opties, voornamelijk vanwege de hoogte/sneeuw zekerheid:

Obertauern
Solden
Ischgl
Sankt Anton
Hintertux

*bericht bewerkt door Sling op 19 feb 2024 13:27

Gezien de wensen in plaats van St.Anton liever voor Lech kiezen!
En Obertauern is geen leuk dorpje, Hintertux ook niet.

Skien in Maart in Oostenrijk heb je naar mijn idee maar een paar opties, voornamelijk vanwege de hoogte/sneeuw zekerheid:

Obertauern
Solden
Ischgl
Sankt Anton
Hintertux

Sling op 19 feb 2024 13:00

En Obergurgl?

Ik zou vooral lekker echt last-minute beslissen dan. Wie weet is het wel hartstikke winter en liggen lagergelegen gebieden er schitterend bij, dan zou ik juist daarvoor kiezen en de usual suspects die hierboven al genoemd zijn (en daarbij horende drukte) vermijden

Ik zou vooral lekker echt last-minute beslissen dan. Wie weet is het wel hartstikke winter en liggen lagergelegen gebieden er schitterend bij, dan zou ik juist daarvoor kiezen en de usual suspects die hierboven al genoemd zijn (en daarbij horende drukte) vermijden

JelleK op 19 feb 2024 14:57

Dit!

Ik zou vooral lekker echt last-minute beslissen dan. Wie weet is het wel hartstikke winter en liggen lagergelegen gebieden er schitterend bij, dan zou ik juist daarvoor kiezen en de usual suspects die hierboven al genoemd zijn (en daarbij horende drukte) vermijden

JelleK op 19 feb 2024 14:57

Dit!

Tiny-M op 19 feb 2024 15:04

Dit NIET!

Want: de genoemde gebieden zijn sneeuwzeker en dus ook in maart nog gewild. Maar niet meer echt druk. De lager gelegen gebieden kunnen zeker verse sneeuw krijgen, maar dat kan en zal de volgende dag(en) al snel weer (ernstige) pap zijn in maart. (om nog maar te zwijgen van het feit dat het in de lager gelegen oorden nu al veelal treurig is)

*bericht bewerkt door Liezen op 19 feb 2024 15:46

Ik zou vooral lekker echt last-minute beslissen dan. Wie weet is het wel hartstikke winter en liggen lagergelegen gebieden er schitterend bij, dan zou ik juist daarvoor kiezen en de usual suspects die hierboven al genoemd zijn (en daarbij horende drukte) vermijden

JelleK op 19 feb 2024 14:57

Dit!

Tiny-M op 19 feb 2024 15:04

Dit NIET!

Want: de genoemde gebieden zijn sneeuwzeker en dus ook in maart nog gewild. Maar niet meer echt druk. De lager gelegen gebieden kunnen zeker verse sneeuw krijgen, maar dat kan en zal de volgende dag(en) al snel weer (ernstige) pap zijn in maart. (om nog maar te zwijgen van het feit dat het in de lager gelegen oorden nu al veelal treurig is)

Liezen op 19 feb 2024 15:42

Alleen interessant als je vooraf gaat boeken. Last minute echt niet.

Skien in Maart in Oostenrijk heb je naar mijn idee maar een paar opties, voornamelijk vanwege de hoogte/sneeuw zekerheid:

Obertauern
Solden
Ischgl
Sankt Anton
Hintertux

Sling op 19 feb 2024 13:00

En Obergurgl?

Domie op 19 feb 2024 14:44

Ja die kan je er aan toevoegen. Beschouw het zelf eigenlijk als onderdeel van Solden of vice versa maar weet dat het aparte gebieden zijn. Ben zelf Dec 2017 in Hochgurgl geweest maar is niet een van de gebieden/dorpen waar ik nou graag naar terug wil.

Gewoon afwachten.

Edwin van Riel

Valt Obergurgl onder de noemer “gezellig dorpje”? Nee toch… gewoon prima, maar als gezellig zou ik het niet classificeren.

Gang is alles

Maak een wenslijstje met daarin voor de zekerheid ook de wat hoger gelegen gebieden, Maart is gewoon nog seizoen voor het skiën dus kans op sneeuw zat. Hoewel op hoogte heb ik de afgelopen seizoenen de meeste sneeuw eind April gehad (seizoen start bij mij met kerst)

Wij gaan al jaren in maart altijd naar Ischgl. Voldoende sneeuwzeker en natuurlijk een TOP après-ski.

Valt Obergurgl onder de noemer “gezellig dorpje”? Nee toch… gewoon prima, maar als gezellig zou ik het niet classificeren.

Jesper op 19 feb 2024 16:19

Niet om rond te lopen, maar er is wel wat vertier onder bij de lift en tegenover de verzamelplaats van de kinderklasjes gaat het wat weer los. Josl heeft een redelijk goed bezochte nachtclub. Doelgroep is en blijft mensen met geld, dat zul je altijd merken.

Verder zit ik in team laat boeken, maar wel vanuit een lijstje:
Hogere temperaturen, Ischgl, Obergurgl, Obertauern
Lage temperaturen, dump geweest, lage gebieden (heerlijk rustig)
Medium, zonnige vooruitzichten? Noordhellingen (bij Schladming)

*bericht bewerkt door Roy83 op 20 feb 2024 19:29

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Skien in Maart in Oostenrijk heb je naar mijn idee maar een paar opties, voornamelijk vanwege de hoogte/sneeuw zekerheid:

Obertauern
Solden
Ischgl
Sankt Anton
Hintertux

Sling op 19 feb 2024 13:00

En Obergurgl?

Domie op 19 feb 2024 14:44

En Serfaus
En Lech

Voor mij is de beste vakantie in Kitzbühel, Tirol https://www.kitzbuehel.com/

Plaats een reactie