routeadvies Kleinwalsertal A7 of toch via A3/ A61 ?

Hallo iedereen,

komende zaterdag vertrekken we voor het eerst naar Kleinwalsertal vanuit Friesland.
Nu ben ik op zoek naar het beste route advies. Normaal gesproken neem ik door Duitsland meestal de route via Kassel-Fulda-Wurzburg naar Oostenrijk. (meestal zillertal regio) Echter als ik de website van de Adac mag geloven is er op de route veel baustelles te vinden.

kan iemand iets zinnigs zeggen over de actuele omstandigheden?
google stuurt me over de A3 en bij Frankfurt de A5 op richting Karlsruhe-Ulm.
Alternatief zou kunnen zijn via Venlo A61 tot aan Speyer-Stuttgart-Ulm
Of toch via de A7. voordeel van de A7 is relatief rustig, en ik kan deze hele autobahn afrijden tot aan Kempten toe.

hoor graag jullie adviezen.

A7 voelt het logischt. Op zaterdag, geen schoolvakantie.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Wij hebben afgelopen voorjaarsvakantie op de terugreis de A7 tot Würzburg genomen en vandaar de A6 en A61. Maar wij moeten naar midden van het land. A7 weinig baustellen tov de A8 (die al 10 jaar open ligt). Ben zelf niet zo’n fan van de A3 maar in jullie geval vanuit FRIESLAND misschien wel het snelst.

De 61 heeft momenteel weinig wegwerkzaamheden, laatst naar Zugspitze Arena gereden in circa 7 uur. De 3 schijnt wel flink aan gewerkt te worden.

Ik rij zeer vaak op de A7 route vanuit het noorden van Duitsland en ik kan altijd ontspannend rijden tot Kassel, vanaf daar is het de ene (kleine)Baustelle na de andere, zeker op het traject Kassel-Würzburg.
Ten zuiden van Würzburg minder Baustelle en rijdt het goed door enkel bij Steinsfeld heb je al eens (sterk) vertraagd verkeer.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

overal is baustelle en ik heb er nooit zo’n last van. Zeker niet in een weekend zonder noemenswaardig vakantieverkeer. Ja je moet iets afremmen, maar hoeveel scheelt het nou echt? Lekker ff relaxt de meute volgen en niet in de spiegels hoeven kijken is ook wel lekker.

Oostenrijk en Duitsland kennen niet dat ze snachts werken of wegen compleet afsluiten, zoals in NL vaak wordt gedaan, zodat er in een relatief korte tijd heel veel werk verricht wordt.

We zijn verwend hier met zn allen!

Vanuit Friesland, lekker google maps aan en gaan met die banaan, volgens mij pakt ie dan de grensovergang bij arhem? Dan bij Frankfurt ff kiezen; de 3 naar wurzburg en dan de 7 omlaag of naar Karslruhe-stuttgart.

Goede reis!

Plaats een reactie