Ervaring tolbadge Fulli, Italië?

Vorig jaar hebben we voor de zomervakantie naar Frankrijk een tolbadge gekocht bij de ANWB (van Fulli), eentje die ook geldig is voor Italië. Afgelopen zomer was iedere rit in Frankrijk vrij snel zichtbaar in de Fulli app.

Nou zijn we in de voorjaarsvakantie naar Italië geweest en hebben we de tolbadge voor het eerst in Italië gebruikt. De tolbadge piepte en de slagboom ging open, maar de heen- en terugrit staan nog steeds niet in de app. Er staat dat ritten binnen 24-72 uur in de app verschijnen, maar de heenreis naar Italië is al 2 weken geleden. Gaat het in Italië gewoon trager en is dit normaal. Of gaan we straks post uit Italië krijgen met een naheffing van niet betaalde tol?

*bericht bewerkt door DeWit1979 op 03 mrt 2024 00:03

Bij ons is de heenreis inmiddels 6 weken terug en nog niet zichtbaar in de app. De klantenservice van Fulli meldt het volgende:

"Onze buitenlandse collega’s zijn soms wat traag met het verzenden van de facturen. Dit is geen alarmerende situatie; dit is normaal. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn i.v.m. declaraties en dergelijke.

Tevens publiceren ze niet in real-time.

Ze behouden zich het recht toe, om tot 12 maanden maximaal na de daadwerkelijk gereden trajecten te kunnen en mogen factureren.
FULLI doet er alles aan om dit versneld te krijgen."

Always ready to go to the mountains

Ok! Bedankt! Dan wachten we gewoon af en hoeven we ons geen zorgen te maken 👍

Zelfde ervaring hier. De Italianen nemen de tijd om de tol te innen, maar uiteindelijk doen ze het wel. Beschouw het maar als een souvenir.

Idem hier (mango bakje)… heeft bijna een maand geduurd voor de Italiaanse tolheffing verscheen, in tegenstelling tot de Franse die er direct opkomen. Gezien het een werktrip was, was dat vrij vervelend, want ik kon mijn onkosten niet indienen…

Heb zo een liber-t batch en inderdaad de italianen wachten wek even met innen .

Afgelopen zomervakantie ook met tolbadge naar Italië geweest. Ik hoopte er stiekem op dat de factuur nooit zou komen omdat de toltrajecten steeds maar niet getoond werden op de website, maar met bijna een maand vertraging kreeg ik de factuur alsnog binnen.

*bericht bewerkt door Siard op 03 mrt 2024 16:30

Stay frosty

Ook ik ben afgelopen zomer met de Fulli-badge naar Italië gereden. Tot op heden nog steeds niks in de app. Ben benieuwd of het ooit nog wordt afgeschreven.

How snow can you go?

Ook ik ben afgelopen zomer met de Fulli-badge naar Italië gereden. Tot op heden nog steeds niks in de app. Ben benieuwd of het ooit nog wordt afgeschreven.

ReneV op 04 mrt 2024 18:21

Drink daar morgenvroeg maar een lekkere cappuchino op … :-)

Ook ik ben afgelopen zomer met de Fulli-badge naar Italië gereden. Tot op heden nog steeds niks in de app. Ben benieuwd of het ooit nog wordt afgeschreven.

ReneV op 04 mrt 2024 18:21

Reken daar maar wel op, bij de Italianen duurt het soms wat langer… maar de registratie doen ze wel. Factureren kan wel een jaar duren.
Vorige maand kreeg ik nog een naheffing van een gemist tolpoortje 8 jaar!!! geleden. Verjaart pas na 10 jaar.
Een Italiaans tolpoortje dat zonder betalen (of correcte tolbadge activatie) open gaat of staat ontheft niet van betaling. Alles wordt met camera’s gecontroleerd.

Net zo met verkeersboetes, de beruchte ZTL, bordje over het hoofd gezien (zit ook 4 meter hoog ergens op een muur), straat ingereden op zoek naar parkeerplek…een jaar later, precies een paar dagen vóór het verstrijken van de termijn ligt de bekeuring op de mat.

Life is what happens while you were checking your phone

Is het trouwens normaal dat de tolbadge 1 keer piept bij het binnenrijden van de toldoorgang en dan nog eens ter hoogte van de slagboom zelf? Heeft iemand hier ervaring mee?

Is het trouwens normaal dat de tolbadge 1 keer piept bij het binnenrijden van de toldoorgang en dan nog eens ter hoogte van de slagboom zelf? Heeft iemand hier ervaring mee?

Stijn_Dev op 15 apr 2024 21:58

Precies die ervaring hebben wij ook in Italië. Denk zelf altijd maar dat de 1e de controlepiep is of je badge nog werkt en bij de 2e je daadwerkelijk wordt geregistreerd en betaald. Maar geen idee of dat waar is 😄

*bericht bewerkt door 77steve op 16 apr 2024 07:09

Volstrekt normaal. Ik ben reeds enkele keren naar Italië geweest met de badge en heb steeds twee ’beeps’ gehoord.

Ik heb inmiddels de rekening ontvangen van onze wintersportvakantie in februari. En bij ons piepte het kastje ook meerdere keren, zelfs eens toen we gewoon op de snelweg reden en er geen tolpoortje in de buurt was. Dus dat zal in Italië wel normaal zijn.

Plaats een reactie