Jouw hoogtepunten (seizoen 2023-2024)

Ja beste wintersport liefhebbers… het seizoen is nog niet over maar velen hebben reeds hun laatste wintersporttrip erop zitten. Tijd dus om na te genieten!

Wat is jouw mooiste/vetste/meest bijzondere ervaring tijdens dit seizoen geweest? Leuk om te horen wát, waar en waarom?!

Ik trap af (met weliswaar nog een trip naar Ischgl te gaan volgende week…)

Tot nu toe 3 keer geweest:

  • half december met mijn (zakelijk) compagnon. Inmiddels vaste prik, ieder jaar een ander gebied. Dit jaar voor het eerst naar (voor mij een lang gewenste bestemming) Ski Arlberg (Lech) geweest. Erg gaaf gebied en de condities waren gewéldig!
  • begin januari met onze vriendengroep naar Gerlos geweest. Een skigebied waar ik ook nog niet eerder was geweest en op basis van vooroordelen een beeld van had. Het was vooral een memorabele trip omdat we met de héle vriendenclub waren (18 personen) en dat terwijl niemand gedacht had dat dit zou lukken, gezien onze gemeenschappelijke levensfase (allemaal jonge gezinnnen met dito kids). Ik nam vorig jaar in juli het initiatief om het te regelen met als credo “niet meegaan is geen optie” en het was ongekend fantastisch dat iedereen er bij was. Wat een onvergetelijke dagen!!
  • ook voor mijn gezin (2 dochters, resp. 5 en 8 jaar) was het een maidentrip. De meisjes hebben dit seizoen 14 lessen op de borstelbaan bij De Schans in Uden les gehad (aanrader!) en in Kleinwalsertal hebben ze nog 5 dagen les gehad. Ook dit was zo ontzettend gaaf om met je eigen gezin te doen! ‘s Middags met je dochters en vrouw van een heerlijke blauwe panoramische piste afcruisen… puur genieten!!!
  • afijn volgende week nog een 5 daagse trip met “de mannen” naar Ischgl in het verschiet. Knallen dus! (In elk opzicht). Nu al zin in :)

Wat waren jouw mooiste momenten ?

Sportieve groet, Luuk

Leuk topic! Mijn mooiste ervaring dit seizoen was de skitrip met mijn collega’s in maart. Mee met de fanatieke groep, elke dag eerste lift en met een flink tempo erin. Ik kon gemakkelijk mee en had geen vrees voor welke piste dan ook. Ik ben pas een paar jaar geleden begonnen met skiën en was altijd wat voorzichtig en techniek liet niet altijd te wensen over. Heb veel geïnvesteerd in lessen en heb de drive om continu te verbeteren. Ik vond het heel gaaf om mee te gaan in het snelle tempo en de goede techniek van onze groep. Daardoor durf ik nu ook meer snelheid op te zoeken en maakt de kleur piste me niks meer uit.
@Luuk3 Veel plezier in Ischgl, was daar eerder dit seizoen ook. Super tof gebied en genoeg te knallen!

Leuke post Luuk, deze moet ik effe laten marineren voor ik antwoord… Mijn seizoen is ook nog niet gedaan, en gewoon erg veel leuke ervaringen… kom ik op terug!

Letterlijke hoogtepunten:
De gletsjer van Tignes en de Marmolada. Ook allebei fantastisch lange afdalingen!

Verder voor het eerst de mogelijkheid gehad om de face de bellevarde te doen (andere keren was het in preparatie voor de worldcup) en voor het eerst de dolomieten in de winter de bewonderen inclusief Sella Ronda.

Verder vond ik het leuk dat er een weekendje winterberg in zat dit jaar (moet toch altijd maar de condities afwachten).

Dit jaar blijf ik steken op 2 weken en een weekend, omdat er in huis eea moet gebeuren. Komend jaar zien we weer.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 22 mrt 2024 21:59

Het is eigenlijk 1 hoogtepunt wintersport. Maar de echte toppers waren dit seizoen 2 lange tochten.
Eentje van Zell am Ziller naar de Hochkrimll en terug. Met geweldig weer en piste condities. (begin Januari)
de Tweede vanaf Mayrhofen naar Hintertuxer Gletsjer en terug .Wederom schitteren weer.

Oei, dit is een vraag die lastig is te beantwoorden. Ik heb er een paar:

  1. in januari in Les Arcs met de hele familie kunnen skiën na een ernstig ziekbed.
  2. Sprookjesachtig Ruka (Finland) met alle winterse activiteiten. Heel bijzonder waren de hondensleetocht (30km) in Karjalaisenniemi en het avondskiën in Ruka
  3. Nu kijk ik uit naar de afsluiter van dit seizoen. Met z’n tweeën nog naar Arosa .

Na enkele jaren niet meer te hebben geskied (die covid crisis en een kindje). De gewoontes terug opgepakt. Eind februari een weekje gaan (skiën) met zoontje en vriendin in Briançon en nu op de terugweg van Sölden. Met twee vrienden in een camper. Allebei heel leuk maar vooral het zien dat mijn zoontje van drie ook al de smaak te pakken heeft doet me heel veel deugd. Binnen enkele weken eens ouder kind lesje geboekt in Landgraaf. Hopelijk kunnen we dit in de lente/zomer/herfst nog enkele keren herhalen als dit meevalt.
Als verrassing dat papa 4 dagen op vakantie was heb ik een miniatuur sneeuwruimer mee naar huis 😀. Voila een leuke winter gehad en skiën verleert men toch echt niet!

Na enkele jaren niet meer te hebben geskied (die covid crisis en een kindje). De gewoontes terug opgepakt. Eind februari een weekje gaan (skiën) met zoontje en vriendin in Briançon en nu op de terugweg van Sölden. Met twee vrienden in een camper. Allebei heel leuk maar vooral het zien dat mijn zoontje van drie ook al de smaak te pakken heeft doet me heel veel deugd. Binnen enkele weken eens ouder kind lesje geboekt in Landgraaf. Hopelijk kunnen we dit in de lente/zomer/herfst nog enkele keren herhalen als dit meevalt.
Als verrassing dat papa 4 dagen op vakantie was heb ik een miniatuur sneeuwruimer mee naar huis 😀. Voila een leuke winter gehad en skiën verleert men toch echt niet!

derjean op 24 mrt 2024 14:08

Mooi is dat hè, een heel andere belevenis met kids op wintersport maar zo gaaf! 😎
Heb vorig jaar ook eens een miniatuur pistenbully meegenomen haha.

Sportieve groet, Luuk

Noorderlicht in Laukvik Noorwegen.

De Sarenne gedaan op een mooie zonnige ochtend. Prachtig!

Noorderlicht in Laukvik Noorwegen.

Game op 26 mrt 2024 20:01

Heel gaaf! Jaloers hoor…

Paar jaar geleden tijdens “golden hour” als allerlaatste in Bettmeralp de dalafding gedaan. Dat was ook machtig mooi. Bewust een half uurtje boven gewacht na sluiting van de lift totdat iedereen weg was. De goudgekleurde zon was nog nét te zien. Wat volgde was een topafdaling, helemaal niemand gezien en werkelijk fantastisch mooi licht.

Sportieve groet, Luuk
  • Het jaar begonnen met champagne op de Schnalstaler Gletscher
    null
  • Perfecte, winterse dag in het Zwarte Woud begin december met een gouden afsluiting van de dag
    null
  • Skiweltronde gedaan begin februari met slushbuckels vanaf 11 uur
    null
  • Mijn eerste keer in Frankrijk (Val Cenis). Zelf georganiseerd en samen met 7 vrienden gegaan waarvan velen nog nooit hadden geskied. Iedereen zonder blessures/botbreuken en met een voldaan gevoel naar huis.
    null
Gang is alles

Hoogtepunt tot nu toe was de lange prachtige afdaling tijdens mooi weer in snowworld antwerpen.

Hopelijk kan ik binnen 10 dagen een ander hoogtepunt meedelen

  • erfecte, winterse dag in het Zwarte Woud begin december met een gouden afsluiting van de dag ![](https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2024/03/26/Golden_hour_schwarzwald.jpg) § Jesper op 26 mrt 2024 22:10

Wat een fantastische foto!
Zelfde sfeertje als mijn eerder genoemde afdaling in Bettmeralp. Heeeerlijk

Sportieve groet, Luuk

De huisgemaakte Duizendblad-Vanille limonade op het terras van de Zachhofalm met uitzicht op de Hochkönig begin januari 😍

  • erfecte, winterse dag in het Zwarte Woud begin december met een gouden afsluiting van de dag ![](https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2024/03/26/Golden_hour_schwarzwald.jpg) § Jesper op 26 mrt 2024 22:10

Wat een fantastische foto!
Zelfde sfeertje als mijn eerder genoemde afdaling in Bettmeralp. Heeeerlijk

Luuk3 op 27 mrt 2024 17:34

Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar de foto vanaf de Bettmeralp

Gang is alles
  • erfecte, winterse dag in het Zwarte Woud begin december met een gouden afsluiting van de dag ![](https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2024/03/26/Golden_hour_schwarzwald.jpg) § Jesper op 26 mrt 2024 22:10

Wat een fantastische foto!
Zelfde sfeertje als mijn eerder genoemde afdaling in Bettmeralp. Heeeerlijk

Luuk3 op 27 mrt 2024 17:34

Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar de foto vanaf de Bettmeralp

Jesper op 27 mrt 2024 21:40

null

Het ogenschijnlijk “ kleine” bergtopje op de horizon is de Matterhorn :)

Sportieve groet, Luuk

Heel nice!!! Ook zelf maar eens proberen om een dergelijke foto in de Alpen te schieten volgend seizoen

Gang is alles

Mijn hoogtepunten deze winter:

  1. Het 1e weekend van december met 20cm verse sneeuw solo in Winterberg, maar vooral genoten van mijn eerste keer in Neuastenberg.
  2. Met Kaiserwetter de dag na Kerst een mooie week gestart op de geweldige blauwe piste 6 in Gargellen.
  3. Prachtige skiroute 9 van het Brandnertal. Even alleen op de wereld, samen met vriend Dirk.
  4. Het mooiste weekend van het seizoen in het Sauerland kunnen mee pakken. Opnieuw verse sneeuw en heel goed weer. 20 januari, wel heel druk, in Winterberg en een dag later voor het eerst in Willingen. Topdag daar!
  5. Eind januari terug in Montafon. Zware omstandigheden met ijzige én pappistes, maar de dag in Golm met alles open en een verse laag sneeuw bovenin was geweldig skiën.
  6. Obertauern begin maart was heerlijk, Katschberg Autobahn A1 geweldig, maar de ongerepte, met een laag poedersneeuw bedekte pistes bovenop Grosseck-Speiereck, waar we de eerste sporen konden maken waren echt onvergetelijk.
    Al met al een super winter gehad met 16 dagen in de Alpen en 5 in het Sauerland.
    Jammer dat het erop zit. Ik kijk alweer uit naar volgende winter!
Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Deze vakantie hadden we een privélesje geboekt op dinsdagmorgen. Sneeuw was prima, het zicht goed en na de lunch ging het echt heel lekker. Zalig lui gecarved rond de remontee nr 6 boven st sorlin des Arves op blauwe en rode pistes daar. De dagen erna raakte ik helaas de draad weer kwijt wegens gebrek aan routine waarna ik het op de laatste dag weer terugvond! Maar al met al was die dinsdagmiddag toch wel een hoogtepuntje!

*bericht bewerkt door yoguido op 30 mrt 2024 21:53

Zoals voor velen was het qua sneeuw en skiën dit jaar niet echt een hoogtepunt. Tripje begin februari was, ondanks slecht vooruitzicht en weinig sneeuw, toch een lichtpuntje in st.Gervais /Les Contamines: wat een leuke skigebieden zijn dit !
2e reis begin maart in PdS was eigenlijk steevast weer het hoogtepunt de lunch in het zonnetje bij ca 20c met flesjes rosé in het geiten dorpje (Lindarets) , hahaha. Kortom: slushweekje ……

*bericht bewerkt door Paulr op 30 mrt 2024 23:16

Paulr

Hoogtepunten… Hmmm. Het feit dat het mij, voor het eerst, gelukt is om 2x in 1 seizoen erop uit te gaan en totaal 15 dagen in de Alpen te maken is wel een aardig hoogtepunt te noemen.
In Les Sybelles gewoon tot tegen 5en nog de lift in kunnen stappen. En met kerst gewoon flink kilometers kunnen maken, op een paar verbindingsliften na was het niet druk. Helaas moest mijn reisgenoot halverwege de week naar huis vanwege familieomstandigheden, dus zat ik daar alleen en moest ik noodgedwongen zaterdagavond met de bus mee. Heel vervelend, nog een extra dag snowboarden. Nadeel: Ik bleek bij thuiskomst bijna heel de week met een elleboogbreuk te lopen.
In Kitzski meer mijn groepsreis. Reisje was fors duurder dan Les Sybelles, maar wat is het toch genieten met zo’n groep, zeker met deze organisatie die eigenlijk alles voor je regelt: Bus, skipas, hotel, heel veel leuke mensen, Oostenrijkse gezelligheid (want al deden ze, vanwege het 20-jarig bestaan van Les Sybelles, echt hun best, Oostenrijk is toch anders). Vanuit Kirchberg weer een aantal gebieden mogen afstrepen, ook al waren veel dalafdalingen al gesloten.

*bericht bewerkt door Lacheisleuk op 31 mrt 2024 01:49

Oef… ik heb er meerdere.

Om te beginnen een weekend in winterberg in december, toen er nog wel sneeuw lag 😇
Met vrienden een huisje op het park landal, lekker een paar dagen genoten! Suzanne en piefke waren er ook bij! Het mooiste moment was dat ik met mijn dochter een aantal runs van depoppenberg hebben genomen die we practisch voor onszelf hadden… heerlijk!

Daarna onze eerste skivakantie van het jaar in val cenis, waar ik voor de eerste keer off-piste ging met de leraar ( hij ging gewoon - ik kon niet anders dan volgen ). Sommige stukjes waren iets te ambitueus voor mij met mijn zware smalle fischers, dus ik heb de sneeuw wat kusjes mogen geven. Voor het eerst in jaren ook weer de hart in mijn keel gehad - vond het vrij intens. Maar heb er veel van geleerd! Ook stond er een dagje la norma op het schema, samen met de geweldige piefke&familie. Het was een supergezellige dag, echt heel erg van genoten!

Daarna met het bedrijf naar saalbach-hinterglemm, waar ik verschillende collega’s op sleeptouw mocht nemen en in het gebied mocht rondleiden. Ik was al twee keer in de streek geweest dus ik had zeker wat om te laten zien. De sneeuw was heerlijk, het weer ook. Opvallend was dat de punaise 📌 van fieberbrunn verdwenen was (deze bleek omvergewaaid te zijn). Zeker in de ochtend heerlijk van de hinterglemm kant kunnen knallen

En dan onze afsluiter in val gardena in de voorjaarsvakantie. Wat een prachtig gebied! Met de tong op mijn voeten langs de alpe di siusi geskied (wat een uitzicht!). Ook ontzettend genoten van de ‘legendary 8’ dat stuk voor stuk geweldige pistes zijn. Ook een powdag gehad en lawinehelicopters mee mogen maken die lawines aan het triggeren waren - indrukwekkend! We hebben het hele gebied lekker kunnen verkennen en zijn ons hart verloren aan dit gebied, wat een prachtig gebied!

De laatste dag zijn we naar een vriendin gereden en hebben we de steinplatte verkend. Kaiserwetter dus perfecte omstandigheden. Was een hele gezellige afsluiter van de vakantie

Kortom Het was een jaar vol hoogtepunten!

Nu weer de lange wacht op volgend jaar. Val cenis en leogang zijn al weer geboekt!

*bericht bewerkt door LoveToBoard op 31 mrt 2024 20:26

null

La perdrix blanche (natuursneeuw, piste uit het zicht van liften) met perfecte condities eind maart.
Meer geluk kan je niet hebben !

's Morgens om 08:00 in de allereerste lift, en vervolgens het eerste uur bijna een privé skigebied met perfecte pistes.
Daar wil ik wel een gewoonte van maken.

Mijn laatste hoogtepunt van dit seizoen… Ischgl met de mannen in het paasweekend.
Nog nooit zo’n slechte condities gezien! Van de 5 dagen was gedurende 3 dagen slechts de dalafdaling open vanwege sterke wind. Sneeuwcondities gedurende deze dagen ook zeer matig (hoewel ik daar geen moeite mee heb). Laatste dag (2 april) was dan wel weer fantastisch.

Opvallend was dat vooral tijdens de apres ski er in deze periode minder sprake van dikdoenerij was, een grote plus!

En nu op naar seizoen 2024-2025! Nog geen concrete plannen… :-)

Sportieve groet, Luuk

Mijn nieuwe skies waren het hoogtepunt. Een setje Stockli SC Worldcup.

May the ski force be with you !!

Ik deel de ervaringen (minus SHLF want ik mocht niet mee) van @LoveToBoard

Extra hoogtepunten voor mij was voor het eerst vol vertrouwen rood skieen met @piefke en familie

En daarna dus zwart knallen in Val Gardena 😎

En voor het eerst in jaren @Kaartjee opgezocht bij de Steinplatte. Ze heeft zo lang geprobeerd mij aan het skieen te krijgen - en nu konden we eindelijk voor het eerst sinds we elkaar kennen (zeker 20 jaar al denk ik nu) samen de piste op!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Hoogtepunt moet sowieso de engadin regio geweest zijn vorige week. Verse sneeuw pakken boven sankt moritz. Gletsjer afdaling via de fuorcla surlej (eerste foto) en als afsluiter gaan slapen in de diavolezza berghaus met uitzicht op piz alu, piz bernina en de morteratsch gletsjer (tweede foto) . Prachtige regio met heerlijk sportieve skigebieden, alleen net te duur om altijd naar terug te gaan. Maar om de zoveel jaar zien ze mij er zeker terug.

null
null

Plaats een reactie