Handschoenen of wanten?

Hoi,

Inmiddels mijn oude handschoenen weggegooid, aangezien ze poreus zijn geworden.
Ik gebruik ze voor de snowboard, of lopen in de kou.

Nu wil ik op zeer korte termijn nieuwe kopen, Ivm bezoekje aan Snowworld over 1.5e week.

Kiezen jullie voor handschoenen of wanten, en waarom?

Ik kies voor handschoenen. Iets minder warm maar een stuk praktischer

Ik vind wanten beter omdat je handen beter warm blijven. Het vastpakken van dingen met handschoenen gaat ook moeizaam en er is wat dat betreft weinig verschil met wanten. Voor de echte koukleumen raad ik ook Merinowol binnen handschoenen aan.

Je hebt ook die kreeftenklauwen, beetje compromis tussen handschoenen en wanten (je weet wel 1 vinger vrij en de rest in want vorm).

Je hebt ook die kreeftenklauwen, beetje compromis tussen handschoenen en wanten (je weet wel 1 vinger vrij en de rest in want vorm).

Asterino op 20 feb 2024 20:17

Ik heb die lobster van hestra. Heel fijn spul . Afh van de temp soms een paar hele dunne merino handschoentjes van de decathlon er onder zodat je met fotos of een filmpje een beetje warme vingers kunt houden. Is het warm, laat ik de binnenhandschien van hestra er tussen uit.

*bericht bewerkt door evr66 op 20 feb 2024 20:42

Edwin van Riel

Ik heb wanten. Met ski-handschoenen kan ik niet veel meer dan met mijn wanten. Voor gepriegel trek ik ze even uit. Maar ik vind het een stuk warmer dan een handschoen.

Hier in huis hebben we ook allemaal wanten, eventueel nog met zo’n dun wollen handschoentje eronder. Niets irritanter dan koude handen, en wanten zijn echt warmer…

Ik heb handschoenen. Heb op aanraden van een vriendin weleens wanten geprobeerd, maar vond dat toch onpraktisch.

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik ben team wanten. Na jaren handschoenen één keer wanten geprobeerd en nooit meer terug gegaan. Veel warmer en even (on)praktisch als handschoenen.

Polsbandjes met touwtjes aan je handschoenen monteren! Dan trek je ze makkelijk uit zonder het risico dat ze uit de lift vallen

Gang is alles

Wanten, voor de warmte.

Handschoenen, voor de handgebaren richting stomme mensen

Wanten. Met skiën heb ik dan nooit dat ik iets niet kan wat met handschoenen wel gelukt zou zijn.

Handschoenen, voor de handgebaren richting stomme mensen

JelleK op 20 feb 2024 22:34

Wel aardig dat je dan toch je duim opsteekt.👍

Voorlopige conclusie is dat de keuze toch heel persoonlijk is.
Handschoenen met binnenwerk, of gewoon een complete want.

Ik weet nu wel van wanten, want ik ga voor de want.
Toch nog maar eens proberen, 30 jaar later na de kindertijd.

*bericht bewerkt door PeterTilburg op 20 feb 2024 22:53

Handschoenen, voor de handgebaren richting stomme mensen

JelleK op 20 feb 2024 22:34

Daarom wanten. De mogelijkheid tot volledige zelfexpressie zonder dat mensen zich beledigd voelen ;-)

Ik heb alledrie: handschoenen, wanten en lobsters in verschillende diktes. Pak afhankelijk van het weer een paar.

In snowworld meestal gewoon handschoenen, met snowboarden mn Black Diamond lobsters, vind leer prettig als ik veel moet opstaan met handen in dr sneeuw.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik ben overgeschakeld van handschoen naar want…ivm de warmte maar na 1 uur skiën was ik er helema.klaar mee…vond het afschuwelijk…kon er niet lekker mee.uit de voeten. Dus nu een paar Hestra handschoenen (durfde de lobster variant niet aan…tis een beetje zonde om voor 120 euro een miskoop te doen haha).

Kortom tis allemaal heel persoonlijk

null

Ik heb zoiets, werkt voor mij perfect. Die losse vinger geeft je de mogelijkheid om ritsen makkelijker te sluiten of je schoenen dicht te doen. De drie vingers samen blijven makkelijker warm.

Met skiën kom je echt tot rust.

Met deze milde temperaturen vind ik mijn (Reusch) ski handschoenen nog te warm en draag ik dunne (Barts) handschoenen.

Ik gebruik ook meestal de Lobster. Met snowboarden vind ik het handiger om een extra losse vinger te hebben als je de buckels vast moet maken van je binding. Mijn ervaring is dat een leren versie (Hestra Lobster) het langste meegaat mits je hem goed onderhoud. Je kan nog andere liners kopen mochten ze te koud of the warm zijn op een bepaald moment.

Ik board al enkele jaren met wanten. Om dingen vast te nemen misschien niet ideaal, maar wel lekker warm. Eigenlijk geen klachten over.

voor mij handschoenen geen te dikke want ik heb makkelijk last van zweethanden.
zal nooit wanten aan doen, vond dit als kind irritant om te dragen en sindsdien nooit meer aangedaan.

Lobsters

Xx10

Handschoenen.
Ik heb nooit koude handen, eerder te warm, en draag daarom dunne Windstopper (fleece) handschoenen.

Handschoenen, in verschillende diktes. Heb altijd warme handen en de dikste heb ik zelfs nooit aan.
Wel altijd een 2e paar mee in de rugzak om te kunnen wisselen als ze nat zijn door poeder of door zweten.

Wanten (snowboarder) - mijn handen zijn snel warm. Na een pittige afdaling of een zonnige lage piste op een warmere dag, gaan mijn handen snel zweten. Ik vind het dan heel fijn om mn wanten uit te doen, zodat mijn handen even snel kunnen afkoelen.
Ze zitten aan koordjes om mijn pols (altijd al gehad) dus ik laat ze lekker bungelen.
Het belangrijkste voor mij was dan ook dat ik mijn handschoenen snel uit en aan kon doen, dat gaat makkelijker bij wanten. Heb nog wel de lobster geprobeerd, maar merkte dat met een beetje kleffe handen ook dat vervelend ging. Dus goede hestra wanten in een maatje aan de grote kant.

Heb de wanten zojuist ontvangen, zijn ruim genoeg zodat er evt een dunne onderhandschoen in past. Volgende week bij -5 graden eens testen!

Zelf ook bekend met koude handen of anderzijds wat sneller warmere handen.

Met deze milde temperaturen vind ik mijn (Reusch) ski handschoenen nog te warm en draag ik dunne (Barts) handschoenen.

AJski op 21 feb 2024 11:12

Ik draag ook dunne Barts handschoenen. Tenzij het sneeuwt, dan gewone skihandschoenen.

Edit: zijn meestal wel na een seizoen aan vervanging toe vanwege slijtage door vastpakken van de staalkant van de ski’s.

*bericht bewerkt door Patrick1980 op 22 feb 2024 13:19

Lobster van de decathlon hier.
Als deze versleten zijn ga ik voor hestra

Goh, verrassend veel wanten! Ik snap die keuze voor warmte, maar rond het vriespunt heb ik dat echt niet nodig. Heb wel veel Hestra gezien deze week.

3- en 5-vinger Hestra’s. Is het warm dan 5-vinger Hestra’s is het koud dan m’n 3-vingers. Waar ik als het echt heel koud is zelfs weleens m’n wijsvinger bij m’n andere 3 vingers steek :)

(en als het heel heel warm is gewoon dunne North Face handschoentjes).

Plaats een reactie