Wintersportshop met topmerken helm/goggle?

Na de aanschaf van mijn eerste complete boardset, ben ik nu opzoek naar een mooie helm + goggle.

Na wat topics gelezen te hebben ben ik achter de eigenschappen van een goede helm/goggle en ben van plan wat te gaan passen!

Nou lees ik veel goede ervaringen over Adidas ID2Pro, Anon, Oakley A-frame, POC, Julbo en Smith Optics I/O. Echter worden deze vaak online aangeschaft…

Nou vraag ik mij af of iemand mij kan vertellen of er in de omgeving Enschede een wintersport-shop is met deze merken? Passen lijkt me namelijk wel een must?

Ben van plan dit weekend bij de Baumsport te Hengelo langs te gaan, maar wellicht weten jullie nog meer winkels!

in deventer zit burnside.die hebben zat leuke brillen liggen.heb er pas nog 1 gekocht daar.

Kijk ook eens op dit forum, hier staan tips over wintersport winkels, waaronder eentje in Deventer.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/35796

Zie nu dat er al iets is tussengeplaatst ;-) In het forum van de link staat er ook nog eentje in Gorssel, niet ver van Deventer

Was zaterdag jl nog bij Rene Vos in Gorssel. Die heeft idd het nodige van POC en Adidas liggen.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Jefrem: Dat klopt ja, misschien daar maar weer langs. Door tijdsdruk was er bij board kopen bij ingeschoten.
@Jasper: Thanks, dat topic heb ik dan over het hoofd gezien gok ik!

Gorssel is nog wel een end rijden, maar die kan ik dan misschien meepakken als ik Burnside aandoe.

Probeer http://www.vanbellen.nl eens… daar heb ik mijn Red Trace helm en mijn Anon Hawkeye bril gekocht…

uitstekende service en met Ideal betaling de volgende dag al in huis!!

Voor online: http://www.blue-tomato.com/nl/

Ik zelf heb mijn kleding/gear etc altijd in het wintersport gebied gehaald. Veel keuze en meestal wat betere prijzen (eind feb.)

Heb er zelf vorig jaar de Oakley Crowbar (Tanner Hall sig) gekocht, duur maar top en zeer over te spreken!

null

neem anders een kijkje bij Kienhuis in Denekamp, kleine winkel maar wel topmerken.

Als ik een tip mag geven zonder teveel reclame te maken op dit medium:

null

Twee lenzen naar keus welke met een handomdraai zijn te verwisselen. Voor de rest alle innovatieve ramtamtam welke een Oakley aanbied.
Het ultieme wat ik nog eventueel ooit zou willen hebben is een photochromatische lens erin, maarja je moet wat te wensen blijven hebben denk ik dan maar…

Die Oakley Airbrake is wel gaaf, maar €250,- is toch wel buiten mijn budget gok ik. Denk eerder dat dit mijn max is voor helm + goggle samen. ;-)

Hoop eigenlijk nog onder de €200 klaar te zijn voor een mooie, goede combo!

Die Oakley Airbrake is wel gaaf, maar €250,- is toch wel buiten mijn budget gok ik. Denk eerder dat dit mijn max is voor helm + goggle samen. ;-)

Hoop eigenlijk nog onder de €200 klaar te zijn voor een mooie, goede combo!

Chris op 9 feb. 2012 14:51

ah die €200 haal je makkelijk. Spy heeft ook cool brillen. zal heb ik de spy trevor. Bij Burnside in deventer mag je zelf kiezen welke lens je er bij wilt en bij die trevors zit altijd ook de standaard lens.

Zou wel voor een all-weather bril gaan, scheelt je wisselen en ergernis mocht je niet met zonnebrillen willen skieen… :)

Heb de afgelopen dagen een short list gemaakt van brillen/helm die me wat lijken, maar nou lijkt het erop dat de meeste shops in de omgeving Enschede deze volgens mij niet hebben?

Hier de shortlist:
*Smith I/O
*Anon Comrade
*Julba Glenak/Revolution
*Dragon APX

  • Oakley Crowbar
  • Electric EG2/2.5
  • Smith Vantage/Variant Brim helm

Hoe hebben de meesten van jullie dit gedaan? Gewoon op goed geluk online aanschaffen en hopen dat het goed zit?

@Pascal:
Ik heb al een folder bookmarks met webshops, maar de vraag is of er winkels in de omgeving Enschede zijn met de ‘exclusievere’ merken of dat mensen gewoon aanschaffen en hopen dat het fit?

Bovendien staan de gewenste merken niet eens op die link naar en webshop ;-)

Zou wel voor een all-weather bril gaan, scheelt je wisselen en ergernis mocht je niet met zonnebrillen willen skieen… :)

Dennis op 9 feb. 2012 15:24

Lens verwisselen doe ik tijdens het ritje in de skilift. Zo gepiept.

life is a beach, or a pile of snow

@Pascal:
Ik heb al een folder bookmarks met webshops, maar de vraag is of er winkels in de omgeving Enschede zijn met de ‘exclusievere’ merken of dat mensen gewoon aanschaffen en hopen dat het fit?

Bovendien staan de gewenste merken niet eens op die link naar en webshop ;-)

Chris op 14 feb. 2012 15:59

Je kan toch passen in Enschede en kopen via webshop;) Of onderhandelen met de desbetreffende winkel? Ik gun iedereen zijn marge, alleen soms gaan die prijsverschillen echt nergens over.

life is a beach, or a pile of snow

Kan ook inderdaad maar tegenwoordig zijn er tal van brillen die zich prima aanpassen en goed zijn in alle condities. Let wel even op dat als je een helm hebt of gaat kopen hier rekening meehoud met de pasvorm…

"…"

Je kan toch passen in Enschede en kopen via webshop;)

Pascal op 14 feb. 2012 16:12

Misschien heb ik het niet goed geformuleerd, maar als ik dus kijk op de websites van wintersportzaken in de omgeving Enschede, kom ik de exclusievere merken als Smith/Julba/Dragon etc niet eens tegen. Dan kan ik het moeilijk passen…

"…"

Kan ook inderdaad maar tegenwoordig zijn er tal van brillen die zich prima aanpassen en goed zijn in alle condities. Let wel even op dat als je een helm hebt of gaat kopen hier rekening meehoud met de pasvorm…

Dennis op 14 feb. 2012 16:14

Moet zowel goggle als helm nog aanschaffen, maar als er geen winkels in de omgeving zijn om te passen en dan direct online aanschaffen lijkt me toch een risico voor deze dure producten.

Ik zou lekker voor een POC met bijpassende bril van POC gaan ideaal en top kwaliteit! Chris ben je al in Hengelo geweest bij de wintersportspeciaalzaak Baum Sport?

Waarom wil je het trouwens in NL kopen? In alle wintersportgebieden zijn er tal van shops met alles erop en eraan en ook zeker de kwaliteit die jij wil. Zou me niet vastklampen op een bepaald "merk" ofzo :)

Waarom wil je het trouwens in NL kopen? In alle wintersportgebieden zijn er tal van shops met alles erop en eraan en ook zeker de kwaliteit die jij wil. Zou me niet vastklampen op een bepaald "merk" ofzo :)

Dennis op 14 feb. 2012 16:50

Ik heb het idee dat in de wintersportgebieden zelf de prijs een fiks percentage hoger ligt ten opzichte van online shops… Is dit niet zo?

Topmerken en voor minder dan 200 samen? Dat gaat je niet lukken. Top helm begint boven 100 tot wel 220 euro en bril vanaf 120 tot 250 euro.

Poc receptor bug met julbo zebra is bv al 300 euro. Poc heeft trouwens wel een bijzondere pasvorm. Oplossing voor enkele die andere merken niet passen. Helm zowieso passen bril kan evt online maar wil je perfecte pasvorm tussen beide is fysiek kopen het beste al is het wel zo dat moderne brillen en helmen tegenwoordig vandezelfde maat normen zijn gemaakt en echt mismatches mogen eigenlijk niet meer voorkomen.

Topmerken en voor minder dan 200 samen? Dat gaat je niet lukken. Top helm begint boven 100 tot wel 220 euro en bril vanaf 120 tot 250 euro.

Poc receptor bug met julbo zebra is bv al 300 euro. Poc heeft trouwens wel een bijzondere pasvorm. Oplossing voor enkele die andere merken niet passen. Helm zowieso passen bril kan evt online maar wil je perfecte pasvorm tussen beide is fysiek kopen het beste al is het wel zo dat moderne brillen en helmen tegenwoordig vandezelfde maat normen zijn gemaakt en echt mismatches mogen eigenlijk niet meer voorkomen.

SPAM op 14 feb. 2012 19:28

Dit kan prima lukken hoor. Er zijn online winkels die POC helmen (model 2011) verkopen voor 75-100 euro. En er zijn ook winkels die de genoemde brillen tegen flinke kortingen verkopen (bij Outdorado de Julbo voor 100 eur en bij AS adventure verschillende merkbrillen voor dikke korting).

Uiteraard is het wel allemaal model 2011, maar dat maakt niet gigantisch veel verschil.

@Spam: Heb op diverse sites enkele brillen die ik wil gezien voor ~ 90€ en die smith variant brim voor €100.
Denk dat het dus wel mogelijk is als je goed zoekt. En blij te horen dat maatvoeringen standaard worden!

@Henkie: Precies, als je niet voor 2012 modellen gaat.moet het wel lukken.

Zit ik nog steeds met het passen in mn maag. Ben bang dat de baumsport niet in huis heeft wat ik zoek nml.

Leuk 2 reacties dat het niet kan maar beide zijn online shops. Daar was topic starter nu net niet naar opzoek. Fysieke winkels dumpen minder hard waardoor de mogelijkheid om onder de 200 te komen niet zo groot is.

@Spam: Dat snap ik wel, dat fysieke winkels minder hard dumpen.

Wat ik echter niet snap, is dat Smith/Julbo/Dragon/Oakley niet bij (de voor mij) bekende sportzaken te koop zijn. Wat het passen dus lastig maakt.

en bij die bril van 90 eurie zit daar dan ook een extra lens bij?als je dan toch geld gaat uitgeven koop dan een bril waar je een lens bij krijgt voor goed/slecht weer.

en burnside verkoopt die merken wel.iig Dragon en Oakley

Heb zelf vorig jaar een Oakley Crowbar gekocht met 1 lens (moonlike) voor alle weersomstandigheden, in een shop op wintersport lokatie gehaald. Hele week op gehad met zon/sneeuw/bewoling en moet zeggen echt super. Wel 180e btw…

Leuk 2 reacties dat het niet kan maar beide zijn online shops. Daar was topic starter nu net niet naar opzoek. Fysieke winkels dumpen minder hard waardoor de mogelijkheid om onder de 200 te komen niet zo groot is.

SPAM op 14 feb. 2012 21:02

Bever sport had laatst POC goggles in de aanbieding voor 60 euro (model 2011) en AS adventures heeft een winkel in Antwerpen. Rond deze tijd hebben meer wintersport winkels aanbiedingen.

en bij die bril van 90 eurie zit daar dan ook een extra lens bij?als je dan toch geld gaat uitgeven koop dan een bril waar je een lens bij krijgt voor goed/slecht weer.

en burnside verkoopt die merken wel.iig Dragon en Oakley

jefrem op 14 feb. 2012 21:46

Soms zit er inderdaad een 2e lens bij, maar heb je hier geen vrije keuze in. Daarom leek de Julbo Revolution Zebra mij wel wat! Past zich aan aan lichtintensiteit, maar weet nog niet helemaal of dat dan dus voor sneeuwval/bewolkt tot aan helder weer is.

Plaats een reactie