Wielrentopic

Ach wat is doping? Wat vandaag doping is, mag volgende keer ineens wel. En wat vandaag mag kan morgen verboden zijn. Geen sport is heilig, maar bij wielrennen testen ze nu eenmaal meer en beter.
En doping met testen is nogal zinloos, althans ik heb het nog nooit nodig gehad met testen voor winkels enzo.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Jullie wielerliefhebbers happen wel makkelijk. Misschien verklaart dát het. 😉

Ach een lekker hapje doping op zijn tijd is best lekker😉
Waarom je ervoor schamen? Openlijk ervoor uitkomen is zoveel fijner, niemand gelooft dan dat je het echt neemt.
Vraag maar aan boogerd die het geregeld bekende en niemand die ernaar omkijkt tot zijn officiële bekentenis.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Gisteren met het nk, de zoveelste jury beslissing dit jaar. Sommige overduidelijk terecht, andere overduidelijk verkeerde beslissing. Maar de meeste zijn (zeer) discutabel en complete willekeur.
Goed uitgevoerd is een jury een goede optie maar nu…
Mijn stelling is dan ook, de jury maakt meer kapot aan de sport, dan dat ze goed is voor de sport.
Benieuwd wat jullie ervan vinden.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart vaak mee eens. maar ik weet de oplossing ook niet direct…

Click. Click. Peace

Geen wielrennen maar wel super gaaf! Veel skiërs doen er langer over om beneden te komen. En weinig halen dezelfde snelheid op de gletsjer ;-)

https://youtu.be/J_IFoSKTl1Y

Click. Click. Peace

Beste @rogier, een collega van me is met zijn motor verongelukt omdat hij met 70 tegen een paal aan reed, die hij over het hoofd had gezien. Nek gebroken.
Ik ben met Mtb al vaak gevallen, ook in een afdaling, over de kop. Vorig jaar op een steile singletrack zwaar gevallen (twee ribben gebroken). Mijn ervaring is dat je op een singletrack weliswaar van alles kunt breken, maar dat je ook snel stilligt. Ik ken persoonlijk geen echt zware mtb ongevallen (a la Froome en Wout Poels). De enige crash die ik kan vinden is van Simon Gerrans, en die had (alleen) zijn sleutelbeen gebroken. Kun je een paar voorbeelden noemen?
Juist omdat je met 70 makkelijk je nek kunt breken, of ergens tegenaan kunt klappen, val ik 10x liever met 35 op een rotsige ondergrond.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 jul 2019 12:38

Genoeg:

Een vriend van mij nek gebroken. Vorig jaar. Een andere een remhendel in zijn arm. Wat ook wekenlang problemen gaf… En ik zeker ook een zeer ernstig ongeluk vind.

En er zijn heel veel ernstige MTB ongelukken in de bike parks bij mij in de buurt. Ik denk dat het vrij moeilijk is om jezelf dood te rijden op de Posbank maar in de Alpen is dat niet zo moeilijk. Vorige week was er vlak bij (Nabij Savines le Lac) nog een dodelijk MTB ongeluk.

Een paal raken is natuurlijk heel heftig. Maar als je vol tegen een paal aan klapt met de MTB heb je ook een probleem. Dat zeggende rijden in heftig enduro terrein maar weinig rijders 35 km/per uur (dat is namelijk echt heel erg hard in moeilijk en rotsig terrein.

Click. Click. Peace

Heftig. Op wat voor parcoursen? Van die bikeparks verbaast me niks. Ik deed het al in mijn broek op een blauwe trail. De zwarte trail was zo onvoorstelbaar steil, dat ik me afvraag of je een val daar uberhaupt overleeft. (Bij wijze van spreken)

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 jul 2019 12:44

Op wat bekende wandelpaden die veel door MTBers gereden worden. Niet eens extreem heftig. Ik las net dat 10 % van de alle reddingen van de bergredding in de Isère sinds twee jaar op rekening komt van MTBers.

Maar lang verhaal kort. Beide vallen heb ik liever niet. En met de MTB heb ik veel protectie aan, wat nog wel eens kan schelen…

Click. Click. Peace

Ik vond in elk geval de naïviteit in de dit of dat discussie opmerkelijk. Alsof je een valpartij synoniem is voor een glijpartij. Anders heet het crash…

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 jul 2019 15:25

IK denk dat niemand echt naief was… het is ook het semi-serieuze dit of dat… Plus de keuze is natuurlijk lastig. Een vervelende val met 10 km per uur is erger dan perfecte val met protectie op100 km per uur.

Er gaan genoeg wielrennen met 60-70 km per uur tegen de grond die gewoon doorfietsen. Alle valpartijen in sprint zijn rond die snelheid.

Over een ‘perfecte’ val:

Click. Click. Peace

Zeker, maar dat zijn groepen die vallen. Dat is volledig anders vallen.
Als je hebt over een motorrijder met alleen een deuk in zijn ego, ben je in mijn ogen zeer naïef.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 jul 2019 15:32

Toch als ik de keuze heb ik mijn eentje in een gladde afdaling te vallen of met een groep sprinters op 70 per uur te vallen kies ik liever in mijn eentje :-)

Ik denk dat het heel simpel gesteld kan worden. Als je valt kun pech / geluk hebben. Een beetje ‘kunnen’ vallen helpt (judo achtergrond) maar is geen wondermiddel…

Click. Click. Peace

Dat lijkt me een terechte constatering. Alleen is de kans bij hogere snelheid op zwaar letsel nou eenmaal veel groter.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 jul 2019 15:34

Zeker. Net als in steil terrein met veel obstakels ;-)

Click. Click. Peace

Is Gesink niet pas hard gevallen? Bekken gebroken, meen ik.

Zeker. Net als Roglic 2 x in de giro en die werd 'gewoon' derde in de Giro terwijl hij tegen een vangrail opklapte. Dus enkele voorbeelden zijn en beide zijdes te vinden… ;-)

Gesink (ik waardeer hem erg en vind hem erg ondergewaardeerd) lijkt wel vaak pech te hebben / pijnlijk te vallen.

*bericht bewerkt door Rogier op 01 jul 2019 15:53

Click. Click. Peace

Dodelijk MTB ongeluk op een ‘eenvoudige’ groene MTB piste: https://www.ledauphine.com/haute-savoie/2019/06/28/chatel-ch…

*bericht bewerkt door moderator op 01 jul 2019 15:49

Click. Click. Peace

In de dit of dat stelling, is de keuze voor __nat__wegdek zo gek nog niet. Als de overige gegevens gelijk blijven.
De kans op schade bij een val op een droog wegdek zonder door te glijden is al groter, omdat je in 1x tot stilstand komt. Hierdoor gaat je voorwaartse beweging van 70 naar nul in 0 seconden. Bij een nat wegdek, heb je een grotere kans op glijden en geen schaafwonden omdat het water een laag vormt tussen jou en het asfalt. Hierdoor kom je nog steeds tot stilstand van 70 naar nul maar de secondes verschillen enorm. En die gaan de impactsnelheid bepalen. En dus de schade.
Maar een val van 35 naar 0 in 0 seconden op een rotsige singel geeft een extra kans op schade omdat het oppervlak waarop je afremt niet langer vlak/egaal is maar puntig kan zijn en zo voor extra trauma's kan zorgen.

Al met al, is in de gestelde vergelijking de __kans__op schade het kleinst op een nat wegdek met 70 per uur vallen het kleinst. Maar neemt niet weg dat je gigantische schade kan oplopen.

*bericht bewerkt door Birdheart op 01 jul 2019 16:19

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Geen wielrennen maar wel super gaaf! Veel skiërs doen er langer over om beneden te komen. En weinig halen dezelfde snelheid op de gletsjer ;-)

https://youtu.be/J_IFoSKTl1Y

Rogier op 1 jul 2019 09:28

Lekker! Mooie parkoertje ;)

Freeride = Life

Geen wielrennen maar wel super gaaf! Veel skiërs doen er langer over om beneden te komen. En weinig halen dezelfde snelheid op de gletsjer ;-)

https://youtu.be/J_IFoSKTl1Y

Rogier op 1 jul 2019 09:28

Fantastisch ritje alweer. :)
Lag er vorig jaar niet veel meer sneeuw/ijs op het parcours?

Overigens gaat het niet altijd zo vlot als in jouw filmpje @Rogier :D

Bla, bla, bla.

Nog ff op zoek naar last minute tips voor mn Tourpoule… Geel in Parijs voor Fuglsang of Bernal wat bijna iedereen roept. Of toch stiekem bv een oude rot zoals Valverde of Porte? En Groenewegen of bv toch Cavendish nog 1 keer die zn trukendoos opent… ?

Aequilater Nubila

Hierbij tip nummer 1:

Ik zou vooral cavendish meenemen als je zeker wil zijn dat je verliest…
Hij doet namelijk niet mee 😉

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

en schrijf Valverde maar op.
Hij rijdt nooit grote rondes voor joker mee, gaat altijd voor een goede klassering.
En hij is nog steeds hongerig naar meer.
Hij weet dat hij nog weinig kansen heeft en met het wegvallen van 2 topfavorieten is dit zijn waarschijnlijk laatste podium kans in de tour.
Hij rijdt op papier mee zonder verplichtingen naar ploeggenoten. Dat doe je niet zonder reden. Quintana is al jaren niet best en heeft laten zien in de Vuelta 2018 dat hij voor Valverde rijdt. Landa is ook kopman, maar hij claimt fris en met overschot uit de giro gekomen te zijn, lariekoek natuurlijk want dan zegt hij dat hij de strijd te vroeg heeft opgegeven, dan heb je niet de mentaliteit van een ronde winnaar. Die gaat dus knechten voor de andere twee.
Maar de belangrijkste reden dat hij voor het klassement zal gaan, is zijn voorbereiding. Nog nooit stond hij zo strak, deed hij zulke hoogtestages, en berekende hij zijn ideale start gewicht voir een ronde, dat ging op gevoel. Dit jaar niet.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Schrijf kruiswijk ook maar op. Er is naar 1 korte tijdrit. Er is een ttt waar ik TJV hele hoge ogen zien gooien met Martin en v Aert. En er is een loeizware 3e week waar kruiswijk altijd op zijn best is. Fuglsang heeft mij nog nooit echt kunnen overtuigen in een grote ronde. Bernal en Thomas kan je ook wel opschrijven voor het eindpodium. Nibali heeft aangegeven toch weer voor het klassement te gaan. Die zal wel weer dusdanig goed geprepareerd wezen dat hij top 5 rijdt. Valverde zal idd de kopman van Movistar zijn en ook top 5 rijden. Doordat ze een aantal keer boven de 2000m komen verwacht ik hem niet op het podium. Hij is op de hele hoge en lange beklimmingen naar mijn mening al iets te vaak door de mand gevallen.

Born to Ride

*bericht bewerkt door moderator op 03 jul 2019 07:57

Click. Click. Peace

@Rogier
Gisteren
https://www.wielerflits.nl/nieuws/tom-dumoulin-een-vertrek-b…
En dan dit vandaag als jou bericht
https://www.wielerflits.nl/nieuws/overstap-naar-jumbo-visma-… benieuwd hoe het nu zit,

Want hij schijnt in ieder geval in gesprek te zijn met total (ploeg terspstra)
https://www.cyclist.co.uk/news/6653/tom-dumoulin-in-talks-wi…

En canyon en Mathieu hebben een sponsor contract afgesloten onderling. En nu katusha dreigt te verdwijnen, samen met alpecine. En de laatste wel door willen, is de kans bestaande dat canyon de licentie overneemt, van katusha. En samen met corendon circus een nieuwe wt ploeg gaan vormen. Ook omdat ze een vernieuwd contact hebben met corendon circus. Dit strookt met het verhaal dat mvdp en de gebroeders roodhooft eerder verspreiden, dat er wat in het vat zit, en het waarschijnlijk rap zal plaatsvinden de overstap. Met een hint naar volgend jaar en anders na de olympische spelen.

*bericht bewerkt door Birdheart op 03 jul 2019 09:09

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dit zegt de NOS er over:

Sunweb verrast door ‘vertrekwens’ Dumoulin: ‘Volgende week gesprek’ - https://nos.nl/l/2291789

Hoe harder er ontkent word, hoe meer er van waar is toch?

Übung macht den meister!!!

En Zonneveld is niet de eerste de beste journalist op wielergebied natuurlijk…

En op twitter is heel zeker van zijn zaak:

null

*bericht bewerkt door Rogier op 03 jul 2019 15:55

Click. Click. Peace

Plaats een reactie