Skiën met kleine kinderen in Frankrijk

Hallo allemaal,

Wij zijn voor de oud en nieuw week op zoek naar een accommodatie.
We zijn met twee gezinnen met totaal 5 kids.
Onze kinderen 7,9 en die van vrienden 0,2 en 5 als we gaan.

We oriënteren ons toch een beetje op Frankrijk omdat ik meerdere mensen hoor die aangeven dat het goedkoper is dan Oostenrijk en er meer kans is op een betaalbare accommodatie aan of dichtbij de piste.

Nu hoeven we geen massaal gebied, maar een overzichtelijk gebied waar ook gevorderde skiërs prima terecht kunnen.

Tot nu toe hoorde ik Val Cenis en Chatel.

Ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.
Tevens ben ik ook nieuwsgierig naar skiles ervaring met kids.

Groetjes Marieke

Val Cenis is echt ideaal met kinderen! Overzichtelijk, vrijwel alle accommodatie aan de piste en altijd wel een startpunt van de lessen dichtbij. Maar ook in La Rosière en Morillon hadden wij goede ervaringen met onze kinderen. Châtel daarentegen zou ik wat minder snel kiezen. Skigebied is veel massaler en ook niet erg overzichtelijk en voor veel accommodatie moet je toch de skibus nemen. Wel wat minder ver rijden.

Wij gaan met onze kinderen 1,5 en ,3,5 naar les saisies espace diamant over ruim twee weken. Dus zijn erg benieuwd. Maar goede ervaringen met het gebied zonder kinderen

loes

Val Cenis is echt ideaal met kinderen! Overzichtelijk, vrijwel alle accommodatie aan de piste en altijd wel een startpunt van de lessen dichtbij. Maar ook in La Rosière en Morillon hadden wij goede ervaringen met onze kinderen. Châtel daarentegen zou ik wat minder snel kiezen. Skigebied is veel massaler en ook niet erg overzichtelijk en voor veel accommodatie moet je toch de skibus nemen. Wel wat minder ver rijden.

paolie op 19 feb 2024 22:18

Dank je wel.
Op Google maps zoek ik altijd accommodaties nav waar de skilften zitten.
Ik zie alleen bij val Cenis op Google maps geen liften en pistes aangegeven.

Heb je tips op welke locatie we het beste kunnen zoeken?
Accommodatietips mag ook.

*bericht bewerkt door MW83 op 19 feb 2024 22:30

Goedenavond, Ik kan nog geen review geven, want wij gaan in maart, maar wij hebben Les Alpages de Val Cenis geboekt. Mooi appartement met 2 slaapkamers, goede spa faciliteiten en vlakbij de pre novel lift. Daar zit ook de ESF en is een van de startpunten voor de lessen, en de ESF biedt ook kinderopvang op die locatie. Ligt wel buiten het dorp, maar er zit een supermarkt, restaurant en skiverhuur vlakbij, dus alles wat je nodig hebt, en anders ben je met de auto in 3 minuten ook in het dorp. Voor ons gezin lijkt het een prima plek.

Als je iets meer in het dorp zoekt hebben volgens mij alle dorpen van Val Cenis tenminste wel een skilift. Op de pistekaart die je ook op deze website vindt kun je zien waar de liften liggen.

*bericht bewerkt door s@nder op 19 feb 2024 22:48

La Rosiere voldoet dan perfect aan de gestelde eisen. Je bent nu nog vroeg genoeg om bij de skischool te verkennen of ze een Nederlandstalige docent beschikbaar hebben als je daaraan hecht. Voordeel boven Val Cenis ( op deze site altijd hoog zeer gewaardeerd) is de hoogte waardoor je ook in de kerstvakantie een betere kans hebt op goede sneeuw. Val Cenis heeft dan wel weer leuker dorpjes.

Les gets is ook wel mooi voor met kinderen. Betere voorzieningen dan chatel. Morzine is ook veel aan het investeren aan kinder weides op de pleney en nyon

Valmeinier 1800 of Valloire zou ik ook overwegen. Valmeinier als je ski-in/ski-out prettig vindt, Valloire als je een mooier dorpje wil.

Skigebied van Galibier-Thabor is betaalbaar en groot genoeg met voor elk wat wils. Kinderen hebben daar met ESF leren skiën, en dat is altijd goed meegevallen.

Val Cenis is echt ideaal met kinderen! Overzichtelijk, vrijwel alle accommodatie aan de piste en altijd wel een startpunt van de lessen dichtbij. Maar ook in La Rosière en Morillon hadden wij goede ervaringen met onze kinderen. Châtel daarentegen zou ik wat minder snel kiezen. Skigebied is veel massaler en ook niet erg overzichtelijk en voor veel accommodatie moet je toch de skibus nemen. Wel wat minder ver rijden.

paolie op 19 feb 2024 22:18

Dank je wel.
Op Google maps zoek ik altijd accommodaties nav waar de skilften zitten.
Ik zie alleen bij val Cenis op Google maps geen liften en pistes aangegeven.

Heb je tips op welke locatie we het beste kunnen zoeken?
Accommodatietips mag ook.

MW83 op 19 feb 2024 22:26

Wij zaten in residence Le Critérium in Val Cenis Les Champs. Prima appartementen, skischool en lift voor de deur. Restaurant met gezellig terras aan de piste en supermarktje onder de appartementen. Wat wil je nog meer ;)

La Clusaz is ook aanrader, Beauregard en Manigod zijn prima overzichtelijke deelgebiedjes voor kinderen. Verder ook genoeg uitdaging voor gevorderden.

Mijn dochter leerde skiën te Valloire hetgeen ik als een zeer familievriendelijk domein beschouw. De langste piste van het domein is een groene waarop de kids naar hartelust progressie kunnen maken. Voorts zijn er voldoende blauwe en “makkelijke” rode pistes.
Daarnaast zijn er, voor de meest gevorderden, de “pistes nature”. Het niveau van deze beveiligde - doch niet geprepareerde - is meestal “donkerzwart”… maar met verse poedersneeuw zijn ze gewoon het einde !
De hoeveelheid gebruikers van het domein hangt samen met de Franse verlofperiodes dewelke nagegaan kunnen worden via https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F31952… . Ik raad je aan de periodes te vermijden gedurende dewelke de Parijzenaars met verlof zijn. Zelf de Savoyards zijn niet blij met hun komst…
Voor de ietwat licht gevorderde kids zijn er tevens makkelijke “opstartsnowpark” en ludieke bordercross. Bovendien bezit Valloire tevens een schaatsbaan in open lucht !
Zeker overwegen

ik zou ook eens kijken naar Valmorel, wij hebben daar 2 keer een prima appartement gehad vlakbij de lift en aan de piste, boeken via een franse site of booking. leuk gebied, zeker geschikt voor kinderen en hoog genoeg!

Plaats een reactie