Skizak Skoda inkorten

Hallo,

Aangezien wij toch altijd met zijn 2e op Ski vak gaan heb ik een skizak aangeschaft die vastgezet kan worden in de gordel.
Ski’s in de auto en veilig vervoerd.
Maar nu mist de beschrijving ervan, oude eigenaar heeft deze ook niet meer, internet biedt geen uitkomst.

Je kunt de zak inkorten aan de lengte van de ski’s… aan de binnenkant zit een riempje, die zou je daar voor moeten kunnen gebruiken, maar ik heb zo snel geen idee 🤔🤣
Als je de zak dicht ritst zit het riempje ook aan de binnenkant, het riempje zit op 1 plaats vast aan de binnenkant.
Normaal zou je denken dat het zo’n rol systeem zou zijn, maar dat is dus niet het geval.

Hoofdbrekens…wie heeft er een idee?

Staat op de site van skoda. Binnen de minuut gevonden.

Ik niet, dus vandaar de vraag

https://shop.skoda.be/nl/allesdragers/skoda/skizak/62d6a98a4…

Zoektermen “skizak” en “skoda” op google. Even doorscrollen tot er een ogelijke link voorbij kwam. Ongeveer 2 min werk.

*bericht bewerkt door Bennie op 17 apr 2024 19:34

Ik niet, dus vandaar de vraag

Marosi_ op 17 apr 2024 17:15

Dus? Moet de rest van de wereld alles gratis voor je doen?
Maw zoek eerst zelf eens voor een minuut of 2, voor je een bericht stuurt, dat 1 minuut typen is.
Wat een wereld.

Ik niet, dus vandaar de vraag

Marosi_ op 17 apr 2024 17:15

Dus? Moet de rest van de wereld alles gratis voor je doen?
Maw zoek eerst zelf eens voor een minuut of 2, voor je een bericht stuurt, dat 1 minuut typen is.
Wat een wereld.

monoskito op 17 apr 2024 20:16

Sommige mensen kunnen heel slecht googelen. Fijn dat het gevonden is!

Die tekst had ik zelf al gevonden…

Er staat niet in de tekst hoe het inkorten gaat, ja dat bandje zit er , anders had ik de vraag niet hoeven stellen, begrijpelijk lezen niet jullie sterkste kant.

Allemaal een beetje slecht geslapen ofzo, vast de meest gezellige op verjaardag waarschijnlijk.

Als je geen oplossing weet kan je beter niet reageren ipv de tekst van de site voor te schotelen.

*bericht bewerkt door Marosi_ op 18 apr 2024 01:07

Skoda zelf al eens gebeld/gemaild voor een gebruiksaanwijzing?

Ik heb een Skoda maar géén skizak, kan je dus niet helpen.😥

Born to run. B.S.

Skoda zelf al eens gebeld/gemaild voor een gebruiksaanwijzing?

Bennie op 18 apr 2024 06:43

Had de hoop dat iemand er hier een had, maar het is dus helaas niet zo.
De tekst van de adv die door een aantal als gebruiksaanwijzing gezien wordt is het dus niet.

Dat inkorten heeft vermoedelijk niets met de veiligheid te maken, maar met het omslaan van het niet gebruikte uiteinde en dee flap vastmaken met een riempje? Dat is bij veel standaard skizakken zo als zit het riempje dan aan de buitenzijde.
Zolang je ski’s voorin de zak zitten en je de bevestiging met de stoel vóór de bindingen vastmaakt, zal het wel in orde zijn.

*bericht bewerkt door Hupla op 18 apr 2024 11:52

Dat inkorten heeft vermoedelijk niets met de veiligheid te maken, maar met het omslaan van het niet gebruikte uiteinde en dee flap vastmaken met een riempje? Dat is bij veel standaard skizakken zo als zit het riempje dan aan de buitenzijde.
Zolang je ski’s voorin de zak zitten en je de bevestiging met de stoel vóór de bindingen vastmaakt, zal het wel in orde zijn.

Hupla op 18 apr 2024 11:51

Het riempje zit aan de binnenkant, misschien dat het vast gemaakt moet worden aan de binding en zo de zak op maat van de ski komt. Ik ga even wat proberen.

Als je het omslaat, zit het aan de buitenkant hè.

Als je het omslaat, zit het aan de buitenkant hè.

DrPhil op 18 apr 2024 18:26

null
null

Het inkorten lijkt wel gelukt zo, maar het ziet er uit alsof dit niet zo hoort.

null

Ik heb deze handleiding online gevonden, maar daarin staat niks over de optie van inkorten.
De band aan de binnenkant lijkt bedoelt te zijn om de ski’s vast te leggen.

sneeuw witje en de 7 bergen

Het bandje gaat om de binding heen, zo vouwt de zak in en kan je hem toch een deel dicht ritsen. En is de zak niet langer dan nodig

null
null
null

Topic kan gesloten worden.

*bericht bewerkt door Marosi_ op 19 apr 2024 13:37

Plaats een reactie