Wielrentopic

Vreemd, Dylan zat tijdig gewoon in zijn wiel, terwijl Bennet van veel verder moest komen.

Hen48

Vreemd, Dylan zat tijdig gewoon in zijn wiel, terwijl Bennet van veel verder moest komen.

Hulst op 13 aug 2019 12:00

Zoals hier al eerder gezegd werd Dylan werd uit het wiel gedrukt door de afzakkende Pedersen. Pedersen zakte dusdanig uit dat hij precies tussendoor Mike en Dylan heen ging en daarmee drukte hij Dylan ook gelijk naar rechts waardoor hij nog meer in het gedrang kwam en gewoon geen ruimte meer had om te sprinten. Heel de weg aan de buitenkant zitten zodat je vrij kan sprinten is ook geen optie omdat je dan de laatste kilometer continu met je snufferd in de wind zit en je sowieso te kort komt. Volgens mij denk je een beetje te makkelijk over het sprinten. Je moet zo lang mogelijk midden in de voorste punt van het peloton zitten zodat je uit de wind zit en op het juiste moment daaruit gaan sprinten.

Born to Ride

@Matthias123. Moet het nog duidelijker worden na de aankomst van zonet. Ik zou de discussies over de aankomst van gisteren op Binckbanktour maar eens nalezen. Dylan is gewoon niet in goede doen. Hij was dit jaar gewoon te vroeg in vorm en de val in de tour zal er ook wel mee te maken hebben. En de slimme jongens pakken gewoon zijn wiel. In de sprint had ook Bennet nauwelijks of geen hulp.

Hen48

@Matthias123. Moet het nog duidelijker worden na de aankomst van zonet. Ik zou de discussies over de aankomst van gisteren op Binckbanktour maar eens nalezen. Dylan is gewoon niet in goede doen. Hij was dit jaar gewoon te vroeg in vorm en de val in de tour zal er ook wel mee te maken hebben. En de slimme jongens pakken gewoon zijn wiel. In de sprint had ook Bennet nauwelijks of geen hulp.

Hulst op 13 aug 2019 17:43

Vandaag kwam hij inderdaad te kort. Maar nu wordt hij wel 3e tegenover 7e gisteren… Toch een flink verschil

Born to Ride

Het probleem van Dylan is, dat, zodra hij ziet dat hij niet meer kan winnen, hij ook geen poging doet om toch hoog te eindigen. In Hulst had hij best nog wat korter kunnen eindigen maar hij vergat in het levensgrote gat te duiken, terwijl er nog minder dan 200m. te rijden was. Vervolgens liet hij het lopen.

Hen48

Van der Poel zijn eerste trainingsdag op de wegfiets zit er weer op.
Mooie overwinning, van ver sprinten met overmacht.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Van der Poel zijn eerste trainingsdag op de wegfiets zit er weer op.
Mooie overwinning, van ver sprinten met overmacht.

Birdheart op 15 aug 2019 17:34

Het was inderdaad met overmacht. Hij had de laatste kilometers tenslotte ook al zo ongeveer eigenhandig de kopgroep terug gepakt en heel het peloton op sleeptouw genomen. Op zich wel handig als je zo zelf sprinttrein, leadout en afmaker in 1 bent

Born to Ride

Ook dit jaar een prachtig rondje Noorwegen gezien.
Zou het niet veel leuker en mooier zijn als dat rondje wt word en de lengte van de binckbank tour overneemt? En dat de binckbank tour terug gaat naar 4 dagen, dagje sprint, heuvelettape, tijdrit, waaierettape, en de wt status verliest.

Oja en ene tom Dumoulin vertrekt definitief bij sunweb.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dumoulin naar Wanty?

Dumoulin naar Wanty?

Pino op 19 aug 2019 09:06

Hij kan sowieso naar TJV, Ineos en CCC. Met dat in het achterhoofd gaat hij sowieso niet naar een pro conti ploegje waar hij totaal geen ondersteuning zal krijgen om een grote ronde te gaan winnen. Dat was juist 1 van de hoofd redenen om bij Sunweb te vertrekken. Ik denk daarom ook dat CCC niet de nieuwe ploeg van Dumoulin zal worden.

Born to Ride

De telegraaf meld nu net dat Dumoulin voor 3 jaar bij Team Jumbo Visma heeft getekend. Hij zal daar dus net met Roglic en Kruiswijk gaan strijden om de eindzeges in alle 3 de grote rondes. Ik vermoed zelf wel dat dit een beetje het einde is van Groenewegen bij de ploeg en dat die nu naar een ploeg gaat waar ze een volledige sprinttrein voor hem op gaan stellen in de tour zodat TJV in de tour een volledige klassementsploeg op kan stellen.

Born to Ride

Groenewegen ligt nog vast bij TJV, die rijdt daar voor alsnog gewoon volgend jaar, van poppel is wel al vertrokken.
De vraag is ook of ze kittel nog gaan aannemen, met het vertrek van van poppel is er wel ruimte voor een sprinter en/of knecht voor van Aert.
Met Tom kopman en meesterknechten steven en primoz naar de tour.
Steven met delegatie naar de giro. En dan voor de najaarskoersen
Primoz met gezanten naar de Vuelta. En als kopman in de kleinere rondes voor de giro.

Weet niet of ik tom vindt passen in TJV maar er zijn weinig andere opties. Movistar met mas en Valverde. Astana rijdt altijd. En ineos met al een overkill aan kopmannen lijken de enige andere ploegen.

*bericht bewerkt door Birdheart op 19 aug 2019 10:18

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Met de komst van Dumoulin lijkt in eerste instantie de balans binnen TJV te zijn verstoort. 3 kopmannen, is dat niet een beetje teveel van het goede? Ben dus ook benieuwd of Kruiswijk en Roglic hier wel zo gelukkig mee zijn. Wat doet dit bijvoorbeeld met het salarishuis van dit team?

Daarnaast is er dus nu de vraag of TJV zich nog wel moet richten op de sprinters? Zeker in de grotere rondes? Maar afgelopen tour 4 overwinningen waarvan 3 sprints (en 1 ploegentijdrit … welke niet zwakker zal worden met Dumoulin). Al is dan de verwachting dat ze niet met En Dumoulin En Kruiswijk EN Roglic naar de tour gaan.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Gebroeders Van Poppel naar Wanty

@Veenhoorn ik denk juist dat het goed kan zijn voor de grote rondes. Ineos heeft altijd 3 mannen in voorbereiding op de tour die de tour in theorie ook kunnen winnen. Dit jaar viel Froome dan weg, maar met 1 losse kopman naar de tour gaan is gewoon zeker onvoldoende om hem te winnen. Kruiswijk heeft nu zijn hoogste doel bereikt in de tour en zal dan schaduwkopman zijn en ik vermoed dat hij nog 1x gaat proberen de giro te winnen. Dan heb je Roglic en Dumoulin die samen gaan strijden voor de tourwinst. Met ondersteuning van Kruiswijk, Bennett en De Plus moet dat mogelijk zijn. En dan met Martin van Aert en Groenewegen heb je een prima ploeg waar je ook nog sprints mee kan winnen.

Born to Ride

@Matthias123 als je denkt dat het goed is voor TJV en voor de sprints als klassement. Waarom denk je dan gelijktijdig dat Groenewegen zal vertrekken?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Matthias123 als je denkt dat het goed is voor TJV en voor de sprints als klassement. Waarom denk je dan gelijktijdig dat Groenewegen zal vertrekken?

Birdheart op 19 aug 2019 13:37

Omdat Groenewegen met een volledige sprinttrein nog beter tot zijn recht zal komen. Dat zal TJV hem komende jaren gewoon niet kunnen geven in de tour.

Born to Ride

Proost. 😎
A propos, wie of wat is die Thijs Zonnedingk? 🤔😁

bartvwg op 25 jul 2019 22:02

Pathetische leugenaar die beweert dat Dumoulin volgend jaar bij Jumbo-Visma rijdt.

Pino op 25 jul 2019 22:12

Ik haal m toch nog even op…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Proost. 😎
A propos, wie of wat is die Thijs Zonnedingk? 🤔😁

bartvwg op 25 jul 2019 22:02

Pathetische leugenaar die beweert dat Dumoulin volgend jaar bij Jumbo-Visma rijdt.

Pino op 25 jul 2019 22:12

Ik haal m toch nog even op…

Shane op 20 aug 2019 16:22

En dan zelf met Wanty komen als mogelijke ploeg voor Dumoulin 🤣

Born to Ride

Schandalig wat er hier gebeurd is de Vuelta. Olie/water op de weg gieten net voordat de ploeg met de topfavoriet er aan komt zodat de halve ploeg onderuit gaat. Dit is pure sabotage. Ik mag hopen dat de organisatie 3 gevallen renners niet uit koers neemt omdat ze buiten tijd binnen kwamen.

Born to Ride

Het lijkt er op dat iemand op een heel ongelukkig moment zijn tuin aan het sproeien was wat een stroom water veroorzaakte over het parcours. TJV had de pech de eerste ploeg te zijn waar het parcours nat was… Hopelijk valt de schade voor Rogliç buiten die 40sec mee.

Born to Ride

Ik denk dat het één groot complot is tegen de ploeg van de gedoodverfde favoriet Roglic. Altijd weer die Spanjaarden.

Een waterleiding is gesprongen volgens iemand die erbij was.
https://www.google.com/amp/s/www.eurosport.co.uk/cycling/vue…

En TJV was niet de eerste ploeg, UAE was 8 minuten eerder ook al onderuit gegaan door het water. En de kans is er dat astana de eerste ploeg was die met het water van doen kreeg. Maar vindt daarover geen officiële berichtgeving.
Er stonden daarom ook 3 seingevers dringend te gebaren dat er wat mis was. Die zijn daar direct geplaatst na uae onderuit ging. Dat ondanks de gedane moeite de renners geen water maar ander gevaar verwachten lijkt me een veilige aanname.

Ondanks dat organisaties veel fout doen en kritiek krijgen te verduren, zie bijvoorbeeld de binckbank tour. Moet hier gezegd worden dat de organisatie veel goed gedaan heeft met een onverwachte situatie.
Ploegleiding op de hoogte gesteld van het water probleem (helaas is dat niet bij alle ploegen binnengekomen).
Seingevers plaatsen, die zichtbaar duidelijk manen tot langzaam rijden. En waarvan af te lezen viel dat er iets aan de hand was.
Geen dranghekken in buitenkant bocht enkel de spandoeken. Dit voorkomt veel schade bij renners die nu niet tot stilstand kunnen komen tegen een dranghek in geval van een ongeval.

*bericht bewerkt door Birdheart op 25 aug 2019 13:17

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Schandalig wat er hier gebeurd is de Vuelta. Olie/water op de weg gieten net voordat de ploeg met de topfavoriet er aan komt zodat de halve ploeg onderuit gaat. Dit is pure sabotage. Ik mag hopen dat de organisatie 3 gevallen renners niet uit koers neemt omdat ze buiten tijd binnen kwamen.

Matthias123 op 24 aug 2019 20:50

En de rest heeft allemaal doping gebruikt.

Een waterleiding is gesprongen volgens iemand die erbij was.

Het was een zwembadje: https://sporza.be/nl/2019/08/25/vuelta-zwembad-ploegentijdri… :D

Bla, bla, bla.

@Bartvwg je hebt inderdaad gelijk.

Wat een ettape gisteren, een puur genot om te zien hoe de klassementsrenners er nu al aan beginnen. Als dit een voorgift is voor de rest van de Vuelta gaan het 3 prachtige weken worden. En kan het zomaar uitmonden in de mooiste ronde van dit jaar zijn.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Onze Remco Evenepoel heeft zijn contract met 3 j verlengd bij Quick Step👏👊
Om in t oog te houden jongens !

Born to run. B.S.

Idd prachtige etappe gister. Alleen jammer van Wout Poels 🤢😡.

Wat is valverde toch een zegen voor de wielerwereld. Hij valt altijd aan als hij kan.
En gooit net zoals zondag als eerste de knuppel in het hoenderhok.
Gelukkig stopt hij nog niet met wielrennen.
Gun hem zeker de eind overwinning.

Mooie overwinning van madrazo, tig keer lossen en weer bijkomen. En dan in de laatste km demarreren en pas terug zien na de finish. Gevochten en terecht gewonnen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat een heroïsche etappe. Helaas wel weer een erg vervelend incident, wederom erg nadelig voor Rogliç. Dit keer door motor van de organisatie van zijn fiets gereden op het stuk onverhard waardoor hij flinke achterstand op liep. Hij moest zelf een flink gat dicht rijden en liet daarna alsnog Valverde en Lopez achter zich. Zonder deze incidenten, had hij nu waarschijnlijk een minuut los gestaan van iedereen. Voor de spanning goed, maar mocht hij met een klein verschil deze ronde niet winnen zal het een enorm vieze nasmaak geven.

Born to Ride

Plaats een reactie