expres afsnijden

Ik heb vorige week een fantastisch weekje lopen boarden in Val Thorens maar er was wie iets wat met nogsteeds bezighoud. Ik werd namelijk op een vrij vlake, hele brede blauwe piste vanuit mijn dode hoek expres afgesneden door een skier (er was ruimte genoeg om om mij heen te gaan). Hij tikte me heel licht aan maar ik kon gelukkig me nog net overeind houden. Ik schrok en dacht even wtf is dit opzettelijk?, Ik remde af om even na te gaan wat er nou precies gebeurde. Ik hield de skier nog wel in het oog en ja hoor 5sec later was snowboarder nummer 2 aan de beurt. precies hetzelfde, vanuit zijn dode hoek afgesneden. Die snowboarder viel toen wel. Toen dacht ik, we hebben hier met een snowboard hater te maken. Toen ik dat zag had ik al helemaal de neiging hem fysiek iets aan te doen. Beetje opzettelijk andere in gevaar brengen…

Ik had nog wel genoeg snelheid om hem in te halen of hem te volgen. Maar ik wist even niet wat ik nou precies aan moest met zo’n situatie. achteraf had ik liefst hem terug omver lopen boarden of een beste stomp geven maar dat is achteraf (en misschien niet zo verstandig).

iemand ook wel eens zo’n situatie gehad? en hoe zou ik moeten handelen in zo’n situatie?
voor de volgende keer ;)

Escalatie is niet echt de beste oplossing…Die man is zo knetter dat hij je ook zo maar op je neus kan stompen.

Melding maken bij de medewerkers van de liften misschien? Gast gaat er dus ook gewoon steeds vandoor terwijl er iemand valt…

Oplossing zou ook kunnen zijn om te gaan skien. Gaat hij jou tenminste niet meer torpederen :-)

Totales Vollidiot

Kdtl: “Oplossing zou ook kunnen zijn om te gaan skien. Gaat hij jou tenminste niet meer torpederen :-)”

Lekker dat sarcasme, maar dit soort eikels blijven dat toch gewoon doen. Als je na decennia lang snowboarders op de berg tegenkomend nog steeds zo kinderachtig bezig bent, helpt niets meer.
Slechts hopen tot zo’n looser jouw hulp nodig heeft, helpt En dan steek je rustig een sigaretje op en wacht tot een ander iets doet. (niet weg gaan natuurlijk, want dan ben jij straks de L… maar vooral omdat jij dan de fun mist.)

Escalatie is niet echt de oplossing, mee eens. Bestaat er ook iets van piste politie o.i.d.?
Skieen zou ik idd ook kunnen doen, dat doe ik ook met alle liefde. Maar af en toe boarden moet ook kunnen ;)

Ik heb dat ook meegemaakt, toevallig ook in Val Thorens, maar dan 22jr terug. Harde val gemaakt, als een gek achter die malloot aangegaan maar niet meer terug kunnen vinden.

Omgekeerd ook mee gemaakt!

Wat naar dat mensen zo kunnen zijn he. Als dat het geval is.
Wat bezielt je dan. Ronduit asociaal.

It is an amazing world

Ik heb dat ook meegemaakt, toevallig ook in Val Thorens, maar dan 22jr terug. Harde val gemaakt, als een gek achter die malloot aangegaan maar niet meer terug kunnen vinden.

Marijnt op 25 mrt 2024 15:39

Het was waarschijnlijk dezelfde man die dit al 30 jaar doet. ;)

Apart, om hier meteen
Skiërs tegenover boarders te plaatsen.

Edwin van Riel

Zelf ook zo goed als tzelfde meegemaakt. En sommige mensen zijn gewoon nog nooit de verkeerde tegengekomen. In mijn geval kreeg diegene nadat ik 'm bij de lift weer aantrof van mij een flinke scheldpartij over zich heen. Maar meneer was er niet van gediend en vond 't ook nodig om handtastelijk te worden. Zijn fout want naast snowboarden is mijn andere passie mma. Het was een vervelende ervaring maar gelukkig waren er genoeg getuige die konden beamen dat hij als eerste aan mij zat maar denk wel dat diegene 2 keer nadenkt voordat hij zijn ergernis tov andere wintersporters fysiek op een piste uit.

Ik heb dat ook meegemaakt, toevallig ook in Val Thorens, maar dan 22jr terug. Harde val gemaakt, als een gek achter die malloot aangegaan maar niet meer terug kunnen vinden.

Marijnt op 25 mrt 2024 15:39

Het was waarschijnlijk dezelfde man die dit al 30 jaar doet. ;)

Dinictus op 25 mrt 2024 17:10

Nog even geduld, over een paar jaar is hij makkelijk in te halen :-)

Er blijven idioten genoeg.
Tussen ouder en kind door schieten die overduidelijk achterelkaar aan skieen vind ik ook niet kunnen.

Plaats een reactie