mobiele telefoon kopen in Frankrijk?

Hallo allemaal, zojuist is mijn telefoon ermee gestopt. Nu blijf ik nog een tijdje in Frankrijk. Wie kan me raad geven tav het kopen van een nieuwe telefoon. Kan dat hier in Frankrijk en kan ik het dan toch in het Nederlands instellen?
En bij welke winkel?
Ik zit momenteel in Valmeinier/ Valloire.
Alvast bedankt!!!

Hallo allemaal, zojuist is mijn telefoon ermee gestopt. Nu blijf ik nog een tijdje in Frankrijk. Wie kan me raad geven tav het kopen van een nieuwe telefoon. Kan dat hier in Frankrijk en kan ik het dan toch in het Nederlands instellen?
En bij welke winkel?
Ik zit momenteel in Valmeinier/ Valloire.
Alvast bedankt!!!

jwgroeneveld op 21 mrt 2024 13:28

@rogier ???
Kun jij me raad geven?

Je kunt bij de super goedkope simlockvrije toestellen kopen. Zijn in te stellen. Probleem zit hem eerder in het formaat van de simkaart. Weinig budgettoestellen hebben een nanosim bijvoorbeeld.

Je kunt bij de super goedkope simlockvrije toestellen kopen. Zijn in te stellen. Probleem zit hem eerder in het formaat van de simkaart. Weinig budgettoestellen hebben een nanosim bijvoorbeeld.

Bennie op 21 mrt 2024 13:31

dankjewel. En heb je ook een idee in welke winkel?

Ik kocht ze gewoon in de grote supermarkt. Carrefour, E Leclerc, Super U etc. Beneden in St Jean of Modane is misschien ook wel een electronicaketen te vinden.

In het centre commercial in Albertville kwam ik twee weken geleden een gsm winkel tegen.
Is een goed uurtje rijden van bij jou.

Voor Frankrijk geen ervaring. In Oostenrijk wel.
Ik ben destijds naar de Mediamarkt gereden in Innsbruck en daar een nieuwe telefoon gekocht. Mijn reisverzekering dekte dit gelukkig ook nog.
Deze telefoon kon ik tijdens de installatie gelijk al op nederlands zetten en nooit iets gemerkt dat hij in Oostenrijk gekocht was.

Het is in Frankrijk exact hetzelfde als in Nederland. Je koopt een nieuwe telefoon. Je stopt je simkaart erin. De telefoon vraagt welke taal je wil. En je kiest Nederlands.

Het enige is dat de ringtone altijd op La Marseillaise zal blijven staan.

In het centre commercial in Albertville kwam ik twee weken geleden een gsm winkel tegen.
Is een goed uurtje rijden van bij jou.

jessedeconinck op 21 mrt 2024 14:05

Zo ver weg is echt niet nodig hoor! Even de berg af en in Saint Jean de Maurienne zit een Darty en een But. Verkopen allebei smartphones.

Darty, die keten zocht ik. Kon er zo gauw niet opkomen.

Even bij de VVV vragen. Tjonge.

Darty is trouwens hetzelfde als Vandenborre in Belgie. Kan misschien nog handig zijn ivm garantie. Geen idee of die ook in NL bestaan.

Even bij de VVV vragen. Tjonge.

DrPhil op 21 mrt 2024 17:09

het is toch fijn om hier ervaringen/ tips te lezen.

Even bij de VVV vragen. Tjonge.

DrPhil op 21 mrt 2024 17:09

Ondanks je bereisdheid nog geen kennis gemaakt met de openingsuren van veel VVVs in Frankrijk dus? Die zijn niet alle dagen en uren bemand helaas.

Dan vraag je het ergens anders in het dorp. Een telefoonwinkel in de buurt is geen rariteit hè. Kom op zeg.

De VVV in Valloire is overigens open van 9u tot 18:30.

Ik zou mijn vraag ook bij de receptie van het hotel of de pensionhouder neerleggen in eerste instantie.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Plaats een reactie