Condities Lech/ vorarlberg

hoe goed zijn de condities nu in Lech? Ben van plan met Pasen een weekend te gaan! Of zijn andere gebieden beter (Zwitserland oid?). geen Italië ivm afstand

*bericht bewerkt door DaphneK op 13 mrt 2024 15:43

@DaphneK
Er is ruim voldoende sneeuw tot in het dal; er ligt 115 cm in het dal en 325 cm op de berg. Zoals eigenlijk altijd wel, ook eind seizoen.
Punt is en blijft of de temperaturen voldoende laag zullen zijn met Pasen…De sneeuw zal er zeker zijn, maar of het pap is of niet, nobody knows.
Als je die onzekerheid uit wil bannen kun je overwegen hoger te gaan. Hoeft geen Zwitserland te zijn. Ischgl is bijvoorbeeld een zeer goede optie voor later in het seizoen, het grootste gedeelte van het skigebied ligt tussen de 2000 en 2800 m

*bericht bewerkt door Liezen op 13 mrt 2024 22:02

ik ben net vandaag terug gekomen uit Ski Arlberg: er is meer dan voldoende sneeuw en dat zal ook met pasen nog zo zijn. In de ochtend is de sneeuw prima en later op de middag wordt het zwaarder/zachter. zoek je het iets hoger op (bv Rufikopf) dan blijft het tijdens de dag beter. Maar op dit moment echt hele goede condities: in Schröcken gisteren 40 cm verse sneeuw :)

ik ben net vandaag terug gekomen uit Ski Arlberg: er is meer dan voldoende sneeuw en dat zal ook met pasen nog zo zijn. In de ochtend is de sneeuw prima en later op de middag wordt het zwaarder/zachter. zoek je het iets hoger op (bv Rufikopf) dan blijft het tijdens de dag beter. Maar op dit moment echt hele goede condities: in Schröcken gisteren 40 cm verse sneeuw :)

Martijn24 op 14 mrt 2024 20:18

Aan de warth kant blijven de pistes ook beter .
Iets minder volk + veel noordgericht

Nou ik ben net teruggekomen maar de sneeuw conditie is slecht.
Ik ben het met @Liezen eens.
Al was het in Ischgl ook niet best het laatste stuk naar het dorp.
Dan is het beter de lift naar beneden te gebruiken om blessures te voorkomen.
Zwitserland ben ik niet geweest maar zou goed kunnen dat het daar beter is.

Balen! Dank voor jullie reacties! :)
Als ik dat idd hoor heb ik weinig zin om te gaan. Wellicht solden dan een betere optie? Vroeg in het seizoen is dat vaak iig op de tiefenbach / rettenbach vaak goed en miss op de lagergelegen pistes dat het nog oke is.

Zwitserland ben ik al geweest dit jaar en is altijd top, lekker hoog en goede sneeuw, maar gebieden als Zermatt zijn gewoon iets te ver voor een weekendje. Italië ook beetje ver rijden…. Engelberg twijfel ik nog aan, maar geen idee of dat ook een beetje gezellig is. Heb iemand bij me die ook niet té uitdagende pistes wilt skiën, maar ook lekker wilt cruisen. En graag lekker lunchen onderweg en beetje gezellige piste tenten is ook fijn!

En ja Ischgl is niks voor mij, zoek een beetje rust en geen losgeslagen mannen in de apres ski😂

“Weinig zin om te gaan”, alleen omdat de dalafdaling slecht is…??? Een beetje pap hoort er bij toch in die tijd van het jaar?
Pasen is dit jaar op 31 maart. Enkele jaren terug in de week van 6-10 april nog 30cm verse sneeuw gehad in Sankt Anton.

Dat je rond die tijd kan skiën in Lech/Vorarlberg is wel gegarandeerd, maar als je zo bang bent voor pap dan moet je lekker in januari gaan

*bericht bewerkt door bram82 op 15 mrt 2024 09:42

Ik heb afgelopen week ook een dagje geskied in Lech. Opzich best prima condities maar je merkt dat alles richting dorp snel slush wordt (echt om 10:00 al). Bovenin is de sneeuw goed maar zodra je een rondje doet/ verder ski Arlberg intrekt dan kom je toch meermaals op 1500-1700m met mindere sneeuw (best logisch in maart en geen probleem). De verbindingen wel gewoon druk dus snel buckels. Over 2 weken mist het m.i. gewoon wat hoogte aan de Lech zijde, tenzij het koel weer is met verse sneeuw.

Ik zou zelf voor Sölden kiezen: veel tussen de 2000m en 3200m en door de gletsjers absoluut sneeuwzeker. Enkel de dalafdalingen zullen minder zijn, die kun je echter prima mijden of enkel in de ochtend doen. Daarnaast heeft Sölden zat opties voor leuke/gezellige eettentjes en een afwisseling tussen cruise pistes voor je mede reisgenoot en wat sportievere.

Tip; combineer het een dagje met Obergürgl, dan heb je echt een afwisselende short trip met veel hoogte en waarschijnlijk goede sneeuwcondities.

*bericht bewerkt door Amelm op 15 mrt 2024 09:54

“Weinig zin om te gaan”, alleen omdat de dalafdaling slecht is…??? Een beetje pap hoort er bij toch in die tijd van het jaar?
Pasen is dit jaar op 31 maart. Enkele jaren terug in de week van 6-10 april nog 30cm verse sneeuw gehad in Sankt Anton.

Dat je rond die tijd kan skiën in Lech/Vorarlberg is wel gegarandeerd, maar als je zo bang bent voor pap dan moet je lekker in januari gaan

bram82 op 15 mrt 2024 09:41

Nou ja nee niet daarom. Ik ga wel vaker in maart/ april skiën en weet dat het dan minder is en dat je zachtere sneeuw kan verwachten. Maar aangezien het nu zo warm is en ik mindere berichten lees (niet alleen dalafdaling) heb ik wel minder behoefte om te gaan ja. Dan kan ik toch net zo goed een hoger gebied pakken. Beetje bijzondere reactie. Als jij zin wil hebben om te gaan moet je vooral gaan, ik vraag voor mezelf advies😂

“Weinig zin om te gaan”, alleen omdat de dalafdaling slecht is…??? Een beetje pap hoort er bij toch in die tijd van het jaar?
Pasen is dit jaar op 31 maart. Enkele jaren terug in de week van 6-10 april nog 30cm verse sneeuw gehad in Sankt Anton.

Dat je rond die tijd kan skiën in Lech/Vorarlberg is wel gegarandeerd, maar als je zo bang bent voor pap dan moet je lekker in januari gaan

bram82 op 15 mrt 2024 09:41

Nou ja nee niet daarom. Ik ga wel vaker in maart/ april skiën en weet dat het dan minder is en dat je zachtere sneeuw kan verwachten. Maar aangezien het nu zo warm is en ik mindere berichten lees (niet alleen dalafdaling) heb ik wel minder behoefte om te gaan ja. Dan kan ik toch net zo goed een hoger gebied pakken. Beetje bijzondere reactie. Als jij zin wil hebben om te gaan moet je vooral gaan, ik vraag voor mezelf advies😂

DaphneK op 15 mrt 2024 09:51

Sorry voor mijn bijzondere reactie. “Weinig zin om te gaan” en “skiën” komen bij mij sowieso niet tegelijkertijd voor in 1 zin, maar mogelijk ben ik wat fanatieker dan anderen ;)

*bericht bewerkt door bram82 op 15 mrt 2024 10:16

@Bram82 Je zegt “ pap hoort erbij”
Ter jou informatie.
Het is onlangs wetenschappelijk bewezen dat elke keer als je pap eet het 7 minuten van je leven kost 😃

Ik ben ook wel 'ns in Quatre Vallees (CH) geweest in de eerste week van April. Nog weken daarna last van m’n knieen gehad, zoveel pap als er was. Terwijl we daar toch voornamelijk boven de 2000 meter skiën

*bericht bewerkt door Liezen op 15 mrt 2024 11:02

Saas-Fee is op dit moment de tip. Redelijk snel te bereiken. Rijden naar Kandersteg, daar op de trein en dan vanaf Goppenstein nog 45 Min rijden. Bakken met sneeuw gevallen, begint op 1800mtr en Noord hellingen. Wat verouderd qua liftjes maar verder geweldig.

Plaats een reactie