Wat heb je nog in je skibroek/jas zitten van vorig jaar?

Bij mij is dit ieder jaar weer een verrassing, van een 20 euro biljet tot een beschimmelde krentenbol in een zakje. Ben ik nou zo’n slons of komen jullie ook nog wat verrassingen tegen?

Meestal 1 of meerdere ski passen en het geklooi begint wanneer ik niet door de poortjes geraak

Hier niks want ik was de jassen tussendoor… we gebruiken ze in NL ook wekelijks in Snowworld.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

9 van de 10 keer een skipas.

Lippenbalsem, soms nog een pistekaart.

De skipas sowieso, maar die is ieder jaar sowieso hetzelfde (tenzij je deze vergeet in een andere jas en je die aan het begin van de dag even moet vervangen, maar dat is alleen als je een domoor bent…).

Skipas, druivensuiker, lippenbalsem, zakdoek en soms een voorraad napoleonnetjes.

Bla, bla, bla.

500 euro

500 euro

Dinictus op 20 feb 2024 13:20

Kijk, dat is nog eens een leuke verrassing

Ik heb een paar seizoenen terug een mandarijn in m’n rugtas laten zitten. Dat zorgde het volgende seizoen voor vrij onsmakelijke taferelen.

Gang is alles

500 euro

Dinictus op 20 feb 2024 13:20

Net voor dat Europa dicht ging vanwege Corona, zat ik samen met Sandra hoog in een berghut in de Zwitserse Alpen. Halsoverkop naar huis, en toen stopte het skiseizoen vrijwel meteen. Het jaar erop, pakt Sandra haar toerskijas, en in haar zak zat 700 euro contant, om de berghutten te kunnen betalen, die we vanwege corona nooit bereikt hebben. Die waren we vanwege Corona helemaal vergeten. Was een meer dan leuke meevaller ;-)

Click. Click. Peace

Gewassen labello want die vergeet ik er altijd uit te halen 🤣

Skikaartjes, skipassen en nog een verdwaald mondkapje 😅

En ik was al blij met 20 euro! Een vriend van mij miste zijn aansteker kwam erachter dat er een gat in zijn broekzak zat, bleken er nog 6 aanstekers en een berg kleingeld ergens onderaan z’n broekspijp te zitten. Goed voor een ‘gratis’ drankje maar geen 500 of 700 euro!

500 euro

Dinictus op 20 feb 2024 13:20

Net voor dat Europa dicht ging vanwege Corona, zat ik samen met Sandra hoog in een berghut in de Zwitserse Alpen. Halsoverkop naar huis, en toen stopte het skiseizoen vrijwel meteen. Het jaar erop, pakt Sandra haar toerskijas, en in haar zak zat 700 euro contant, om de berghutten te kunnen betalen, die we vanwege corona nooit bereikt hebben. Die waren we vanwege Corona helemaal vergeten. Was een meer dan leuke meevaller ;-)

Rogier op 20 feb 2024 14:14

Dat is wel een heel erg leuke verrassing!

Ik haalde vandaag een boodschappenlijstje van vorig jaar uit mijn jaszak.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Oordopjes, die ik altijd draag bij de après-ski. Heb me er rot naar gezocht afgelopen zomer!
Moet eerlijk bekennen dat ik ze terugvond in mijn rugzakje, niet in mijn skibroek. Van mijn skikleding haal ik namelijk altijd de zakken leeg voordat ik het allemaal was, dus daar zal ik een jaar later niets meer in terugvinden.

Uitrusten doen we thuis wel!

Hier over het algemeen (meegewassen) een paar muntjes wisselgeld en een lippenbalsem.

De eerste keer na corona dat we weer gingen viste ik mijn verloren gewaande ray-ban uit mijn jaszak, dat was ook wel wel leuke meevaller na 2 jaar ;).

Dit jaar vond ik terug: mijn keycard voor de skipas, een half zakje fishermanfriend, zonnebrand en lippenspul in een stick. En een of ander bonnetje.

De standaard: skipassen in de armzak.
Af en toe eens kauwgom in een andere zak of wat verloren kleingeld.

Plaats een reactie