Deutche Bahn Staking op 7 en 8 maart

Der Fern-, Regional- und S-Bahn-Verkehr der DB wird vom 07.03. bis 08.03. bundesweit wegen eines Streiks der GDL massiv beeinträchtigt sein.
https://www.bahn.de/

Is het weer zover? Ze blijven maar staken.

Nou, hoera. In januari reed onze Nightjet terug niet en nu lijkt het erop dat we donderdag niet met de Nightjet in Oostenrijk kunnen komen. Dagtrein is ook geen alternatief want ze staken al vanaf donderdagochtend. Ik baal hier wel ff flink van, zeg.

Wij hebben een trein geboekt voor vertrek vrijdagavond rond 22 uur vanuit Arnhem, overstap in Düsseldorf en München, naar het Ötztal, met als eindbestemming Sölden. Wij zitten hier ook flink te balen. Officieel staken ze tot vrijdagmiddag, maar we zien we de bui al hangen dat de eerste trein of een aansluitende trein, niet door zal gaan, en dat dan midden in de nacht, met een baby van 9 maanden bij ons.
Wat een gedoe, dachten juist voor een stabiele optie te hebben gekozen, met de mogelijkheid om ons kind te laten slapen, toen we in oktober boekten

ook synchroon met de staking van grondpersoneel van Lufthansa !
https://www.lufthansa.com/xx/en/flight-information

@Steven250 heb je in de reisplanners al kunnen checken of jullie trein gewoon rijdt?
Onze Nightjet valt idd uit. Gelukkig dekt de reisverzekering alternatief vervoer (in ons geval het vliegtuig). De ÖBB kan ook niks aan deze staking doen, maar het tempert mijn enthousiasme over de Nightjet wel :S

@Steven250 heb je in de reisplanners al kunnen checken of jullie trein gewoon rijdt?
Onze Nightjet valt idd uit. Gelukkig dekt de reisverzekering alternatief vervoer (in ons geval het vliegtuig). De ÖBB kan ook niks aan deze staking doen, maar het tempert mijn enthousiasme over de Nightjet wel :S

Jorien83 op 06 mrt 2024 10:41

Ik heb het gecheckt, twee van de drie treinen rijdt niet. Het alternatief is snachts rond 2 uur ergens 2,5 uur wachten op een aansluiting… Dat gaan we niet doen met een baby.

Heb de reisverzekering gebeld, maar dit valt buiten de dekking, alleen een terugreis zou zijn gedekt.
Wel heb ik met DB gebeld, ik zou compensatie kunnen aanvragen en dan worden de tickets vergoed.

We hebben nu in extremis er maar voor gekozen met de auto te gaan. Vandaag een vignet en kettingen gekocht, en morgen komt de gehuurde reiswieg binnen. We gaan dan vrijdagavond vrijwel direct nadat we de kleine hebben opgehaald van de opvang rijden. We hebben dan dat ze wil slapen in de reiswieg, anders wordt het echt een probleem. We zullen in ieder geval meermaals moeten stoppen om haar te voeden, en dan is de hoop dat ze iedere keer weer in slaap valt…

Wat een gedoe zo

@Steven250 Snap helemaal dat je hier niet blij mee bent. Hopelijk verloopt jullie reis goed en kan de kleine lekker slapen. En als je eenmaal in de sneeuw staat, is al dit gedoe hopelijk snel vergeten. Fijne vakantie!!

slechts een waarschuwing over db-compensatie. Normaal gesproken zijn ze erg snel met terugbetalingen of vouchers, maar ik wacht nog steeds op terugbetaling voor mijn geannuleerde trein van de vorige staking op 24 januari!!!

Plaats een reactie