Wielrentopic

En Zonneveld is niet de eerste de beste journalist op wielergebied natuurlijk…

En op twitter is heel zeker van zijn zaak:

null

Rogier op 3 jul 2019 15:37

Moet eerlijk zeggen dat ik die Thijs Zonneveld nou niet heel hoog heb staan hoor.

Übung macht den meister!!!

Dat vind ik altijd het jammere aan Thijs. Hij is een veel te grote blaaskaak, dat heeft hij helemaal niet nodig met zijn beschikbare kennis.

Born to Ride

Thijs heeft al te vaak dingen geroepen die niet waar zijn.
Half Nederland journaille liep achter hem aan wat de zaak froome betreft.
Terwijl als zij even de regels hadden gecheckt was dat voldoende geweest om zijn complete onzin te bewijzen.

De zaakwaarnemer van Dumoulin claimt vandaag ook dat er enkel over andere zaken gepraat gaat worden. En dat dit helemaal niet speelt.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/zaakwaarnemer-dumoulin-vol…
Hij lijkt eerder aan te sturen op harde garanties voor toekomst. (Mijn interpretatie)

Wat de nos doet is selectief quoten, ze hadden om eerlijk en compleet te zijn, ook Dumoulin en/of zijn spreekbuis moeten vragen om reactie. Zo creëer je bewust een suggestief artikel waar mensen over praten.

*bericht bewerkt door Birdheart op 03 jul 2019 16:38

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik mag Zonneveld niet zo vanwege z n boek met Dekker maar hij weet wel waar ie het over heeft…

Click. Click. Peace

Nu het gele monster al aan het brullen is geslagen. En het aftellen geblazen is voor het vrijgelaten wordt.
Dan eindelijk dendert het monster als een slang op steroïden door frankrijk. En niets dat hem de komende weken kan stoppen tot het zijn doel bereikt heeft.
In zijn strijd tegen het landschap en de mens, zal het helden maken, die als strijders te keer gaan.
Het zal vele slachtoffers maken, ego's een deuk bezorgen omdat ze niets konden uitrichten tegen het monster.
En in die strijd de mooiste verhalen creëren, verhalen waar de gebroeders Grimm jaloers op zouden zijn.
Vele zullen het beest in volle glorie voorbij zien komen, en uit respect hem toejuichen, applaudisseren. Over elke hobbel en col wordt het omhoog geschreeuwd van enthousiasme.
Wanneer het beest zijn einddoel nadert verzamelen zich een ontelbare hoeveelheid mensen zich, bij zijn einddoel. Om een laatste maal zijn macht te mogen ervaren.
Om een glimp op te vangen van zijn alles overheersende persoonlijkheid.
Om te zien wie het monster overwint, om de winnaar toe te juichen, als ware hij de belangrijkste persoon op aarde.
Want hij bevrijd ons voor een jaar van het monster, en daar zijn we hem stiekem dankbaar voor.

*bericht bewerkt door Birdheart op 05 jul 2019 08:08

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart is in een lyrische bui! :D :D :D
Maar ik kijk er ook wel wat naar uit, ik denk (en hoop) dat het nog wel eens spannend zou kunnen worden. ;)

Bla, bla, bla.

@bartvwg ik verveelde me, en had zin om op grappige manier, de tour te omschrijven.

Gek genoeg, ben ik verliefd op de giro, houdt ik van de vuelta, en vindt ik de tour maar een raar gedrocht. Maar toch wil ik niets missen van de tour, elke poep en zucht van wielrennerij lees ik. Bang om ook maar 1 ding te missen. Ken ik de ( gevallen) helden (op sokken) van vroeger en van nu. Maak ik analyses voor tijdens en na de ettapes, om zo nog meer uit de tour te halen. Iets waar de giro me de kans niet toe gunt, daar wil ik puur genieten

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Een hollander in het geel en het is geen Groenewegen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik zat met 200 bpm op de bank te schreeuwen. Wat een team is jumbo zeg…

Click. Click. Peace

Zei er nu iemand pas dat Jumbo Visma niet interessant is om te volgen? Gewoon een team vol klasbakken. Wout van Aert die Theunissen nog even piloteerd in de laatste kilometer, terwijl Wout deze sprint misschien ook nog wel had kunnen winnen…

Born to Ride

Had vooraf Wout meer kans gegeven dan Groenewegen voor het geel bij visma.
Maar sagan had ik als topfavoriet voor het geel vandaag.
Ook caleb had ik hoger, de aankomst was meer in hun voordeel op papier
Mike had ik dus nooit verwacht vandaag.

Maar afgezien van de valpartij een hele hoop geduw en getrek in de finale. Benieuwd wat daar allemaal nog uitkomt.
Wel nog even afwachten hoe fugelsang, Groenewegen en de rest uit de valpartijen komen.

*bericht bewerkt door Birdheart op 06 jul 2019 17:22

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/090fad617b55e9fc21517c76...

Dat wiel is zo te zien 5 cm hoog. Dus hij wint met 8 cm verschil…

Bij 72km/u is dat 5 duizendsten…

Bij 72km/u is dat 5 duizendsten…

DrPhil op 6 jul 2019 17:26

Theunissen printte bij 56km/h Sagan zat op de finish op 49 aldus de GPS gegevens die na de finish werden getoond. Het zal dus iets meer zijn dan 5 duizendste maar close was het zeker.

Born to Ride

Bij 56km/u is 8cm is het 5,14 duizendsten. Om precies te zijn.

Liep het daar omhoog? Anders rijden ze wel erg langzaam.

Liep het daar omhoog? Anders rijden ze wel erg langzaam.

DrPhil op 6 jul 2019 18:06

Het ging inderdaad behoorlijk omhoog zoals op de beelden ook goed te zien was. Daarom kwam Sagan ook bovendrijven. In een puur vlakke sprint komt Sagan er meestal niet aan te pas. Ik ben ook met recht benieuwd of Groenewegen het wel af had kunnen maken.

Born to Ride

Vanmiddag de TTT heeft iemand er nog gedachtes over? Vindt het zelf een mooie discipline om te zien. Maar moeilijkste om er van te voren een inschatting van te maken.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Vanmiddag de TTT heeft iemand er nog gedachtes over? Vindt het zelf een mooie discipline om te zien. Maar moeilijkste om er van te voren een inschatting van te maken.

Birdheart op 7 jul 2019 12:22

Ik vermoed dat het zal gaan tussen ineos, quickstep, Jumbo en misschien een mitchelton, Sunweb of Movistar als outsider. De Franse ploegen vallen meestal erg tegen op zowel de individuele als ploegentijtritten.

Born to Ride

Wow! Geen woorden voor!

Click. Click. Peace

Wow! Geen woorden voor!

Rogier op 7 jul 2019 16:56

Dat zijn anders toch al 4 😉😝

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wow! Geen woorden voor!

Rogier op 7 jul 2019 16:56

LA NORMA😍☃️

LA NORMA😍☃️

Mooie prestatie😃
Benieuwd of ze het vol kunnen houden als team😎

LA NORMA😍☃️

Morgen van Aert? Of misschien weer Theunissen? Dat zijn ze zo langzamerhand wel een beetje aan hun stand verplicht. Nadat ze in grote rondes zoals de 4 daagse van Duinkerke en de ZLM Tour bijna alle etappes konden winnen moeten dat in een kermiskoers als dit toch zeker wel kunnen ;)

Born to Ride

@Birdheart sta je nog steeds achter je mening dat het geen team is maar losse individuen? Dit is gewoon tot het naadje voor elkaar door het vuur gaan en ook die vreugde direct na de finish sprak naar mijn mening boekdelen…

Born to Ride

@Matthias123 ze rijden een TTT… Mag je dus niet eens aan deel nemen als individu of met minder of gelijk aan 4 of 5 wielrenners(weet even niet wat het deze tour is).
Dus is het niet zo gek dat ze als team rijden.

Leg mij eens uit als ze een echt een team zijn. Waarom de ploegleiders weer liegt over hun team vooraf aan de rit?
Er was voor de eerste rit al besloten/verwacht dat dylan niet tot het einde met de groep mee zou strijden. Want wout mocht als eerste over de streep gaan dat was ook al besloten en dan voor het geel gaan. Aldus wout van aert.
Wat roept de ploegleiding voor de rit? Precies, dat ze nu minder zijn, want dylan zou 1 van de motoren zijn tot op de streep. En zou niet lossen. En bla bla bla.
Ik zou jumbo een stuk meer pruimen als ze niet steeds liegen/de boel verdraaien zoals ook met de zaak roglic en zijn verleden.

Ik kan trouwens ontzettend genieten van een overwinning. Maar dat is niet aan een ploeg gelieerd. De prestatie daar kan ik van genieten.

*bericht bewerkt door Birdheart op 07 jul 2019 19:42

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Matthias123 ze rijden een TTT… Mag je dus niet eens aan deel nemen als individu of met minder of gelijk aan 4 of 5 wielrenners(weet even niet wat het deze tour is).
Dus is het niet zo gek dat ze als team rijden.

Leg mij eens uit als ze een echt een team zijn. Waarom de ploegleiders weer liegt over hun team vooraf aan de rit?
Er was voor de eerste rit al besloten/verwacht dat dylan niet tot het einde met de groep mee zou strijden. Want wout mocht als eerste over de streep gaan dat was ook al besloten en dan voor het geel gaan. Aldus wout van aert.
Wat roept de ploegleiding voor de rit? Precies, dat ze nu minder zijn, want dylan zou 1 van de motoren zijn tot op de streep. En zou niet lossen. En bla bla bla.
Ik zou jumbo een stuk meer pruimen als ze niet steeds liegen/de boel verdraaien zoals ook met de zaak roglic en zijn verleden.

Ik kan trouwens ontzettend genieten van een overwinning. Maar dat is niet aan een ploeg gelieerd. De prestatie daar kan ik van genieten.

Birdheart op 7 jul 2019 19:41

Een ploeg dat als los zand in elkaar zit en geen hecht team is gaat gewoon nooit tot zulke prestaties komen in een ploegentijdrit. Dan redt je alleen maar als je echt voor elkaar door het vuur wilt gaan. Of Dylan nu wel of niet tot het eind mee had kunnen gaan doet er niets aan af dat hij zonder val langer als windvanger achter Martin had kunnen hangen waardoor ook de Plus langer door had kunnen gaan en meer had kunnen geven. Dat van Aert als eerste over de streep zou mogen gaan is nu ook helemaal geen issue meer omdat Theunissen nu 10 seconden voorsprong heeft op van Aert. Dan maakt het helemaal geen reet meer uit wie van de ploeg als eerste over de streep komt. Dat scenario was alleen van belang geweest als iedereen van de ploeg op dezelfde tijd had gestaan.

Wanneer Dylan gisteren de rit had gepakt was het ook een ander scenario geweest omdat die waarschijnlijk sowieso niet tot het eind mee had gekund in de ttt. Ook al lijkt jij het volgens mij anders te zien wil het niet zeggen dat wanneer je niet tot het eind mee kunt in een ttt je geen belangrijke motor kunt zijn in de ttt. Dylan zou normaal gesproken de snelste stukken in het eerste van het parcours op kop rijden omdat hij intrinsiek de hoogste snelheid heeft. Dan kan je op die punten de snelheid van de trein nog iets hoger leggen en had hij zich daar leeg kunnen rijden om later op het technische stuk te lossen. Ploegen die met de volledige ploeg over de finish komen zijn juist niet goed want die hebben niet alles gegeven. Zulke dingen worden van te voren al helemaal uitgestippeld. Ze liegen dus niet, het is gewoon net hoe je interpretatie is.

Born to Ride

Als iedereen weet dat je nooit met alle 8 aan komt, en als je dat wel doet je niet de snelste tijd heeft gereden. Wat is het dan voor schande om te zeggen dat groenenwegen 1 van de afvallers is voor de finish? Dat was al voor de tour start bekend. Ze zouden nooit de gele trui van Groenewegen koste wat kost behouden, want dat zou de gele trui kansen van kruijswijk in gevaar kunnen brengen.
Waarom dan nu ineens melden dat hij wel mee moest tot het einde?
Zijn ploeggenoten zeiden dat ook van te voren.
Spreek dan eerlijk, en zeg dat hij enkel voor het eerste deel van belang is, en dat daar nu tijd verlies zal zijn.
Nu dus een scenario schetsen als hij de gele trui wel had, is zinloos want ook dan zou hij hem verliezen omdat hij eraf zou zijn bij de finish, aan wout als ze de rit zouden winnen.
Dat nu mike hem heeft, zat niet in de planning, maar wout mocht nog steeds als eerste over de streep volgens plan.
En als Groenewegen hem had gehad was hij nu van wout zoals gepland.

Maar ik hoop voor kruijswijk dat ze als ploeg zich niet vergalloperen aan het hebben van zowel een sprinter als een klassementsrenner.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Als iedereen weet dat je nooit met alle 8 aan komt, en als je dat wel doet je niet de snelste tijd heeft gereden. Wat is het dan voor schande om te zeggen dat groenenwegen 1 van de afvallers is voor de finish? Dat was al voor de tour start bekend. Ze zouden nooit de gele trui van Groenewegen koste wat kost behouden, want dat zou de gele trui kansen van kruijswijk in gevaar kunnen brengen.
Waarom dan nu ineens melden dat hij wel mee moest tot het einde?
Zijn ploeggenoten zeiden dat ook van te voren.
Spreek dan eerlijk, en zeg dat hij enkel voor het eerste deel van belang is, en dat daar nu tijd verlies zal zijn.
Nu dus een scenario schetsen als hij de gele trui wel had, is zinloos want ook dan zou hij hem verliezen omdat hij eraf zou zijn bij de finish, aan wout als ze de rit zouden winnen.
Dat nu mike hem heeft, zat niet in de planning, maar wout mocht nog steeds als eerste over de streep volgens plan.
En als Groenewegen hem had gehad was hij nu van wout zoals gepland.

Maar ik hoop voor kruijswijk dat ze als ploeg zich niet vergalloperen aan het hebben van zowel een sprinter als een klassementsrenner.

Birdheart op 7 jul 2019 21:20

Volgens mij is er vandaag door de ploegleiding nergens specifiek gezegd dat hij tot het einde mee zou gaan, alleen dat hij een belangrijke motor zou zijn. En in de situatie met Mike maakt het gewoon geen reet meer uit wie er als eerste over de streep komt aangezien Mike toch hoe dan ook in het geel blijft. Dus je als verhaal als Dylan in het geel had gereden is gewoon niet van toepassing. Ik heb. Het idee dat het vooral een persoonlijke aversie van jou is door iets wat in het verleden is gebeurt dat je op deze manier op alle mogelijke manieren iets probeert te vinden. Als je op die manier gaat zoeken denk ik dat je bij het gros van de teams een veelvoud aan tegenstrijdigheden gaat vinden. Noem bijvoorbeeld maar eens 3 teams in de wt die het wat dat betreft naar jouw idee beter doen?

Born to Ride

Ik heb niets met de ploegleiding aldaar.
Niets tegen de renners zelf. Maar nu al concluderen dat ze als ploeg fungeren na een TTT is nogal zinloos.

Winst opzichzelf is voor mij geen graadmeter. Het reilen en zeilen van een ploeg en de individuele renner vindt ik belangrijker.
Al de ploegen in het lijstje laatst dat ik plaatste heb ik hoger zitten dan TJV.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie