Tignes

Heeft iemand ervaring met reis naar Tignes, met name of je eind maart vaak sneeuwkettingen moet gebruiken?

Ik heb nog nooit sneeuwkettingen moeten gebruiken die kant op. Maar ik heb in al mijn skitrips nog maar zelden kettingen moeten leggen. Maar dat zegt allemaal niks natuurlijk. Wie weet krijg jij net die heftige sneeuwbui op je dak en heb je ze nodig. Volgens mij ben je wel verplicht kettingen bij je te hebben op dat soort wegen in Frankrijk.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Weet je wat gaaf is?

Probleemloos met droge weg, de berg oprijden. Dan op je vertrekdag besneeuwde weg. En dan erachter komen dat je je sneeuwkettingen thuis hebt laten liggen.

Echt gebeurd 🫣

Advies: marktplaats, voorjaarsvakantie is voorbij.

The older I get, the better I was

Ik zou ze wel regelen. Kan flink sneeuwen daar en je weet nooit wanneer.

Weet je wat gaaf is?

Probleemloos met droge weg, de berg oprijden. Dan op je vertrekdag besneeuwde weg. En dan erachter komen dat je je sneeuwkettingen thuis hebt laten liggen.

Echt gebeurd 🫣

Advies: marktplaats, voorjaarsvakantie is voorbij.

Onnem op 13 mrt 2024 22:25

Been there, done that. Gelukkig had ik ze wél liggen… :P
Ik had nog nooit sneeuwkettingen omgelegd (wel eens geoefend) of mee gereden. Eenmaal in het dal aangekomen uiteraard een Franse moeial die zich afvroeg of het echt nodig was. Fransen he…

Of…andere auto gekocht, denken dat je sneeuwkettingen wel passen en er Oostenrijk achter komen dat dat niet zo is. En voor de hoofdprijs een paar moeten kopen bij de plaatselijke benzinepomp. Aan de andere kant: die gaan al 17 jaar mee. 🥹

Life is what happens while you were checking your phone

vaak niet… maar toch al keer nodig gehad in de periode daar in de buurt. Al was het maar om klein stukje steil bergop vanuit je parkeerplaats te raken ofzo… foto’ s zijn van eerste week april! weliswaar La Plagne…

null
null
null

*bericht bewerkt door flap20 op 14 mrt 2024 12:28

vaak niet… maar toch al keer nodig gehad in de periode daar in de buurt. Al was het maar om klein stukje steil bergop vanuit je parkeerplaats te raken ofzo… foto’ s zijn van eerste week april! weliswaar La Plagne…

null
null
null

flap20 op 14 mrt 2024 12:26

Met winterbanden waren kettingen waarschijnlijk niet nodig geweest…

Mocht je twijfelen, maar je gaat ze toch nodig hebben. Voordat je Bourg st Maurice uitrijdt om richting Tignes te rijden, heb je 2 supermarkten en een soort Gamma. Die zitten allemaal op het zelfde terrein en hebben allemaal sneeuwkettingen voor normale prijzen.

vaak niet… maar toch al keer nodig gehad in de periode daar in de buurt. Al was het maar om klein stukje steil bergop vanuit je parkeerplaats te raken ofzo… foto’ s zijn van eerste week april! weliswaar La Plagne…

null
null
null

flap20 op 14 mrt 2024 12:26

Met winterbanden waren kettingen waarschijnlijk niet nodig geweest…

Geraertshoven op 14 mrt 2024 13:29 is met winterbanden... enkel aangedaan om uit de parking te raken.. 150m redelijk omhoog.. maar na het zien schuiven en niet zien boven raken van anderen (ook met winterbanden) het zekere voor het onzekere genomen en ze aangedaan.. het steekt op geen 5min per band om ze om te leggen

Geloof er geen reet van dat dit winterbanden zijn als ik het profiel zie.

Geloof er geen reet van dat dit winterbanden zijn als ik het profiel zie.

Geraertshoven op 14 mrt 2024 17:30

Als ik goed lees een Kumho Ecsta H51. Dat is in elk geval een zomerband.

De weg naar Tignes heeft geloof ik één bocht.

Plaats een reactie