Vlaamse skier gezocht ivm ongeluk

Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, maar ik ga het toch proberen…
Op maandag 29 januari ben ik in Ischgl rond 15.30-16.00 hard omver geskied op de Talabfahrt (op ongeveer ¾ van de afdaling). Het was druk en ijzig, en op het moment dat ik even stil stond om te kijken waar ik naartoe moest, werd ik onderuit geskied. De man verantwoordelijk hiervoor, was zelf ook al gevallen en nam mij helaas mee in zijn val. Resultaat: gescheurde voorste kruisband en een gescheurde meniscus. Ook een gekneusde duim en een pijnlijke schouder.
Ondertussen ben ik thuis druk bezig met fysio-oefeningen, heb ik pijn, en ben ik in afwachting van (hopelijk) een operatie. Dit hele gebeuren en de revalidatie gaat me minimaal een jaar kosten (en geen sport, autorijden, fietsen, etc.).
Ben of ken jij de Vlaamse man met een blauw-gele outfit en zwarte helm die mij omver heeft geskied? Ik zou het heel erg waarderen als dit bericht zoveel mogelijk wordt gedeeld. Ik zou heel graag in contact komen met deze man. Alvast heel erg bedankt voor je moeite!
##delenislief

Wat is je doel? Gezellig samen een bakje koffie met een appeltaartje eten of wil je ff een rekening onder zijn neus schuiven?

Anders reageer je niet zo bot en onbehouwen. Het is volkomen logisch om op zoek te gaan naar de veroorzaker. Dat is makkelijker in de rust dan direct na en tijdens het ongeval. Daarbij is niet stoppen/verlaten bij plaats ongeval (en al helemaal als je het zelf veroorzaakt hebt) een misdrijf.

En veroorzaker is in principe aansprakelijk. Dus niet vreemd dat deze persoon op zoek gaat om haar leed en schade te verhalen.

Volgens mij is er ook een wintersport.be, wellicht kan je je oproep daar ook plaatsen. Succes en sterkte.

Ik denk dat het forum van beiden hetzelfde is?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Volgens mij is er ook een wintersport.be, wellicht kan je je oproep daar ook plaatsen. Succes en sterkte.

Iseeku op 09 mrt 2024 14:49

Dat gaat nu eens énorm verschil geven se … 🙃

Om nu meer dan een maand later de zoektocht hier te starten …

*bericht bewerkt door evert op 09 mrt 2024 16:01

Volgens mij is er ook een wintersport.be, wellicht kan je je oproep daar ook plaatsen. Succes en sterkte.

Iseeku op 09 mrt 2024 14:49

Dat gaat nu eens énorm verschil geven se … 🙃

Om nu meer dan een maand later de zoektocht hier te starten …

evert op 09 mrt 2024 15:59

Nou als ik uit België kom en ik ken iemand die een blauw-gele outfit met zwarte helm draagt met skiën en rond die periode in het betreffende gebied was dan zou ik hem zeker herkennen!

Anders reageer je niet zo bot en onbehouwen. Het is volkomen logisch om op zoek te gaan naar de veroorzaker. Dat is makkelijker in de rust dan direct na en tijdens het ongeval. Daarbij is niet stoppen/verlaten bij plaats ongeval (en al helemaal als je het zelf veroorzaakt hebt) een misdrijf.

En veroorzaker is in principe aansprakelijk. Dus niet vreemd dat deze persoon op zoek gaat om haar leed en schade te verhalen.

HvdB op 09 mrt 2024 14:39

Haha doe eens rustig man. Ik stel gewoon een vraag. Misschien zijn er wel gevoelens opgekomen en wil ze een lekker beschuitje eten met m. Of misschien stond ze zelf wel midden op de piste en wil ze zich verontschuldigen.

*bericht bewerkt door Geraertshoven op 09 mrt 2024 16:48

Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, maar ik ga het toch proberen…
Op maandag 29 januari ben ik in Ischgl rond 15.30-16.00 hard omver geskied op de Talabfahrt (op ongeveer ¾ van de afdaling). Het was druk en ijzig, en op het moment dat ik even stil stond om te kijken waar ik naartoe moest, werd ik onderuit geskied. De man verantwoordelijk hiervoor, was zelf ook al gevallen en nam mij helaas mee in zijn val. Resultaat: gescheurde voorste kruisband en een gescheurde meniscus. Ook een gekneusde duim en een pijnlijke schouder.
Ondertussen ben ik thuis druk bezig met fysio-oefeningen, heb ik pijn, en ben ik in afwachting van (hopelijk) een operatie. Dit hele gebeuren en de revalidatie gaat me minimaal een jaar kosten (en geen sport, autorijden, fietsen, etc.).
Ben of ken jij de Vlaamse man met een blauw-gele outfit en zwarte helm die mij omver heeft geskied? Ik zou het heel erg waarderen als dit bericht zoveel mogelijk wordt gedeeld. Ik zou heel graag in contact komen met deze man. Alvast heel erg bedankt voor je moeite!
#delenislief

Irene1978 op 09 mrt 2024 13:02

Is het misschien een idee om contact op te nemen met de autoriteiten in Ischgl?
Heb het idee dat ze het daar wel serieus oppakken, ook al is het al langer geleden gebeurd…

Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, maar ik ga het toch proberen…
Op maandag 29 januari ben ik in Ischgl rond 15.30-16.00 hard omver geskied op de Talabfahrt (op ongeveer ¾ van de afdaling). Het was druk en ijzig, en op het moment dat ik even stil stond om te kijken waar ik naartoe moest, werd ik onderuit geskied. De man verantwoordelijk hiervoor, was zelf ook al gevallen en nam mij helaas mee in zijn val. Resultaat: gescheurde voorste kruisband en een gescheurde meniscus. Ook een gekneusde duim en een pijnlijke schouder.
Ondertussen ben ik thuis druk bezig met fysio-oefeningen, heb ik pijn, en ben ik in afwachting van (hopelijk) een operatie. Dit hele gebeuren en de revalidatie gaat me minimaal een jaar kosten (en geen sport, autorijden, fietsen, etc.).
Ben of ken jij de Vlaamse man met een blauw-gele outfit en zwarte helm die mij omver heeft geskied? Ik zou het heel erg waarderen als dit bericht zoveel mogelijk wordt gedeeld. Ik zou heel graag in contact komen met deze man. Alvast heel erg bedankt voor je moeite!
#delenislief

Irene1978 op 09 mrt 2024 13:02

Is het misschien een idee om contact op te nemen met de autoriteiten in Ischgl?
Heb het idee dat ze het daar wel serieus oppakken, ook al is het al langer geleden gebeurd…

SimonW op 09 mrt 2024 17:25

En hoe zie je dat voor je? Die man kan overal vandaag zijn gekomen als het op dé dalafdaling is gebeurd.

Wat enorm balen. Sterkte en beterschap!

Denk wel dat je de vindkans vergroot als je wat preciezer bent in de toedracht: waar gebeurde het precies (er zijn meerdere dalafdalingen), hoe weet je dat hij een Vlaming was? Hoe ben je zelf beneden gekomen? Als het echt een heftig ongeluk was, zijn er vast mensen die er een actieve herinnering aan hebben - zeker omdat het druk was op die piste.

Ik acht de kans klein maar wens je wel heel veel sterke en beterschap (en wat minder botte reacties van den Ollanders hier).

*keep cool and relax...*

Ik denk dat je met facebook veel meer bereik gaat krijgen eerlijk gezegd.

Beterschap!

Wat is je doel? Gezellig samen een bakje koffie met een appeltaartje eten of wil je ff een rekening onder zijn neus schuiven?

Geraertshoven op 09 mrt 2024 13:54

@geraetshoven toevalig een blauw-gele outfit? 😉

Betrapt. Ik heb wel zin in appeltaart.

Wie skiet er nu in de combinatie geel-blauw? 🙄🥴

Maar ja, moest ik verkleed als een kanarie skiën zou ik ook wel eerst willen weten waarover TS het zou willen hebben, appeltaart of niet. 🤔

Bla, bla, bla.

null

Oeps 😜

Mocht je nu Zweed of Oekraïner zijn zou ik het nog snappen…😂😂😂

Bla, bla, bla.

Ik ben Brabander, dat lijkt op Vlaams toch.
Gelukkig heb ik een hekel aan Ischgl.

Hahaha, wat een toeval.
Wel lekker herkenbaar op de piste.
Probeer dus niemand omver te skiën.

sneeuw witje en de 7 bergen

Ik heb ze allebei al verkocht. In februari 😉

Ik heb ze allebei al verkocht. In februari 😉

DrPhil op 10 mrt 2024 12:57

Verdacht…

null

Gered.
Ik heb trouwens ook een groene helm. Zwart is te saai.

null

Gered.
Ik heb trouwens ook een groene helm. Zwart is te saai.

DrPhil op 10 mrt 2024 16:18

Verkocht aan een Vlaming toevallig?

Anders reageer je niet zo bot en onbehouwen. Het is volkomen logisch om op zoek te gaan naar de veroorzaker. Dat is makkelijker in de rust dan direct na en tijdens het ongeval. Daarbij is niet stoppen/verlaten bij plaats ongeval (en al helemaal als je het zelf veroorzaakt hebt) een misdrijf.

En veroorzaker is in principe aansprakelijk. Dus niet vreemd dat deze persoon op zoek gaat om haar leed en schade te verhalen.

HvdB op 09 mrt 2024 14:39

Haha doe eens rustig man. Ik stel gewoon een vraag. Misschien zijn er wel gevoelens opgekomen en wil ze een lekker beschuitje eten met m. Of misschien stond ze zelf wel midden op de piste en wil ze zich verontschuldigen.

Geraertshoven op 09 mrt 2024 16:47

Zal wel Belgische humor zijn … Vlaamse in dit geval 🙄. Die hebben toch een gele vlag?

Anders reageer je niet zo bot en onbehouwen. Het is volkomen logisch om op zoek te gaan naar de veroorzaker. Dat is makkelijker in de rust dan direct na en tijdens het ongeval. Daarbij is niet stoppen/verlaten bij plaats ongeval (en al helemaal als je het zelf veroorzaakt hebt) een misdrijf.

En veroorzaker is in principe aansprakelijk. Dus niet vreemd dat deze persoon op zoek gaat om haar leed en schade te verhalen.

HvdB op 09 mrt 2024 14:39

NEEN, wij hebben een vlag met een BEETJE geel er in.😁

Haha doe eens rustig man. Ik stel gewoon een vraag. Misschien zijn er wel gevoelens opgekomen en wil ze een lekker beschuitje eten met m. Of misschien stond ze zelf wel midden op de piste en wil ze zich verontschuldigen.

Geraertshoven op 09 mrt 2024 16:47

Zal wel Belgische humor zijn … Vlaamse in dit geval 🙄. Die hebben toch een gele vlag?

HvdB op 10 mrt 2024 20:35
Born to run. B.S.

Plaats een reactie