Lawine Zermatt

Zeker drie mensen vermist door lawine in Zwitserland https://www.nu.nl/buitenland/6307417/zeker-drie-mensen-vermi…

sneeuw witje en de 7 bergen

spooky weather …

men zal het weer zelf gezocht hebben volgens de internet rechters

Met stuff 4 off-piste gaan, is niet de slimste zet. Dat is zeker.
Bij stuff 4, drink ik bier…

Ik ben benieuwd of ze biepers bij zich hadden, want ze zijn nog steeds niet gevonden als de lawine rond 14h gebeurd is. Wat ik heel lang vind.

*bericht bewerkt door Patrick1973 op 01 apr 2024 19:59

Maar hopen op het beste, maar begint erg lang te duren. Lws 4 inderdaad na een stormachtige week met veel verse sneeuw.

Edwin van Riel

Met stuff 4 off-piste gaan, is niet de slimste zet. Dat is zeker.
Bij stuff 4, drink ik bier…

Ik ben benieuwd of ze biepers bij zich hadden, want ze zijn nog steeds niet gevonden als de lawine rond 14h gebeurd is. Wat ik heel lang vind.

Patrick1973 op 01 apr 2024 19:56

Omvang van die lawine is echt ook wel …

*bericht bewerkt door evert op 01 apr 2024 20:37

Update 21h00
Vier personen konden uit de lawinekegel worden geborgen en naar ziekenhuizen in de regio’s gevlogen. Rond 21.00 uur meldde de kantonpolitie van Wallis dat helaas drie van de vier slachtoffers zijn omgekomen. Het betrof freeriders die offside de piste onderweg waren
https://twitter.com/Alpenweerman/status/1774879837464756369?..

Op Facebook was er ook een filmpje:
(null) https://www.facebook.com/share/r/5aVoz8NGGcKde9wF/?mibextid=…

Pittig stuk dat er uit gekomen is, groot deel is 45+

null
null

Edwin van Riel

spooky weather …

men zal het weer zelf gezocht hebben volgens de internet rechters

evert op 01 apr 2024 19:49

De chef van de bergredding en lawinedienst in Zermatt is blijkbaar ook een internet rechter…

Lijkt er op, dat er (min) 1 amerikaan onder de slachtoffers was. Zou wel wat verklaren (verschil tussen europa en US boundary system is wellicht niet bij iedereen bekend, dit leek een paar jaar terug ook belangrijke oorzaak van een ongeval).

Edwin van Riel

Lijkt er op, dat er (min) 1 amerikaan onder de slachtoffers was. Zou wel wat verklaren (verschil tussen europa en US boundary system is wellicht niet bij iedereen bekend, dit leek een paar jaar terug ook belangrijke oorzaak van een ongeval).

evr66 op 02 apr 2024 14:01

Dat lijkt me sterk. Dat geldt toch (ook) niet op een gletsjer?

spooky weather …

men zal het weer zelf gezocht hebben volgens de internet rechters

evert op 01 apr 2024 19:49

De chef van de bergredding en lawinedienst in Zermatt is blijkbaar ook een internet rechter…

Demtsjenko op 02 apr 2024 12:55

Ik vind deze opmerking kwalijker…
Hij is ten eerste nogal deskundig. En hij verwoordt slechts de frustratie van z’n medewerkers. Zij die de resten van deze gezien de omstandigheden extreme roekeloosheid mogen opruimen.

Een paar jaar geleden deed de liftbaas hetzelfde in Lech, bij een vergelijkbaar roekeloos ongeluk. Hij moest toen z’n medewerkers vanuit het dal lopend de berg opsturen, in zware sneeuwval.
Eén van de slachtoffers liet zijn zwangere vrouw achter. Mafkezen.

*bericht bewerkt door Liezen op 02 apr 2024 18:12

*bericht bewerkt door evert op 02 apr 2024 18:55

Veel argumenten hier zijn niet relevant omdat het een afgesloten wildreservaat betreft waar nooit afgedaald mag worden (zie andere topic over de lawine). Over wel of niet offpiste bij stufe 4 kun je discussiëren maar dat is nu overbodig. De verzekering van de slachtoffers zal nu waarschijnlijk ook niet dekken. Bezint eer ge begint…

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Veel argumenten hier zijn niet relevant omdat het een afgesloten wildreservaat betreft waar nooit afgedaald mag worden (zie andere topic over de lawine). Over wel of niet offpiste bij stufe 4 kun je discussiëren maar dat is nu overbodig. De verzekering van de slachtoffers zal nu waarschijnlijk ook niet dekken. Bezint eer ge begint…

KrisWeer op 02 apr 2024 18:58

Genau .
Er zal dan ook strafrechterlijk nog een staartje komen …

Het is nu aan hen

*bericht bewerkt door evert op 02 apr 2024 19:40

Volgens de informatie op de kaart is dat gebied een aanbevolen rustgebied voor wild en geen wettelijk vastgelegd reservaat. Als het ter plekke niet anders staat aangegeven, is betreden niet verboden maar wordt er een dringend beroep op wintersporters gedaan om het gebied toch niet te betreden.
https://natur-freizeit.ch/schneesport-mit-ruecksicht…

*bericht bewerkt door Ee1co op 02 apr 2024 20:00

Veel argumenten hier zijn niet relevant omdat het een afgesloten wildreservaat betreft waar nooit afgedaald mag worden (zie andere topic over de lawine). Over wel of niet offpiste bij stufe 4 kun je discussiëren maar dat is nu overbodig. De verzekering van de slachtoffers zal nu waarschijnlijk ook niet dekken. Bezint eer ge begint…

KrisWeer op 02 apr 2024 18:58

Genau .
Er zal dan ook strafrechterlijk nog een staartje komen …

Het is nu aan hen

evert op 02 apr 2024 19:36

Proces ? Pff ben niet zeker dat dit veel gaat opbrengen. 3 zijn dood, en de ene die nog leeft zal de goden zo dankbaar zijn dat hij het overleeft heeft dat gelijk welke veroordeling hem niets zal kunnen schelen, hij leeft nog.
Stuff 4 met hellinghoek van +45gr na een storm met sneeuwval. Blows my mind…denk dat er gasten ongeveer alle off-piste regels die er bestaan genegeerd hebben.

Lijkt er op, dat er (min) 1 amerikaan onder de slachtoffers was. Zou wel wat verklaren (verschil tussen europa en US boundary system is wellicht niet bij iedereen bekend, dit leek een paar jaar terug ook belangrijke oorzaak van een ongeval).

evr66 op 02 apr 2024 14:01

3 Amerikaanse jongens van 15 heb ik begrepen

Verschrikkelijk. Maar qua bizar risico wel vergelijkbaar met geblinddoekt de A2 oversteken.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Nounou wat een oordelen van achter een toetsenbord , niemand hier als puber ooit slechte keuzes gemaakt? Het zal je kind maar zijn, dat niet meer thuis komt. Bizar en vooral enorm triest!

Edwin van Riel

spooky weather …

men zal het weer zelf gezocht hebben volgens de internet rechters

evert op 01 apr 2024 19:49

De chef van de bergredding en lawinedienst in Zermatt is blijkbaar ook een internet rechter…

Demtsjenko op 02 apr 2024 12:55

Ik vind deze opmerking kwalijker…
Hij is ten eerste nogal deskundig. En hij verwoordt slechts de frustratie van z’n medewerkers. Zij die de resten van deze gezien de omstandigheden extreme roekeloosheid mogen opruimen.

Een paar jaar geleden deed de liftbaas hetzelfde in Lech, bij een vergelijkbaar roekeloos ongeluk. Hij moest toen z’n medewerkers vanuit het dal lopend de berg opsturen, in zware sneeuwval.
Eén van de slachtoffers liet zijn zwangere vrouw achter. Mafkezen.

Liezen op 02 apr 2024 18:05

Huh? Met je typering “roekeloosheid” en afsluiting “mafkezen” ben je volgens evert ook een internet rechter… misschien is er wel een heel andere verklaring voor de onnodige dood van die skiërs en heeft het niets te maken met de weersomstandigheden, lawinegevaar van 4 en off-piste gaan. Niet te snel oordelen, want ook jij bent niet deskundig. Het is al triest genoeg…

3 Amerikaanse jongens van 15 heb ik begrepen

Ry33 op 06 apr 2024 22:56

Dat klopt niet.

Het gaat om een Amerikaanse jongen van 15, een 25 jarige Canadese vrouw en een Zwitserse man van 58.
https://www.polizeiwallis.ch/medienmitteilungen/zermatt-lawi…

Plaats een reactie