Het beste moment om te skieen is NU!

Het seizoen loopt natuurlijk op zijn einde in de Dolomieten (de meeste gebieden sluiten 3 of 7 april, met als enige uitschuiver Faloria/Cortina 1 mei)… en dat merk je op de pistes!

ER IS GEWOON GEEN KAT! (in de zuidelijke gebieden alvast). De Italianen hebben hun ski’s al lang terug opgeborgen en zijn aan 't genieten van een campari/spritz of een negroni aan de zee (mijn zoon en vriendin deden hetzelfde vandaag), de toeristen zijn voor 't grootste stuk naar huis…

En wat krijg je dan… lege liften! Zelfs de kabelbaan in San Pelegrino richting Col Margerita was gewoon telkens half leeg! Als je dan een combo hebt met een koude dag… (koud en niemand op de pistes), dan heb je zelfs in de namiddag gewoon perfecte pistes… eind maart!

En ik wou zou graag slush skieen ;-)

Van San pelegrino richting de Pale de San Martino… je ziet ook in de verte de zwarte Volata van Col Margherita en de 2 rodes ernaast… LEEG!

null

Heerlijk zulke lege pistes!

Wel ongezellig…
Ik ga het komend weekend zien in Le Corbier…

*bericht bewerkt door paolie op 24 mrt 2024 18:57

Hier zelfde verhaal!

Click. Click. Peace

Over zes dagen trekken we toch terug naar de Dolomieten. Misschien nemen we de tijd om een uitstap naar de Passo San Pellegrino te maken.

Hier zelfde verhaal!

Rogier op 24 mrt 2024 19:43

@Rogier hoe zijn de condities nog in Puy St Vincent & Pelvoux? Wij zoeken nog iets voor volgend weekend :)

*bericht bewerkt door Nillze op 24 mrt 2024 20:40

Hier zelfde verhaal!

Rogier op 24 mrt 2024 19:43

@Rogier hoe zijn de condities nog in Puy St Vincent & Pelvoux? Wij zoeken nog iets voor volgend weekend :)

Nillze op 24 mrt 2024 20:39

Pelvoux is dicht. En puy is boven de 1600 echt helemaal prima! En wordt waarschijnlijk zelfs erg goed deze week ;-)

Click. Click. Peace

Hier zelfde verhaal!

Rogier op 24 mrt 2024 19:43

@Rogier hoe zijn de condities nog in Puy St Vincent & Pelvoux? Wij zoeken nog iets voor volgend weekend :)

Nillze op 24 mrt 2024 20:39

Pelvoux is dicht. En puy is boven de 1600 echt helemaal prima! En wordt waarschijnlijk zelfs erg goed deze week ;-)

Rogier op 24 mrt 2024 20:54

Klinkt goed! Komende vanuit Zuid-Frankrijk is die regio een dikke kanshebber. We zouden de eventuele Paasdrukte in de grotere gebieden liever vermijden

Wij gaan donderdag naar Maishofen voor een lang weekend. Mijn vriendin heeft nog nooit geskied, die gaat 's ochtends lessen. Benieuwd of het in SHLF en/of Zell am See-Kaprun nog een beetje te doen is qua sneeuw!

Ik ben net aangekomen in Les Deux Alpes. Wel veel volk op straat, maar geen idee hoe het normaal is. Heb het idee dat het idd niet druk is

Ik ben net terug van 3 dagen Sölden. Ik vond het behoorlijk druk wel. niet bepaald op de liften ofzo. Daar viel het meestal erg mee met de wachttijden. Maar op de pistes vond ik het soms te druk om comfortabel en snel te kunnen skien. Ik heb het even nagevraagd maar daar zeiden ze me dat er geen vakanties waren in Oostenrijk of Duitsland. Er waren wel veel Nederlanders.

Wij zijn net in valloire aangekomen, vond het super rustig onderweg maar hier in het dorp best wat volk op de been. We zullen het morgen gaan zien! Zondag is natuurlijk ook een dag voor de locals

Jarred.

Ik ben net terug van 3 dagen Sölden. Ik vond het behoorlijk druk wel. niet bepaald op de liften ofzo. Daar viel het meestal erg mee met de wachttijden. Maar op de pistes vond ik het soms te druk om comfortabel en snel te kunnen skien. Ik heb het even nagevraagd maar daar zeiden ze me dat er geen vakanties waren in Oostenrijk of Duitsland. Er waren wel veel Nederlanders.

derjean op 24 mrt 2024 22:25

Komt dat niet door 2 dingen:

  • gekend apresskigebied, dus veel vriendengroepen (zonder kinderen)
  • de neiging ‘hoog’ te zitten zodra het geen januari meer is?
Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik ben net terug van 3 dagen Sölden. Ik vond het behoorlijk druk wel. niet bepaald op de liften ofzo. Daar viel het meestal erg mee met de wachttijden. Maar op de pistes vond ik het soms te druk om comfortabel en snel te kunnen skien. Ik heb het even nagevraagd maar daar zeiden ze me dat er geen vakanties waren in Oostenrijk of Duitsland. Er waren wel veel Nederlanders.

derjean op 24 mrt 2024 22:25

Komt dat niet door 2 dingen:

  • gekend apresskigebied, dus veel vriendengroepen (zonder kinderen)
  • de neiging ‘hoog’ te zitten zodra het geen januari meer is?
Roy83 op 25 mrt 2024 09:29

Ja, klopt. Mijn ervaring is dat dat soort gebieden (St. Anton, Ischgl, Trois Vallées etc) rond deze tijd juist heel erg druk kunnen zijn.

A.s. zaterdag voor een week naar Serre Chevalier. De voorspellingen zijn niet verkeerd…

Komende week met kinderen, schoonkinderen en kleindochters naar Livigno

Zoals Joost Zwegers ( Novastar ) zingt :

The best is yet to come. ⛷👍

Born to run. B.S.

Het beste moment om te skiën is ALTIJD nu.

Komende week met kinderen, schoonkinderen en kleindochters naar Livigno

Zoals Joost Zwegers ( Novastar ) zingt :

The best is yet to come. ⛷👍

dan58 op 25 mrt 2024 17:12 Never back down Bart! ;)

Komende week met kinderen, schoonkinderen en kleindochters naar Livigno

Zoals Joost Zwegers ( Novastar ) zingt :

The best is yet to come. ⛷👍

dan58 op 25 mrt 2024 17:12

Never back down Bart! ;)

jessedeconinck op 26 mrt 2024 10:37

Komende week met kinderen, schoonkinderen en kleindochters naar Livigno

Zoals Joost Zwegers ( Novastar ) zingt :

The best is yet to come. ⛷👍

dan58 op 25 mrt 2024 17:12

Bart 🤔
Ik ben Danny… Bartje woont hier 10 km verder ( Oei, nu schend ik de privacy regels)😍

Never back down Bart! ;)

jessedeconinck op 26 mrt 2024 10:37
jessedeconinck op 26 mrt 2024 10:37
Born to run. B.S.

Nou @lovetoski toch de school meer even bellen dan

Kunnen we niet even een weekje van de dure zomervakantie ruilen met deze week 😅

Of a la 2024 ff camera planten en remote lessen 😂

Het beste moment om te skiën is ALTIJD nu.

Martijn24 op 25 mrt 2024 21:17

Wij spreken elkaar wel even van de zomer…

Ik was vorige week in Zwitserland, in laax. Geen ziel te vinden, heerlijk was het

Het beste moment om te skiën is ALTIJD nu.

Martijn24 op 25 mrt 2024 21:17

Wij spreken elkaar wel even van de zomer…

DSvier op 26 mrt 2024 13:23

Vliegticket naar de andere kant van de wereld en je kan skien!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie