Sluiting lift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

Volgende zaterdag een weekje Les Deux Alpes hier zo.
Bij de voor pret en het bekijken van de opening van de liften zie ik nu al enkele dagen staan dat de lift ‘petites aguilles’ gesloten is. Dit is de lift die de connectie mogelijk maakt tussen de 2 deelgebieden. Kan ik mij daar over een week nog steeds aan verwachten?

Iemand nog ervaringen met Les Deux Alpes die willen gedeeld worden?

Ik zou ook graag info krijgen. Mijn verblijf start op 30 maart. Hopelijk is het probleem dan opgelost.

Ik volg hier ook even, ik ga zondag die kant op.

Ik was er twee jaar geleden in die periode (laatste week maart/eerste dagen april) en heb geen moment gedacht aan de kleine berg/Vallee Blanche op gaan. De sneeuw was pap en ik bleef veel liever hoog op de gletscherzijde. Ik kwam 1x per dag voorbij het dalstation van de Super Diable en de Cretes en dat was om de dalafdaling te rijden en naar ons appartement te gaan. De verbindingspistes waren toen ook al gesloten. Wij zaten toen zo’n beetje naast de oude Vallee Blanche stoeltjeslift en zijn toch iedere dag naar de Jandri Express gelopen.

Ondertussen zijn er in Vallee Blanche toch wat vernieuwingen, onder andere een nieuwe baklift. Ik zou er toch ook wel graag eens skiën. Erheen skiën kan via het groene piste. Terugkeren lukt niet omwille van de lift die gesloten is. Moet je dan te voet de oversteek maken ? Of eventueel met de bus ?

Ik vond het makkelijk lopen, maargoed, ik snowboard, dus heb daar een voordeel. Je kan op zich vanaf de rotonde vrij makkelijk de oversteek maken van Vallee Blanche naar Belle Etoile, dat is volgens google 500 meter.

Reden was ook niet dat het er niet interessant uit zag, maar wij zijn niet gegaan omdat het op die hoogte te nat en papperig was.

Plaats een reactie