Vervanging van Rossignol Smash 7 (2017)

Een vraagje aan de ervaringsdeskundigen op het gebied van allmountain/freeride skies.

Ben nu in het bezit van de bovenstaande skies maar in te korte variant (160cm). Heb de skies 2 jaar geleden nieuw (fiks overjarig …) kunnen kopen maar merk dat ze toch wat beperkt zijn voor mijn wensen.

Profiel:

  • houd van stevig door skiën op in principe alle pistes
  • techniek is gemiddeld tot goed (afhankelijk van de condities)
  • ben geen fan van moguls
  • zowel carven als korte bochtjes (als het druk is)
  • beginnende off piste skiër die dat graag wil uitbreiden
  • ben 170cm/70kg
  • heb behoorlijke power in de benen (fietsbenen)

In het verleden diverse skies gehad waarbij vooral bij gebleven zijn de bredere all mountain skies (vaak twin tips).

Afgelopen januari in Puy had ik de Dynastar M-freeski 170cm een dagje gehuurd. Die bevielen mij erg goed maar er zijn vast net zo goede alternatieven.

Met het gezin probeer ik wat rustiger van de piste af te gaan. Dan vind ik een beetje rutschen en korte bochtjes dus ook wel prettig om te kunnen.

Wat mij wel opviel aan de Smash was het drijfvermogen off piste. Dat vond ik dan wel weer erg prettig. Dus die 92mm breedte zijn wat mij betreft prima. Maar korte bochtjes houden ze niet zo van (zelfs niet met de 160cm). Op hogere snelheid zijn ze wat instabiel.

Hoewel ik de Dynastar in mijn achterhoofd heb ben ik wel benieuwd naar andere opties.

Een ski die dus wat speels en relatief makkelijk off piste te rijden is heeft mijn voorkeur.

*bericht bewerkt door HvdB op 26 feb 2024 19:45

Plaats een reactie