Wintersport voor de snowboarder

Hallo mensen van wintersporters.nl,
Ik wil dit jaar weer op wintersport en zoek daarvoor nog een geschikt gebied. Ik ben in Maart naar Saas-Fee geweest, mooi gebied, sneeuw zeker maar vrij korte afdalingen. Ik heb al op het forum rond geneusd naar eventueel wat gebieden maar werd er nog niet echt wijzer door.

Het gebied waar ik graag naar toe wil, mag/moet zijn: Goed voor een gemiddelde snowboarder (blauw/rode pistes)
Mogelijkheid tot lange afdaling
Sneeuw zeker gebied
Mogelijkheid tot offpiste (miss tevens een gebied waar je daar lessen voor kan volgen, ben nog niet heel erg ervaren in offpiste.)
In de landen: Oosterijk, Zwitserland of Frankrijk

Vertel me graag jullie positive reacties van vakantie gebieden waar jullie zijn geweest als snowboarder en wat jullie kunnen aanraden voor mij.

Ik ben ook in Saas Fee geweest afgelopen jaar. erg vreemd dat je de afdalingen niet lang vindt. Van boven (3600 meter) tot beneden (1800) meter is toch mooi 1800 meter NON STOP skieen! (volgens mij is de afdaling meer dan 9 kilometer). Er zijn niet veel gebieden in de alpen met dergelijk hoogteverval. Ik kan me wel voorstellen dat je niet enthousiast bent over de hoeveelheid pistes en de mogelijkehid tot tochten. Maar dat weet je als je van te voren op de pistekaart kijkt.

gebied van tignes, val thorens, les arcs, zermatt, verbier, ischgl, flaine, serfaus, dolomiti superski en ga zo maar door!

@Jan

Ja je hebt gelijk over Saas-Fee over de lengte van de afdaling had ik het verkeerd. Het was meer de mogelijkheid tot de tochten. Sorry daarvoor. Ik zou eens wat meer onderzoek gaan doen in die gebieden bedankt alvast.

Een woord : Laax. Voor de snowboarder een absolute must

Thanks Joost ziet er erg leuk uit idd :D

Al hoewel ik een skieer ben, staat een bezoek aan het gebied flims/laax bij mij ook nog zeker een keer in de planning.

ik ben dit jaar in maart in flaine geweest(grand massif)
echt een heel mooi gebied.offpiste is daar geen probleem kan bijna overal.en er zitten ook zeker leuke afdaling bij :d
als je gaat via alp adventures kan je clinics volgens ook zeker een aanrader!ik ga in maart weer

@ Jefrem, thanks voor de info. Ziet er idd erg leuk uit :D heb Alpadventures ook even gemaild voor wat extra info

Hoi Rink,

Ik kan je Les Deux Alpes in Frankrijk aanraden. Het is een groot wintersportgebied dat ook voor snowboarders een echte aanrader is. Of je nu een beginner bent, enigszins ervaring hebt of het liefste off piste gaat. Mijn broer is een fervent snowboarder en is juist vanwege het zeer veelzijdige skigebied een chambre d’hotes begonnen in een dorpje vlakbij Les Deux Alpes. Hij woont inmiddels vier jaar in die regio en kent de streek op zijn duimpje. Kijk eens op internet of de regio je wat lijkt. En als je niet houdt van de drukte van het skigebied, dan is misschien zijn chambre d’hotes iets voor je. Het ligt in Venosc, een mooi dorpje met een lift naar het skigebied. De site is http://www.les2m.com

@ rink
misschien tot in maar bij de snowtrip dan ;)

Wij hebben dezelfde eisen en als ik kijk naar de hoeveelheid en lengte van de rode pistes in Zermatt (http://www.sneeuwhoogtes.eu/zermatt/) gaat onze voorkeur daar naar uit. Ook een aanrader voor jou dus.

Saas Fee is ook een absolute topper, al is de mogelijkheid tot tochten wel beperkt inderdaad.

Zermatt is volgens mij wat te prijzig voor mij :p

Ha Rink, ik ben in januari dit jaar in 2Alps geweest, met 4 boarders. Zeker 1 topper qua offpiste, maar tochten kan je hier wel uit je hoofd zetten. Ik vond de pistes tegenvallen, slechte verbinding tussen de pistes en veel klunen. Volgend jaar naar Grand Serre Chevalier 250 km piste en de mogelijkheid om van dorp naar dorp te boarden. Ik laat zeker weten hoe 't was.

Succes met je zoektocht.

Groeten Co

Wil je veel tochten maken dan moet je zeker niet naar Les 2 Alpes gaan. Het gebied ligt zoals de naam al aangeeft tegen 2 bergen aan. Het ‘rechter’ gedeelte is zeer beperkt qua pistes en liften, kun je je hooguit 1 dag vermaken. Het grote ‘linker’ gebied is veel verbindingspaden en voornamelijk of zwart of makkelijk blauw.

Serre Chevalier kan erg goed zijn als de sneeuwkwaliteit top is. Ben er echter 3x geweest en 1x konden we in alle dorpen goed beneden komen. De 2 andere keren waren alleen de hoger gelegen piste’s goed begaanbaar. Daarmee verlies je gelijk de helft van het gebied. Ander nadeel van Serre Chevalier zijn de vele verouderde franse liften. Als gezonde Nederlander pas ik dan niet tussen de beugels van de stoeltjesliften en krijg vaak de stoeltjes op volle snelheid tegen de kuiten aan bij het instappen.

Wil je echt tochten maken dan is het gebied Paradiski een aanrader. Als je in Vallandry of Les Coches zit kun je beide kanten van het gebied optimaal bereiken. Zowel Les Arcs als La Plagne bieden veel afwisseling qua moeilijkheidgraad en offpiste.

Ook Espace Killy is een goed gebied voor langere dagtochten, echter wel fors duurder dan Paradiski. Hetzelfde gaat op voor Les 3 Vallees. Zeer uitgestrekt en je bent zeker niet binnen 1 of 2 weken uitgekeken echter daar is de prijs ook naar.

Ga je liever naar Oostenrijk dan zijn Salzburger Sportwelt en het Zillertal aanraders. Beide heb je op 1 liftpas ca. 600 piste km’s. Enige nadeel is dat in beide gebieden de 'sub’gebieden zijn verbonden met ski bussen/treinen. Echter de verscheidene ‘sub’ gebieden zijn wel groot genoeg om je langere tijd te vermaken.

@Henk,

Bedankt voor je uitgebreide informatie :D ik mij der zeker in verdiepen. En @Co doe dat :D altijd leuk om reacties te horen.

göt

Plaats een reactie