Suggesties voor lang weekend sneeuw rondom Geneve (Annemasse). 15 maart

Een vriend van me woont in Annemasse. We willen over 2 weken een lang weekend de sneeuw in.
Ik vlieg op donderdagavond heen en dinsdagmorgen terug, dus vr t/m ma in de sneeuw.

Grand Massif ligt op ca 1 uur rijden, dus dat is misschien wel te doen om elke dag heen en weer te gaan. (En goedkoop). ivm de hoge temperaturen willen we echter misschien wel in een wat hoger skigebied gaan en dan een appartement o.i.d. boeken van vr t/m ma. (3 nachten)
Is ook wel relaxter als we toch naar GM zouden gaan. Kun je lekker een biertje drinken na het skieën.
Dus dat hangt een beetje van de prijs af.

Welk (hoger) skigebied raden jullie aan? L3V ligt wel voor de hand, maar ben ik al vaker geweest.
Wat is de beste (goedkope) manier om voor een paar dagen te boeken? Via een touroperator, op de website van een gebied of anders?

Ik geef trouwens niks om charmante architectuur. Beton is voor mij prima.

*bericht bewerkt door Taan op 01 mrt 2024 14:38

Rekening houdend met afstand en hoogte en skigebied zou ik Avoriaz nemen.
Avoriaz zelf als je ter plaatse blijft (https://www.portesdusoleil.com/offres/centrale-de-reservation-avoriaz-1800-avoriaz-fr-3944787/) of Ardent als je toch over en weer wil rijden.
Als het wat verder en wat duurder mag zijn: Verbier

*bericht bewerkt door Errant op 01 mrt 2024 14:41

Bedankt Errant. Op de door jouw aangegeven website zijn er echter alleen nog 10+persoons chalets.
€4000+ voor 3 nachtjes was niet helemaal de bedoeling. ;)

Zijn er nog meer mensen met suggesties?

Chamonix moet je ook snel kunnen komen. Natuurlijk niet het meest voordelige gebied.
Avoriaz zijn op meerdere websites wel accommodatie te vinden en vanuit Morzine zit je ook snel in Avoriaz.

Wij hadden laatst wat geboekt in St Jean D’Aulps, vanaf daar zit je ook in no-time in het gebied van Avoriaz. Hebben we via fewo-direkt.de geboekt.

Bedankt Errant. Op de door jouw aangegeven website zijn er echter alleen nog 10+persoons chalets.
€4000+ voor 3 nachtjes was niet helemaal de bedoeling. ;)

Zijn er nog meer mensen met suggesties?

Taan op 03 mrt 2024 14:04

Oei, dat zou wel een duur weekendje worden dan :-)
Ze houden precies allemaal nogal vast aan weekboekingen.
Misschien wat mailtjes sturen? Ik kan me niet voorstellen dat in die periode alles vol zit en dat er geen interesse is om voor een weekend te verhuren.

Zowel via abritel/vrbo en de lokale VVV-achtige succes gehad. Zeker rondom Chamonix vind je nogal voordelige acco’s.
Les Contamines houdt trouwens ook vaak lang goede sneeuw, langer dan alle omliggende gebieden.

Wij hebben vorige maand een paar dagen in Les Contamines geskied. Was prima inderdaad ! In st Gervais/Megeve veel slush en witte linten. In de kom van Les Contamines was het prima. Ik zou nog even de sneeuwval van de komende dagen/weken afwachten, er is voldoende te krijgen in die regio…
Les Gets voor een paar dagen is natuurlijk ook prima en dichtbij. Ook hier verwacht ik niet dat dan alles vol zal zitten.

Paulr

In avoriaz portes de soleil. Is dan rock the piste. https://en.rockthepistes.com/

Geen idee of je dat leuk vind

Annemasse is een prima uitvalsbasis. Er zijn allerlei gebieden vanaf daar goed aan te rijden in maximaal een uur.
Qua apres-ski ski blijft het dan wel bij 2 drankjes voor de chauffeur inderdaad maar je hebt wel veel voordelen.

  • Geen kosten aan de accommodatie
  • Mogelijkheid om de beste sneeuw te zoeken.
  • Mogelijkheid om te variëren in skigebieden
  • Als de sneeuw ergens top is houd je de mogelijkheid om via de lokale VVV ergens toch een nachtje te boeken

Mogelijke plaatsen om de lift omhoog te pakken zijn dan (allen op ongeveer een uur rijden):
les Gets, Morzine, Morillon, les Contamines, les Houches, Megeve, Chamonix, Argentiere, Grand Bornand, Praz-de-Lys en la Clusaz

Gemiddeld genomen is de sneeuwzekerheid het beste in de gebieden van les Contamines en Argentiere maar met een beetje research naar sneeuwhoogte en webcam kijken moet het kunnen lukken een paar goede spots te vinden. Veel plezier alvast op je reis daar!

*bericht bewerkt door OlafK op 04 mrt 2024 16:49

We willen toch wel graag voor een appartement gaan in Les 3 vallees zodat de temperaturen onder het vriespunt blijven en de sneeuwkwaliteit het beste is.
Het lijkt echter onmogelijk om nog iets (betaalbaars) te vinden.
We denken aan €100 per nacht p.p. dus €600. Zit nog wel wat rek in. Is dit een raar budget?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat alles al vol zit, dus ik zoek wsch niet op de goede plek.

Booking, VVV, Fewo/vrbo/abritel heb ik geprobeerd.

*bericht bewerkt door Taan op 05 mrt 2024 12:27

Als ik op airbnb zoek kan ik in st Jean wel iets van 80 a 100 euro per nacht vinden.

Dus heel gek is dat niet. Maar dan zit je werk dat je een klein stukje moet rijden. Maar in die periode kun je dan prima parkeren bij de liften. Het is geen krokus vakantie

Vanuit St. Jean ben je snel in Saint Martin, dus goed te doen. Voor die 3 dagen en hoogte kun je natuurlijk ook eens La Rosiere/Les Eucherts proberen. Heb je toch wat anders. Zo’n 20min langer rijden dan Les Menuires.

Als je opzoekt op weekboekingen is er wel nog redelijk wat beschikbaar, zowel de week voor als de week na jullie weekend. Waarschijnlijk gokken ze nog op weekboekingen, en voor korte verhuur hebben ze liever niet dat je over de nacht van za op zo boekt.
Ik denk dat als je locale verhuurbureaus contacteert met de concrete vraag dat ze wel een oplossing hebben.
Dus bv. in Google ‘location Les Menuires’ doen en dan alle algemene aanbieders overslaan (dei komen helaas als eerste in Google) tot dat je aan de agences komt die enkel locaal actief zijn. Dan zou je toch iemand moeten kunnen overtuigen liever een lang weekend verhuren dan (waarschijnlijk) leeg staan.

*bericht bewerkt door Errant op 05 mrt 2024 16:51

Als ik op airbnb zoek kan ik in st Jean wel iets van 80 a 100 euro per nacht vinden.

Dus heel gek is dat niet. Maar dan zit je werk dat je een klein stukje moet rijden. Maar in die periode kun je dan prima parkeren bij de liften. Het is geen krokus vakantie

mr_pds op 05 mrt 2024 13:35

Vanuit St. Jean ben je snel in Saint Martin, dus goed te doen. Voor die 3 dagen en hoogte kun je natuurlijk ook eens La Rosiere/Les Eucherts proberen. Heb je toch wat anders. Zo’n 20min langer rijden dan Les Menuires.

Bennie op 05 mrt 2024 14:12

Welke St. Jean en Saint Martin bedoelen jullie? Maurienne en Bellevilles? Als we toch een appartement nemen dan vind ik 15 min met de auto nog acceptabel, maar meer niet.

De Bellevilles. Ik heb een winter in Villarly gewoond en dagelijks naar Les Menuires (2000) gecrosst.

De Bellevilles. Ik heb een winter in Villarly gewoond en dagelijks naar Les Menuires (2000) gecrosst.

Bennie op 06 mrt 2024 05:42

O ja, dat is wel te doen. ca 20 minuten.
Ik heb verder nog geprobeerd allemaal particuliere verhuurders te benaderen, maar 0 resultaat.

Kogel is toch door de kerk, we hebben een hotel geboekt in La Plagne 1800. Mooie prijs, mooi gebied, helemaal blij.
Bedankt voor het meedenken allemaal. Nu moet alleen Roel nog ff een vers pak sneeuw regelen ;)

*bericht bewerkt door Taan op 07 mrt 2024 10:11

Plaats een reactie