skies á la Fischer Mnt Pro 77 TI

Hallo kenners,
Wij hebben zelf geen verstand van skies. Een verkoper kan ons alles vertellen, daarom mijn vraag aan jullie.
Zoon (16 jaar, 195 cm en 75 kg) heeft afgelopen week Fischer Mnt Pro 77 TI skies gehuurd. 171cm lang. Dat is korter dan op basis van zijn lengte passend zou zijn, maar hij ging er goed op.
Deze, of soortgelijke skies zouden we graag tweedehands willen kopen, of een overjarig model. Weet iemand welke ski hiermee goed vergelijkbaar is? Het mag ook de Fischer Mnt Pro 77 TI zijn, maar die vind ik op MP alleen bij Johnny, waarvan ik hier op het forum heb gelezen dat hij niet betrouwbaar is.
Mag ook bij een online shop in het buitenland.

Bedankt voor het meedenken!
Hartelijke groeten,
Mardejo

kijk eens op freeglisse.com? daar heb je iig de 80 maar dat scheelt maar 3 mm in de taille

*bericht bewerkt door yoguido op 26 feb 2024 20:31

De pest met fischer is dat er bijna geen doorkomen aan is met het oerwoud aan type aanduidingen die ze gebruiken…

Ik heb zelf niet direct ervaring met de mtn skis van fischer, maar je zou ook naar de curv ti of rc4 kunnen kijken, die zijn gemakkelijker te vinden

Tip: bij duyvenstein in snowworld hebben ze enkele Fischer skies staan die je voor 25eu kan uitproberen.

171 is idd wat kort voor iemand van 195, maar zal nog prima gaan op de piste. Maar pak niet te slappe skies

Je zou eens naar sport-robl kunnen kijken of ze wat moois hebben liggen, de site is verschrikkelijk maar de prijzen zijn goed

Ook snow-online.com kan je helpen om chocola te maken tussen de type aanduidingen, ik gebruik deze vaak als referentie
https://www.snow-online.com/ski/fischer-pro-mtn-77-2017.html…
https://www.snow-online.com/ski/fischer-the-curv-ti-2023.htm…

Succes met zoeken!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 27 feb 2024 08:47

Dank jullie wel, ik ga me er in verdiepen!

ik zou voor eerste ski’s (neem ik aan tenminste) niet te duur gaan en ik vermoed dat je zoon er ook zo lekker op skiede omdat ze relatief kort waren, dus ik zou niet teveel vasthouden aan het type, of je moet echt exact dezelfde willen kopen.

Als je op freeglisse.com fischer selecteert, krijg je een heel rijtje overjarige ski’s voor weinig. zijn meestal ex-huurski’s en gericht op het grote publiek (de goedkopere zijn meestal gericht gemiddelde/ beginnende skiërs). Ik zou A kwaliteit of B kwaliteit selecteren en dan kijken wat eruit komt rollen. Als je zoon prijs stelt op makkelijk draaien en geen snelheidsduivel is zou ik dezelfde lengte aanhouden die je al had. Een wat kortere ski met wat titanal in de kern is verder denk ik geen probleem.

Een paar skies uitpikken die je/ je zoon wat lijken en wat reviews lezen. Eigenlijk worden er geen slechte ski’s meer gemaakt dus als je geen racemodel kiest ( die daar meestal niet op de site staan of duur zijn) komt het wel goed

Je moet je wel even bewust zijn dat als je een paar koopt en je toch niet tevreden bent, terugsturen duur is en goedkoop dan duurkoop blijkt.

Tot slot: wel even de bindingen laten checken en goed laten afstellen voordat je gaat skiën. Ik heb ze zelf daar wel eens niet goed afgesteld opgestuurd gekregen!

succes!

*bericht bewerkt door yoguido op 28 feb 2024 00:02

Er is wel een groot verschil tussen de Fischer Pro Mnt en de RC4 (race) reeks. Pro Mnt is een heel vriendelijke alleskunner. Alles met de naam RC4 zijn smallere en meer pittige tot zeer pittige race modellen.
De Pro Mnt reeks is samengesmolten met de Progressor reeks van Fischer. Vanaf 2018-19 (?) vind je de opvolgers van Pro Mnt terug onder de naam en reeks “RC One”.

Plaats een reactie