Last minute 26 april

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met Zürs of Ischgl late season?

Ik wil een 5 daagse snowboard trip boeken van 26 april tot 5 mei en aangezien de verwachte sneeuwval in die regio lijkt dit mij een goede bestemming.

Andere tips zijn ook altijd welkom. Iemand hat mij al Hintertux en Val d’Isere aangeraden maar ik zie dat daar minder nieuwe sneeuw verwacht wordt.

Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Robinc op 15 apr 2024 10:14

Volgens mij is Ski Arlberg dan gesloten
*edit: yep, laatste dag van dit seizoen is 21 april

*bericht bewerkt door Liezen op 15 apr 2024 09:59

Volgens mij is Ski Arlberg dan gesloten
*edit: yep, laatste dag van dit seizoen is 21 april

Liezen op 15 apr 2024 09:57

Aha oké. Wel bizar dat die zo vroeg sluiten. Blijkbaar niet zo abnormaal dat er nog veel sneeuw valt deze periode.

Ischgl lijkt wel open te zijn tot 1 mei zie ik.

*bericht bewerkt door Robinc op 15 apr 2024 10:14

Engelberg is tot 5 mei geopend en dicht bij Zürich.

21 april is zeker niet abnormaal vroeg. Bij de meeste skigebieden daalt het bezoekersaantal dusdanig in april dat het economisch amper zin heeft om het skigebied open te houden, als er al sneeuw ligt. De werknemers willen ook een beetje weten waar ze aan toe zijn, daarom zie je alleen bij kleinere gebieden of delen daarvan flexibele openingstijden.
Obertauern en Cortina blijven vaak ook tot 1 mei open, maar dat betreft vanaf begin/midden april slechts enkele liften en pistes.
Saas Fee is dan al dicht, en in Zermatt geloof ik alleen het zomerskigedeelte open. Ischgl is dan de snelst bereikbare grotere keuze geloof ik. Anders de Oostenrijkse gletsjers of doorrijden naar Tignes (meer open/variatie dan Val Tho).

21 april is zeker niet abnormaal vroeg. Bij de meeste skigebieden daalt het bezoekersaantal dusdanig in april dat het economisch amper zin heeft om het skigebied open te houden, als er al sneeuw ligt. De werknemers willen ook een beetje weten waar ze aan toe zijn, daarom zie je alleen bij kleinere gebieden of delen daarvan flexibele openingstijden.
Obertauern en Cortina blijven vaak ook tot 1 mei open, maar dat betreft vanaf begin/midden april slechts enkele liften en pistes.
Saas Fee is dan al dicht, en in Zermatt geloof ik alleen het zomerskigedeelte open. Ischgl is dan de snelst bereikbare grotere keuze geloof ik. Anders de Oostenrijkse gletsjers of doorrijden naar Tignes (meer open/variatie dan Val Tho).

Bennie op 15 apr 2024 10:18

Ja wel begrijpelijk allemaal. Obertauern ben ik al geweest dit jaar. Moeilijke keuze.

Ben weleens in Ischgl geweest bij de afsluiter. Condities over algemeen prima, alleen de dalafdaling was erg behelpen. Sluiting is 1 mei.
Let wel: er is de dag ervoor nog een concert op de idalp, waardoor het die dag erg druk is rondom het dorp en op de Idalp zelf. De meeste mensen komen dan ook voor het concert. De rest van het gebied is dan wel rustig.

Stubai heeft momenteel 52km open qua pistes.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 15 apr 2024 10:44

Zit van 21-26 in ischgl. Deze week isveel kou en sneeuw voorspeld. Dus verwacht goede omstandigheden.

Val Thorens is Dutch week. Het is alleen in Nederland schoolvakantie, en laatste week.
Wij gaan erheen met de kinderen, en het zou wel eens drukker kunnen zijn dan je verwacht zo einde seizoen.

Val Thorens is Dutch week. Het is alleen in Nederland schoolvakantie, en laatste week.
Wij gaan erheen met de kinderen, en het zou wel eens drukker kunnen zijn dan je verwacht zo einde seizoen.

Suuski op 15 apr 2024 12:20

Expres ergens gaan samentroepen als de sneeuw al beperkt is zegt mij niet zoveel. Ik ga ook alleen om te boarden, maar met kinderen snap ik het wel :)

*bericht bewerkt door Robinc op 15 apr 2024 12:42

Plaats een reactie