Advies ski K2 Disruption

Ik ski een 20-tal jaar, mijn zoon wou graag mijn huidige (brede) freestyle-latten (Armada alpha X), ik skiede er eigenlijk nooit mee waarvoor ze zijn gemaakt, maar bleef 90% van de tijd braaf op de piste. Ik heb wel wat techniek, maar ik denk dat deze (mede) door mijn latten de laatste jaren helemaal niet meer is geëvolueerd. Ik merk nl. dat ik graag de korte bochten maak, veel geslipte bochten ook, en niet per sé graag als snelste ga.

Daarom huurde ik laatst een set K2 Disruption STI in 170, en die bevielen mij meteen goed!! Ik wil deze graag aanschaffen, maar weet niet goed welk model te kiezen (sti, mti, andere disruption modellen?). Het aanbod is mij allemaal niet duidelijk, en ik vind er niet veel over terug, ook omdat je ze zelden ergens tegenkomt.

Ik probeerde ook Atomic X9 en S9, dat was wel al een jaar geleden maar deze bevielen mij precies minder…

Enige nadeel van de K2`s was in de pure slush; ik vond ze daar ‘zenuwachtig’ en teveel links/rechts opgaan, instabiel! Met mijn brede latten schoof ik kaarsrecht door, maar dat kan ook aan mijn techniek liggen… Ook de rechthoekig gevormde tip is vrij breed, mijn latten schuiven vooraan soms over elkaar heen daardoor

Wie heeft er advies/ervaring met K2 disruption of een waardig alternatief? Bedankt!! (ben 90kg en 1,86m)

*bericht bewerkt door Jan123 op 21 feb 2024 11:49

Manlief heeft 3 weken geleden K2 Disruption SC aangeschaft. Getest in snowworld en 2 weken geleden zijn we weekje weggeweest. Hij heeft heerlijk geskied en had goede grip. Ook op de harde pistes. Slush was ook geen probleem.

Hier geen last van overelkaar schuivende latten… Sta je misschien te smal?!? Sta je wel ‘heup breed’?
Dat is wat me nu te binnen schiet

(Postuur hier: 105 kg en 1,92m )

*bericht bewerkt door reiziger14 op 21 feb 2024 13:15

Plaats een reactie