2013 nieuw gebied?

Zeer waarschijnlijk wel ja als ik iedereen hier mag geloven…

Nou heb zojuist alle 15 mensen een mail gestuurd met het volgende:
Ischgl
Saalbach
Flachau
Val Gardena

Mijn voorkeur gaat toch uit naar Ischgl (al eens geweest met alleen mijn vriend en de tocht naar Samnaun vind ik erg leuk, hopelijk wil de rest van de familie dit ook).
Saalbach toch een duidelijke 2e keus.

Val Gardena gaat het niet worden in 2013 ben ik bang, maar sowieso in de toekomst! Thanks voor de tip hiervoor.

@ Jeroen en Teun misschien zijn jullie minder snel dan andere mensen… :D

sassert op 28 feb. 2012 15:35

Ischgl met kerst geweest, echt een aanrader waar ik zeker (vaker) terug zal komen!

Val Gardena blijft ook een van mijn favorieten…

en over je snelheid… sorry, maar 60 GEMIDDELD, zeg nooit nooit, maar dit is haast onmogelijk… dan moet je een piste in een keer naar beneden skien, zonder ook maar ergens te remmen, en dan heb ik het niet eens over stilstaan… ga eens op een weg 70 rijden, en vraag je dan nog eens af of jij dit gemiddeld een hele piste volhoudt… ik denk toch echt dat je antwoord NEE zal zijn…

En als jullie 120 toppen, zou ik me snel voor wedstrijden aan gaan melden, als ik zie dat met Hahnenkamrennen de "mannen" met moeite op het laatste rechte stuk naar de finish dit net aan halen!

@Teun487, inderdaad skilatijn.
Als je 60/70 gemiddeld zou skiën, en je skiet maar een paar uur per dag, dan leg je veel meer dan 40-50 km/h af.
Bovendien, net terug uit het druk bevolkte Serfauss ? Dat is, met veel volk op de piste, al helemaal geen gebied waar je dat soort gemiddeldes kunt halen.
Net als die pieken. Alleen al de poging daartoe op een bevolkte piste zou m.i. genoeg moeten zijn voor intrekking van de skipas.

@Jaap, mijn idee!

Als je over een hele dag 25 per uur haalt doe je het al heel erg goed!

natuurlijk zal je een stukje 80, 90 of misschien zelfs 100 kunnen halen maar dat is hooguit een minuutje, en dan begint de verzuring bij de gemiddelde wintersporter … (wetenschappelijk onderzocht … nee niet door mij)

Zelfs 25 per uur is al teveel, als je om 09.30 op de ski’s staat tot 16.30 en we rekenen een 2 uur aan pauzes dan nog zou je 125KM per dag skieen… ok ook niet helemaal rieel, aangezien de tijd er vanaf gaat dat je in de liften zit…

"…" Heb hier de ski atlas liggen en Saalbach schijnt leuker en chiquer te zijn. Hinterglemm meer voor de NLers en het apres skien.

sassert op 28 feb. 2012 15:36

Hey, dank je Sassert. Ga zeker ook de accommodaties in Saalbach dan even checken !

Ischgl wil mijn man heel graag heen, dus dat ga ik ook nog onderzoeken.

Jij ook veel succes met je afwegingen ! Is best moeilijk he na zoveel jaar Serfaus ?!

@Teun487, inderdaad skilatijn. Als je 60/70 gemiddeld zou skiën, en je skiet maar een paar uur per dag, dan leg je veel meer dan 40-50 km/h af. Bovendien, net terug uit het druk bevolkte Serfauss ? Dat is, met veel volk op de piste, al helemaal geen gebied waar je dat soort gemiddeldes kunt halen. Net als die pieken. Alleen al de poging daartoe op een bevolkte piste zou m.i. genoeg moeten zijn voor intrekking van de skipas.

jaap op 28 feb. 2012 16:07

Jaap…het viel vorige week echt reuzemee hoor met de drukte op de pistes rondom Serfaus.

Haha.
Mijn laatste post over mijn snelheden aangezien mensen dit toch heel belangrijk vinden en niet geloven.

Ik heb samen met mijn broer meerdere malen wedstrijden geskied in het verleden en om half 9 in de ochtend (geen drukte en al helemaal niet op de Masner Jaap!) is niemand te vinden en zeker om half 9 in de ochtend waar je het eerste spoor maakt op de piste).
Pak de lazid/pazid afdalingen en de direttissima en ga hier in 1 streep naar beneden. Ga dit volgend jaar doen en kom dan maar terug op mijn post over 120km/h top snelheid.

Je moet geen aanmalingen doen waar je helemaal niets vanaf weet.

60 km/h haal je onder deze condities ook gemakkelijk als je een beetje ervaren skier bent. Ik moet toegeven dat dit onder gunstige condities is en voornamelijk van rood/zwart met weinig tot geen mensen op de piste.

Kijk Jaap, Teun en Jeroen dat jullie gezellig om 11u beginnen met skien waar de slushpuppies om je oren klapperen en je amper je bochtjes kan maken door de drukte en je eerder wordt afgeremd door de slechte conditie moeten jullie weten ik ga liever om half 9 skien in gebieden waar mensen pas om 11u komen zodat ik voor 11u mijn pret heb gehad.

Je kan het natuurlijk ook allemaal erg letterlijk opnemen maar er zijn genoeg pistes waar ik 60/70 ga. Niet allemaal natuurlijk dat begrijpt een beginner nog wel.

Met deze zinloze discussie zijn we klaar.

"…"

Hey, dank je Sassert. Ga zeker ook de accommodaties in Saalbach dan even checken !

Ischgl wil mijn man heel graag heen, dus dat ga ik ook nog onderzoeken.

Jij ook veel succes met je afwegingen ! Is best moeilijk he na zoveel jaar Serfaus ?!

Jacquelien op 28 feb. 2012 16:26

Ja bedankt! Ik krijg al mailtjes dat Ischgl toch wel de voorkeur heeft dus ik denk dat het Ischgl wordt. Saalbach lijkt me ook prima maar trekt me net iets minder dan Ischgl op een of andere manier.

Haha.
Mijn laatste post over mijn snelheden aangezien mensen dit toch heel belangrijk vinden en niet geloven.

Ik heb samen met mijn broer meerdere malen wedstrijden geskied in het verleden en om half 9 in de ochtend (geen drukte en al helemaal niet op de Masner Jaap!) is niemand te vinden en zeker om half 9 in de ochtend waar je het eerste spoor maakt op de piste).
Pak de lazid/pazid afdalingen en de direttissima en ga hier in 1 streep naar beneden. Ga dit volgend jaar doen en kom dan maar terug op mijn post over 120km/h top snelheid.

Je moet geen aanmalingen doen waar je helemaal niets vanaf weet.

60 km/h haal je onder deze condities ook gemakkelijk als je een beetje ervaren skier bent. Ik moet toegeven dat dit onder gunstige condities is en voornamelijk van rood/zwart met weinig tot geen mensen op de piste.

Kijk Jaap, Teun en Jeroen dat jullie gezellig om 11u beginnen met skien waar de slushpuppies om je oren klapperen en je amper je bochtjes kan maken door de drukte en je eerder wordt afgeremd door de slechte conditie moeten jullie weten ik ga liever om half 9 skien in gebieden waar mensen pas om 11u komen zodat ik voor 11u mijn pret heb gehad.

Je kan het natuurlijk ook allemaal erg letterlijk opnemen maar er zijn genoeg pistes waar ik 60/70 ga. Niet allemaal natuurlijk dat begrijpt een beginner nog wel.

Met deze zinloze discussie zijn we klaar.

sassert op 28 feb. 2012 16:28

Poeh, poeh, is het eruit?

Sassert ga alsjeblieft naar Ischgl ! Ik moet er niet aan denken om een groep van 15 personen tegen te komen die 120km per uur gaan in mijn favoriete gebied ! In Ischgl skie je voornamelijk boven de boomgrens en lijkt me voor jullie wel zo veilig om zo min mogelijk obstakels tegen te komen !

haha leuk om te lezen hoe mensen dingen verkeerd kunnen oppakken!

We skien niet met de groep gemiddeld 120.
Dit doe ik samen met mijn broer in de ochtend als iedereen nog in bed ligt van 1 piste en niet van alle.

Ik ga denk ik toch naar Hinterglemm, wanneer ga jij altijd? Kom ik ook.

Haha.
Mijn laatste post over mijn snelheden aangezien mensen dit toch heel belangrijk vinden en niet geloven.

Ik heb samen met mijn broer meerdere malen wedstrijden geskied in het verleden en om half 9 in de ochtend (geen drukte en al helemaal niet op de Masner Jaap!) is niemand te vinden en zeker om half 9 in de ochtend waar je het eerste spoor maakt op de piste).
Pak de lazid/pazid afdalingen en de direttissima en ga hier in 1 streep naar beneden. Ga dit volgend jaar doen en kom dan maar terug op mijn post over 120km/h top snelheid.

Je moet geen aanmalingen doen waar je helemaal niets vanaf weet.

60 km/h haal je onder deze condities ook gemakkelijk als je een beetje ervaren skier bent. Ik moet toegeven dat dit onder gunstige condities is en voornamelijk van rood/zwart met weinig tot geen mensen op de piste.

Kijk Jaap, Teun en Jeroen dat jullie gezellig om 11u beginnen met skien waar de slushpuppies om je oren klapperen en je amper je bochtjes kan maken door de drukte en je eerder wordt afgeremd door de slechte conditie moeten jullie weten ik ga liever om half 9 skien in gebieden waar mensen pas om 11u komen zodat ik voor 11u mijn pret heb gehad.

Je kan het natuurlijk ook allemaal erg letterlijk opnemen maar er zijn genoeg pistes waar ik 60/70 ga. Niet allemaal natuurlijk dat begrijpt een beginner nog wel.

Met deze zinloze discussie zijn we klaar.

sassert op 28 feb. 2012 16:28

Ik zeg ook niet dat je 60 niet haalt, indd gemakkelijk zelfs, jij hebt het over een GEMIDDELDE, wat grote onzin is!
Zeker omdat je aangeeft dat het vanaf 11uur druk wordt…

En over de pistes LEEG (waar niemand komt) tot 11uur… Dan zou ik maar nooit naar een ander gebied gaan als ik jou was… In Ischgl was het om 8:45 al druk aan het dalstation!

Davos, eens iets niet in Oostenrijk. 350 kilometer met veel zwarte (dal) afdalingen. Verdeeld over een aantal kleinere gebiedjes met het hoofdgebied Parsenn. Er is 's avonds ook nog veel te doen.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Haha.
Mijn laatste post over mijn snelheden aangezien mensen dit toch heel belangrijk vinden en niet geloven.

Ik heb samen met mijn broer meerdere malen wedstrijden geskied in het verleden en om half 9 in de ochtend (geen drukte en al helemaal niet op de Masner Jaap!) is niemand te vinden en zeker om half 9 in de ochtend waar je het eerste spoor maakt op de piste).
Pak de lazid/pazid afdalingen en de direttissima en ga hier in 1 streep naar beneden. Ga dit volgend jaar doen en kom dan maar terug op mijn post over 120km/h top snelheid.

Je moet geen aanmalingen doen waar je helemaal niets vanaf weet.

60 km/h haal je onder deze condities ook gemakkelijk als je een beetje ervaren skier bent. Ik moet toegeven dat dit onder gunstige condities is en voornamelijk van rood/zwart met weinig tot geen mensen op de piste.

Kijk Jaap, Teun en Jeroen dat jullie gezellig om 11u beginnen met skien waar de slushpuppies om je oren klapperen en je amper je bochtjes kan maken door de drukte en je eerder wordt afgeremd door de slechte conditie moeten jullie weten ik ga liever om half 9 skien in gebieden waar mensen pas om 11u komen zodat ik voor 11u mijn pret heb gehad.

Je kan het natuurlijk ook allemaal erg letterlijk opnemen maar er zijn genoeg pistes waar ik 60/70 ga. Niet allemaal natuurlijk dat begrijpt een beginner nog wel.

Met deze zinloze discussie zijn we klaar.

sassert op 28 feb. 2012 16:28

Nou ik sta gemiddeld ook niet later dan 8.30 op de skis en heb vroeger ook met de nederlandse skikampioenschappen meegedaan maar dat wil niet zeggen dat ik nu met gemak de 120 haal hoor, 60-70 lukt prima maar als jij een hele dag aan het skieen bent haal jij echt geen 80 to 90 kilometer op 1 dag, dat gaat je niet lukken knul!

60-70 haal ik ook niet op elke piste mensen! Is ook niet mijn dag gemiddelde, die zal rond de 40 liggen?

80-90 is vaak een top als ik pistes heb waar ik 60-70 ga. Heb niet gezegd dat ik 80-90 gemiddeld haal op een piste.

120 alleen in 1 streep van zwarte en ook niet van andere pistes, heeft meer met lef te maken dan of of het wel/niet mogelijk is.

Ben een vrouw overigens.

40 gemiddeld per uur… dus jij skied zon 200 km per dag...... ga ik ervanuit dat je ongeveer zon 5 uurtjes echt aan het skieen bent…

Knap… ik haal gemiddeld per dag zo`n80 tot 90 km per dageuw

Kan noooooooit Jeroen. Kan echt niet!!!

Jeroen je kan wel domme opmerkingen blijven plaatsen maar als we de liften mee gaan tellen zit ik inderdaad op 90km.

Soms wacht je op mensen, soms drink je wat. soms sta je in de rij van een lift. Soms zit je in een Gondel, soms eet je, soms ga je ff chillen, soms ga je van een schansje.

Zucht, moeilijk figuur.

Dat zeg ik , je skied echt zo´n 5 uurtjes per dag de restben je een beetje aan het klooien, eten, drinken enz enz…

Misschien ben ik een moeilijk figuur…(mn vriendin zal je gelijk geven) maar ik loop niet dom te bluffen zoals jij doet met je 120 km pu…

Bluffen? Waarom zou ik dat doen Jeroen? Kan je het niet handelen dat een vrouw sneller is dan jij?

http://tinypic.com/view.php?pic=34fk56b&s=5

Goedzo Jeroen nu niet meer zo kansloos en jaloers doen svp.

jezus over hot topic gesproken… in 9 uur al op 3 pagina’s

kan dit aub naar de stube als we mannen tegen de vrouwen gaan doen (en sneeropmerkingen gaan plaatsen)?! was aangetrokken door de titel en bijna welgeteld 3 van de 10 berichten zijn "on topic" over welk nieuw gebied, waar ik (nieuw in de skiwereld) ook wat aan zou kunnen hebben, maar helaas ik haak hier echt af. Zoek deze discussies wel in de stube op ipv over een skigebied vraag… :-)

euh... doen!?

Bluffen? Waarom zou ik dat doen Jeroen? Kan je het niet handelen dat een vrouw sneller is dan jij?

http://tinypic.com/view.php?pic=34fk56b&s=5…

sassert op 28 feb. 2012 18:57

Ken dat hele Ski tracks niet, maar onder je super speeds, staat AVG 27.0, ik neem aan dat AVG voor Average staat, dan is 27 nog lang geen 60/70…
I rest my case…

Ik ben er zelf niet geweest maar volgens mij voldoet laax ook wel aan je eisen. Groot en zeer geschikt voor de gevorderde skier.

"…" Ken dat hele Ski tracks niet, maar onder je super speeds, staat AVG 27.0, ik neem aan dat AVG voor Average staat, dan is 27 nog lang geen 60/70… I rest my case…

William op 28 feb. 2012 21:24

Inderdaad 27 km per uur gemiddeld, en dat over 2 uur en bijna 54 minuten… das geen gemiddelde van 60/70 per uur, sterker nog dat skie je nog niet in 2 uur tijd, gezien je skitracks!

p.s. Ski Tracks is ook niet de meest betrouwebare App, helaam grappig is het als je met 3 mensen tegelijk Ski Tracks gebruikt en dezelfde afdaling naast elkaar neemt… probeer het maar eens en kijk wat de verschillen zijn… Bizar!

Voor de mogelijke toekomstige Ski Tracks-gebruikers
http://www.makeuseof.com/tag/ski-tracks-skiing-snowboarding-…

Sassert is er stil van geworden…

Ben er niet stil van maar waarom zou ik mezelf blijven verdedigen?
Alles wat ik zeg wordt uitgelachen ontkracht etc.
Mensen denken het altijd beter te weten zonder dat ze mij ooit gezien hebben haha!

Heb al 100x uitgelegd dat je 120 prima haalt. "nee dat kan nooit blablabla". Nou zie het resultaat van de foto.

Heb al 2 pagina’s terug gezegd dat 60/70 helemaal niet mijn gemiddelde snelheid is in totaal! Je kan dat ook nooit halen als je paden pakt ipv pistes, blauwe ipv zwarte etc etc. Ik meld dat ik makkelijk 60/70 haal als ik een zwarte/rode piste pak waar weinig mensen vanaf gaan. “nee dat kan nooit want dan ben je binnen 45min uit geskied”.

Wat zijn dit voor domme kansloze antwoorden? Denk potverdomme zelf eens na en denk verder!

Wat is dit voor forum? Mensen afzeiken als er er gevraagd wordt welk gebied in 2013?

Nog 1x en ik zal voor de mensen met een laag iq wat duidelijker zijn:
Ik ski al een lange tijd en heb in het verleden wedstrijden geskied. Hierdoor heb k wellicht meer lef dan sommige anderen. Omdat ik uit ervaring weet dat men in Serfaus wat langer in bed liggen ga ik meestal al om half 9 skiën. Hierdoor pak ik meestal het gebied waar anderen mensen smiddags komen ivm de kou. Ga mij daarom niet vertellen dat ik in verantwoordelijk ben en mensen omver ski want dit is mij nog nooit overkomen!
Als het rustig is en er is dus niemand ga ik samen met mijn broertje voor de lol 1x of 2x een zwarte piste pakken. Dit doende door 1 streep naar beneden. Hier haal ik 120 km p u. Zie foto!

Als we dat gehad hebben dan pakken we de rode en zwarte pistes normaal en halen we snelheden van 80/90. Dit zijnde toppen. Als je inderdaad gaat rekenen van start tot eind kom je niet op 60/70. Puur omdat je eerst snelheid moet maken, soms afremd omdat je moet wachten op anderen en afremd ophet einde. Ik zeg van wel omdat als ik eenmaal snelheid heb gemaakt op een piste en niet hoef te remmen, wel degelijk constant 60/70 ski.

Hierdoor zal mijn dag gemiddelde ook nooit 60/70 kunnen zijn, dit kan een vis nog wel zien! Je wacht op anderen, zit in de lift, pakt paden waar je maximaal 20 haalt, pakt blauwe pistes, gaat soms naar het funpark. Dan haal je gemiddeld 30/40 op een dag.

Nee ik post een foto waar het om de 120 gaat en mensen van dit forum gaan je elachelijk lopen maken over het gemiddelde. Lol forum!

Bedankt voor de hulp over het ski gebied voor 2913.

@Sassert, verwacht je dan nog te kunnen skieen?

Plaats een reactie