Van Strolz naar ander merk?

Ik ski al meer dan 20 jaar op een Strolz schoen. Naar volle tevredenheid. Deze is wel een keer aan vervanging toe. Wat is nu verstandig? Weer een (dure) Strolz of een “gewone” schoen? Ik ben vrouw, 54 en ski ruim 25 jaar. Afgelopen week een paar huurschoenen van Atomic uitgeprobeerd omdat volgens de verhuurder mijn Strolz schoenen niet in de bindingen van de moderne ski paste en ik graag een paar andere skies wilde proberen. Deze huurschoenen waren veel lichter dan de schoenen die ik gewend was. Omdat ik al zolang eigen schoenen heb was het geheel uiteraard onwennig, maar ik kon er wel op skiën. Wie heeft er ervaring met de overstap van Strolz naar een gewone consumenten schoen? Hoe beviel dat? Of ben je toch weer terug bij Strolz gekomen?

Het is altijd lastig om je goedzittende skischoenen te moeten vervangen.
Waarom heb je Strolz?
Dat zal een reden hebben dat je er toen voor gekozen hebt.
Inderdaad altijd “open minded” blijven.
Je zal eindeloos skischoenen moeten passen en daarvoor een hoop extra tijd kwijt zijn.
Volgend jaar komt de dubbel BOA uit.
Die zou je kunnen proberen.
Ik zou toch weer voor Strolz gaan.
Waarschijnlijk de comfort schoen.
Waar komt de uitdrukking toch vandaan.
Never change an winning team.
Succes

Ik ski al meer dan 20 jaar op een Strolz schoen. Naar volle tevredenheid. Deze is wel een keer aan vervanging toe. Wat is nu verstandig? Weer een (dure) Strolz of een “gewone” schoen?

Simone765 op 21 feb 2024 16:06

20 jaar! dan heeft het zijn/haar kwaliteit ook wel bezezen! dat ga je met geen enkel ander merk bereiken.
ik heb ze pas 3 jaar en zeer tevreden over, zou over een aantal jaren als het weer nodig zo weer die keus maken om voor Strolz te gaan. maar ja het is wel ook een budget ding. en ook daar, na 20 jaar heeft het je per seizoen ook niet zo veel gekost.

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Wij van WC eend 😉😂😂

Ik adviseer Hannes Strolz: https://www.strolz.amsterdam/

Date your skis but marry your boots

Maar uh ff voor mijn begrip de meeste van de huidige bindingen zijn toch multinorm daar kan zowel een alpine zool als een grip walk in. Een grip walk kan inderdaad niet in een oude zoals mijn markers op de grizzly heeft mk oooit geprobeerd geeft problemen.

En als strolz goed is en zo lang mee gaat gewoon strolz nemen Worden mijn volgende al hoop ik nog een keer mijn Salomons en grizzly te kunnen pakken

Plaats een reactie