Skibril (vervangen of niet?)

Ik heb een Anon M1 die ik welgeteld 1x gebruikt heb (in 2017 gekocht en gek genoeg 1x geskied). Mijn vrouw zoekt een nieuwe skibril en is niet zo heel kieskeurig. Ik wat meer. Ik draag een bril en heb altijd flink last van beslagen brilglazen. Lenzen hebben het een beetje opgelost en later een buff met ademgat nog meer (gericht uitademenen leverde een minder beslagen skibril op. Ik vind de bril wat klein qua glasoppervlak en vraag me af of dit de kans op beslaan niet vergroot…

Heb de keuze mijn Anon M1 aan mijn vrouw te geven en zelf een nieuwe bril te kopen, of ik hou deze en zij koopt lekker wat zij zelf wilt.

Zijn er de afgelopen jaren veel ontwikkelingen geweest qua skibrillen? Die Anon M1 was destijds aardig revolutionair ivm verwisselbare lenzen, maar inmiddels zijn er tig andere brillen want die Anon dateert alweer uit 2013.

Hebben jullie misschien tips voor een ‘betere’ bril van max zo’n €150/€200 euro?

*bericht bewerkt door Ilya op 18 apr 2024 11:50

Buiten budget, maar als je van het gekl… af wilt zijn: snowvision magnus. Gecorrigeerde glazen zijn gewoon geïntegreerd in de goggle, werkt echt perfect.

Edwin van Riel

Anon heeft zijn ontwerp inmiddels ook flink verbeterd, maar die zitten nu in de aanbieding op zo’n 250 euro.

Nog even de vraag: past de M1 überhaupt wel bij je vrouw? Voor mij is die namelijk te groot. Ik had de wm1 en ben overgestapt naar de ms4, omdat de m4 gewoon te groot is. Inmiddels zitten ze alweer op 5 bij anon.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 18 apr 2024 12:34

Als brildrager zou je kunnen overwegen om een helm met vizier te nemen. Onze zoon draagt daar gewoon zijn bril onder, wel zo makkelijk.

Buiten budget, maar als je van het gekl… af wilt zijn: snowvision magnus. Gecorrigeerde glazen zijn gewoon geïntegreerd in de goggle, werkt echt perfect. § evr66 op 18 apr 2024 12:05

Mooie tip. Die ga ik in de gaten houden. Ik wil voor nu liever nog een keer eea proberen met lenzen.

Als brildrager zou je kunnen overwegen om een helm met vizier te nemen. Onze zoon draagt daar gewoon zijn bril onder, wel zo makkelijk. § Danny076 op 19 apr 2024 11:46

Een kennis van me noemt als nadeel dat het aardig koud kan worden en als je dan met buffs oid werkt het geheel eronder alsnog beslaat door de warme lucht van in- en uitademen…ik ga dit nog wel even uitzoeken. Ben op zich wel gewend aan daglenzen en waar we komend jaar gaan skien werkt het met ski-in/ski-out waarbij we wrs toch niet de hele dag op de piste zullen hangen (maw ik kan prima zo nu en dan lenzen verwisselen).

Anon heeft zijn ontwerp inmiddels ook flink verbeterd, maar die zitten nu in de aanbieding op zo'n 250 euro. Nog even de vraag: past de M1 überhaupt wel bij je vrouw? Voor mij is die namelijk te groot. Ik had de wm1 en ben overgestapt naar de ms4, omdat de m4 gewoon te groot is. Inmiddels zitten ze alweer op 5 bij anon. § Tiny-M op 18 apr 2024 12:34

Gisteren even gechat met Burton. Er is niks meer voor de M1 beschikbaar. De M1 is best klein en mijn vrouw past de M1 (net). Win-win want ik kan dus op zoek naar een upgrade. Na het lezen van wat reviews ook gevonden in de M5. Die MFI zorgt er hopelijk voor dat mijn adem in een minder beslagen skibril resulteert. Skien met echte bril erin had ik allang afgeschreven, liever lenzen ondanks dat dit aardig irritant is na een paar uur.

Heb de M5 gisteren besteld en deze komt vandaag binnen. We gaan naar het hoge noorden (komende kerstperiode) dus zijn die lenzen waarschijnlijk meer dan prima (kans op bewolkt weer is er aardig groot). Misschien nog 1 hoge VTL lens erbij voor echt heel bar dumpweer, maar dat zie ik dan nog wel.

*bericht bewerkt door Ilya op 19 apr 2024 12:03

Ik had ook een Adidas goggle met inserts op sterkte. Die insert besloegen continu.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Lijkt me prima opgelost!

Als brildrager kan je nog naar een skiclip kijken https://www.baumsport.nl/specialspex-ski-clip-op-sterkte-pas…

Het kost wat, maar geeft wel de beste ervaring. Het beslaat nauwelijks. Het zit niet in de weg en je zit niet met geïrriteerde ogen omdat je niet gewend bent lenzen te dragen

Echt een aanrader wat mij betreft

Plaats een reactie