Wachttijden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint Martin de Belleville

Beste wintersporters,

Wij overwegen komend jaar weer een keer naar L3V te gaan.
Nu hebben we een mooi appartement gezien in Saint Jean de Belleville, ik heb echter nog wel een paar vragen.
Is er voldoende parkeerplaats bij de gondel in Saint Martin de Belleville? Wat is het parkeertarief ?
Hoe zijn de wachttijden bij de gondel? Waar kunnen we het beste een skilocker huren? Ik zie dat er een Intersport en een Sport 2000 dicht bij de gondel liggen.
Hoelang ben je bezig om in Val Thorens of Courchevel te komen vanuit Saint Martin?

Alvast hartelijk dank

In welke periode ga je? Dat scheelt nogal.

100-200 meter lopen van de parkeerplaats naar de eitjes.
Na de gondel de Saint Martin Express en je daalt op Les Menuires of Meribel. Nog twee liften daarna voor Val Thorens of 1 voor Courchevel.

null

We gaan van 28 december tot 4 januari

Je kunt het beter vragen in het les3vallees topic. Buiten de vakantie zijn er in elk geval geen wachttijden bij de gondel. Voor zover ik weet hebben de skishops bij de gondel geen lockers.

Parkeren (was) gratis; skilockers niet tegen gekomen. Er zijn enkele kleine skishops nabij, maar niets van formaat. Tochtje naar de Sauliere duurt zo’n anderhalf uur. Tochtje naar Val Tho kan in een goed uur gedaan worden. De terugweg kan wat langer in beslag nemen in beide gevallen. @Skifan heeft de meest betrouwbare en up-to-date info

De opmerkingen van @Bennie kloppen helemaal. Parkeren is gratis en er ligt een groot parkeerterrein vlak bij de gondel. Dit parkeerterrein was gisteren rond het middaguur vol. Dit zal dus in het hoogseizoen zeker het geval zijn. Een tweede kleiner parkeerterrein ligt aan de weg naar Menuires, bijna onder de gondel. Als je vroeg - voor de opening van de lift- bent is hier vaak nog een plaatsje te vinden. Je kunt dan vanaf de weg naar het vertrek van de gondel skiën en aan het eind van de dag vanaf de piste naar de parkeerplaats lopen.
Onderschat ook de weg van St Jean naar Menuires niet, die kan tussen 08.00 en 9.30 druk zijn.

bon ski

Beste wintersporters,

Bedankt voor jullie informatie!!!
Ik heb ook nog skilockers gevonden bij Sport2000 op 20 meter van de gondel

Verder is handig om te weten dat St. Jean een aardig dorp is om te zien, maar behalve een postkantoor en gemeentehuis verder niets heeft. Oh ja, een paar keer per week kun je er (prima) pizza’s krijgen. Misschien staat er inmiddels een stokbroodautomaat, maar een restaurant is er niet. Die zit wel één dorpje verderop, in Villarly. Klein, eenvoudig, op en top Frans en best druk. Dus wel even reserveren.

*bericht bewerkt door Bennie op 16 mrt 2024 07:22

Beste wintersporters,

Bedankt voor jullie informatie!!!
Ik heb ook nog skilockers gevonden bij Sport2000 op 20 meter van de gondel

MarcelZedel op 16 mrt 2024 00:40

Dat is nieuw voor mij. Bij welke Sport2000 is dat en waar baseer je dat op? Sport2000 Jean? Ik heb even gekeken op hun website, daar vind ik niks over lockers.

Klopt ik had alle verhuur bedrijven gemaild en Jean sport2000 geeft aan mogelijkheid te hebben voor ski opslag men gaf echter wel aan dat mensen die daar hun skies huren voorrang hebben.

Plaats een reactie