Wielrentopic

Wat is valverde toch een zegen voor de wielerwereld. Hij valt altijd aan als hij kan.
En gooit net zoals zondag als eerste de knuppel in het hoenderhok.
Gelukkig stopt hij nog niet met wielrennen.
Gun hem zeker de eind overwinning.

Mooie overwinning van madrazo, tig keer lossen en weer bijkomen. En dan in de laatste km demarreren en pas terug zien na de finish. Gevochten en terecht gewonnen

Birdheart op 28 aug 2019 18:10

En armstrong wordt verketterd… ik heb daar toch wel moeite mee!

Wat een mooi etappe en wat gun ik het roglic! de eindoverwinning.

Click. Click. Peace

Inderdaad @Rogier wordt Armstrong verketterd en Valverde lijkt wel van alle smetten vrij. Prachtrenner, daar niet van, maar bizar om te zien. Overigens vind ik Roglic zon’n beetje de meest verdachte renner in het peloton op dit moment…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Mee eens dat Roglic te mooi lijkt om waar te zijn… maar ik mag hem op een een of andere manier wel… hij is mentaal absurd sterk…

Maar heel eerlijk gezegd zijn de gehele set van potentieel podium-kandidaten in deze Vuelta niet de minst verdachte renners van het moment…

*bericht bewerkt door Rogier op 01 sep 2019 21:31

Click. Click. Peace

Maar dit soort ‘vieze’ renners zijn wel een genot voor het oog… dat is zeker waar. :-)

Click. Click. Peace

Haha, inderdaad!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Inderdaad @Rogier wordt Armstrong verketterd en Valverde lijkt wel van alle smetten vrij. Prachtrenner, daar niet van, maar bizar om te zien. Overigens vind ik Roglic zon’n beetje de meest verdachte renner in het peloton op dit moment…

Shane op 1 sep 2019 21:17

Wat maakt hem in jouw ogen de meest verdachte renner in het peloton? Hij laat een hele constante groeicurve zien, hij laat ook verval zien op logische momenten (3e week giro) itt bepaalde ploegen die vaak een wonderbaarlijke 3e week hebben. Zijn springverleden zorgt er voor dat hij een tijdrit houding zeer goed kan verdragen en van daaruit kan presteren. Neem Valverde, die rijdt beter dan in de dopingtijd waarin hij samenwerkte met Fuentes… Rogliç heeft nu ook een aantal maanden geen wedstrijden gereden, dus zou logisch gezien de meest fitte renner moeten zijn van de toppers.

Born to Ride

Inderdaad @Rogier wordt Armstrong verketterd en Valverde lijkt wel van alle smetten vrij. Prachtrenner, daar niet van, maar bizar om te zien. Overigens vind ik Roglic zon’n beetje de meest verdachte renner in het peloton op dit moment…

Shane op 1 sep 2019 21:17

Wat maakt hem in jouw ogen de meest verdachte renner in het peloton? Hij laat een hele constante groeicurve zien, hij laat ook verval zien op logische momenten (3e week giro) itt bepaalde ploegen die vaak een wonderbaarlijke 3e week hebben. Zijn springverleden zorgt er voor dat hij een tijdrit houding zeer goed kan verdragen en van daaruit kan presteren. Neem Valverde, die rijdt beter dan in de dopingtijd waarin hij samenwerkte met Fuentes… Rogliç heeft nu ook een aantal maanden geen wedstrijden gereden, dus zou logisch gezien de meest fitte renner moeten zijn van de toppers.

Matthias123 op 1 sep 2019 22:02

Of het zo is weet ik niet maar heb eens gehoord dat als je op jongere leeftijd doping gebruikt je daar op latere leeftijd nog steeds voordeel van kan hebben. Ook al gebruik je al jaren niks meer.

Übung macht den meister!!!

Tuurlijk is dat zo! Als jij door doping harder kan trainen en meer spier kan aanzetten dan heb je daar altijd profijt van. Je kan nooit meer vanaf 0 beginnen.

Click. Click. Peace

Tuurlijk is dat zo! Als jij door doping harder kan trainen en meer spier kan aanzetten dan heb je daar altijd profijt van. Je kan nooit meer vanaf 0 beginnen.

Rogier op 1 sep 2019 23:26

Werd laatst ook door Tyler Hamilton bevestigd in een podcast van CyclingTips.

Inderdaad @Rogier wordt Armstrong verketterd en Valverde lijkt wel van alle smetten vrij. Prachtrenner, daar niet van, maar bizar om te zien. Overigens vind ik Roglic zon’n beetje de meest verdachte renner in het peloton op dit moment…

Shane op 1 sep 2019 21:17

Wat maakt hem in jouw ogen de meest verdachte renner in het peloton? Hij laat een hele constante groeicurve zien, hij laat ook verval zien op logische momenten (3e week giro) itt bepaalde ploegen die vaak een wonderbaarlijke 3e week hebben. Zijn springverleden zorgt er voor dat hij een tijdrit houding zeer goed kan verdragen en van daaruit kan presteren. Neem Valverde, die rijdt beter dan in de dopingtijd waarin hij samenwerkte met Fuentes… Rogliç heeft nu ook een aantal maanden geen wedstrijden gereden, dus zou logisch gezien de meest fitte renner moeten zijn van de toppers.

Matthias123 op 1 sep 2019 22:02

Of het zo is weet ik niet maar heb eens gehoord dat als je op jongere leeftijd doping gebruikt je daar op latere leeftijd nog steeds voordeel van kan hebben. Ook al gebruik je al jaren niks meer.

RFKANGOO op 1 sep 2019 22:23

Het ligt er aan welke doping het is. Er zijn inderdaad soorten doping die op de lange termijn door werkt. Zakarin bijvoorbeeld is in de jeugd gepakt en geschorst geweest met zulke lange termijn doping. Roglic is nooit betrapt op het gebruik van doping. Mocht Roglic in zijn jeugd iets gepakt hebben, dan nog weet ik niet of hij er veel voordeel van zou hebben op dit moment, aangezien hij toen schansspringer was en dus voor totaal iets anders trainde dan dat hij nu doet.

Born to Ride

Inderdaad @Rogier wordt Armstrong verketterd en Valverde lijkt wel van alle smetten vrij. Prachtrenner, daar niet van, maar bizar om te zien. Overigens vind ik Roglic zon’n beetje de meest verdachte renner in het peloton op dit moment…

Shane op 1 sep 2019 21:17

Wat maakt hem in jouw ogen de meest verdachte renner in het peloton? Hij laat een hele constante groeicurve zien, hij laat ook verval zien op logische momenten (3e week giro) itt bepaalde ploegen die vaak een wonderbaarlijke 3e week hebben. Zijn springverleden zorgt er voor dat hij een tijdrit houding zeer goed kan verdragen en van daaruit kan presteren. Neem Valverde, die rijdt beter dan in de dopingtijd waarin hij samenwerkte met Fuentes… Rogliç heeft nu ook een aantal maanden geen wedstrijden gereden, dus zou logisch gezien de meest fitte renner moeten zijn van de toppers.

Matthias123 op 1 sep 2019 22:02

Of het zo is weet ik niet maar heb eens gehoord dat als je op jongere leeftijd doping gebruikt je daar op latere leeftijd nog steeds voordeel van kan hebben. Ook al gebruik je al jaren niks meer.

RFKANGOO op 1 sep 2019 22:23

Het ligt er aan welke doping het is. Er zijn inderdaad soorten doping die op de lange termijn door werkt. Zakarin bijvoorbeeld is in de jeugd gepakt en geschorst geweest met zulke lange termijn doping. Roglic is nooit betrapt op het gebruik van doping. Mocht Roglic in zijn jeugd iets gepakt hebben, dan nog weet ik niet of hij er veel voordeel van zou hebben op dit moment, aangezien hij toen schansspringer was en dus voor totaal iets anders trainde dan dat hij nu doet.

Born to Ride

Het gaat niet alleen om de doping zelf. Het gaat ook om de hogere trainingsarbeid die je dankzij doping aankan. Als jij jarenlang harder hebt kunnen trainen…

Click. Click. Peace

Het gaat niet alleen om de doping zelf. Het gaat ook om de hogere trainingsarbeid die je dankzij doping aankan. Als jij jarenlang harder hebt kunnen trainen…

Rogier op 2 sep 2019 07:43

Dan nog maakt het een groot verschil welke doping er is gebruikt. De effecten (voordelen) van bijvoorbeeld steroiden zijn op de lange termijn veel groter dan van bijvoorbeeld epo, testosteron of bloeddoping.

Born to Ride

Nogmaals als jij dankzij epo of bloeddoping een veel hogere trainingsintesiteit aankan voor een bepaalde periode dan ben jij dankzij die doping beter getraind dan als je die doping nooit gebruikt had.

Het is niet zo dat je van doping an sich veel harder gaat rijden. Doping maakt dat je harder kan trainen, en daardoor een algemeen veel hoger niveau haalt. Dus als je ook maar een keer in je leven doping hebt gebruikt zijn je resultaten daarna nooit te zien zonder die doping. Je kunt nooit meer vanaf 0 beginnen…)

Stel je geeft mij doping… dan rijdt een dopingloze prof renner mij nog steeds helemaal weg.

Click. Click. Peace

Nogmaals als jij dankzij epo of bloeddoping een veel hogere trainingsintesiteit aankan voor een bepaalde periode dan ben jij dankzij die doping beter getraind dan als je die doping nooit gebruikt had.

Het is niet zo dat je van doping an sich veel harder gaat rijden. Doping maakt dat je harder kan trainen, en daardoor een algemeen veel hoger niveau haalt. Dus als je ook maar een keer in je leven doping hebt gebruikt zijn je resultaten daarna nooit te zien zonder die doping. Je kunt nooit meer vanaf 0 beginnen…)

Stel je geeft mij doping… dan rijdt een dopingloze prof renner mij nog steeds helemaal weg.

Rogier op 2 sep 2019 10:18

Dat ontken ik ook nergens, maar de ene doping geeft op de lange termijn misschien 2% voordeel en een ander soort misschien wel 8%. Terwijl de doping die op lange termijn maar 2% geeft juist misschien op korte termijn wel 8% voordeel geeft en vice versa.

Born to Ride

Inderdaad @Rogier wordt Armstrong verketterd en Valverde lijkt wel van alle smetten vrij. Prachtrenner, daar niet van, maar bizar om te zien. Overigens vind ik Roglic zon’n beetje de meest verdachte renner in het peloton op dit moment…

Shane op 1 sep 2019 21:17

Wat maakt hem in jouw ogen de meest verdachte renner in het peloton? Hij laat een hele constante groeicurve zien, hij laat ook verval zien op logische momenten (3e week giro) itt bepaalde ploegen die vaak een wonderbaarlijke 3e week hebben. Zijn springverleden zorgt er voor dat hij een tijdrit houding zeer goed kan verdragen en van daaruit kan presteren. Neem Valverde, die rijdt beter dan in de dopingtijd waarin hij samenwerkte met Fuentes… Rogliç heeft nu ook een aantal maanden geen wedstrijden gereden, dus zou logisch gezien de meest fitte renner moeten zijn van de toppers.

Matthias123 op 1 sep 2019 22:02

Hij laat helemaal geen constante/normale groeicurve zien. Hij rijdt jongens met veel en veel meer kilometers onder de wielen vanaf veel jongere leeftijd compleet naar huis. Wat doen die dan zo vreselijk fout? En Ducrot kan het roepen zo vaak hij wil, hard in elkaar storten in bijvoorbeeld de derde week is juist iets dat je bij (te fanatiek) dopinggebruik ziet en vooral zag… Vroeger waren er juist veel meer verassingen van mannen die ineens compleet geparkeerd stonden.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Inderdaad @Rogier wordt Armstrong verketterd en Valverde lijkt wel van alle smetten vrij. Prachtrenner, daar niet van, maar bizar om te zien. Overigens vind ik Roglic zon’n beetje de meest verdachte renner in het peloton op dit moment…

Shane op 1 sep 2019 21:17

Wat maakt hem in jouw ogen de meest verdachte renner in het peloton? Hij laat een hele constante groeicurve zien, hij laat ook verval zien op logische momenten (3e week giro) itt bepaalde ploegen die vaak een wonderbaarlijke 3e week hebben. Zijn springverleden zorgt er voor dat hij een tijdrit houding zeer goed kan verdragen en van daaruit kan presteren. Neem Valverde, die rijdt beter dan in de dopingtijd waarin hij samenwerkte met Fuentes… Rogliç heeft nu ook een aantal maanden geen wedstrijden gereden, dus zou logisch gezien de meest fitte renner moeten zijn van de toppers.

Matthias123 op 1 sep 2019 22:02

Hij laat helemaal geen constante/normale groeicurve zien. Hij rijdt jongens met veel en veel meer kilometers onder de wielen vanaf veel jongere leeftijd compleet naar huis. Wat doen die dan zo vreselijk fout? En Ducrot kan het roepen zo vaak hij wil, hard in elkaar storten in bijvoorbeeld de derde week is juist iets dat je bij (te fanatiek) dopinggebruik ziet en vooral zag… Vroeger waren er juist veel meer verassingen van mannen die ineens compleet geparkeerd stonden.

Shane op 2 sep 2019 11:04

Dat eerste is gewoon een stuk talent. Er zijn een hoop renners die heel hun leven alles geven en nooit verder komen dan knecht bij een PCT team. Je ziet vaak bij extreem getalenteerde sporters dat ze eigenlijk in iedere sport die ze gaan doen direct uitblinken. Juist opeens een extreem goede 3e week zag je in het verleden vaak en tegenwoordig eigenlijk nog maar bij enkele ploegen, ploegen met veel omkadering uit het oude wielrennen…

Born to Ride

Inderdaad @Rogier wordt Armstrong verketterd en Valverde lijkt wel van alle smetten vrij. Prachtrenner, daar niet van, maar bizar om te zien. Overigens vind ik Roglic zon’n beetje de meest verdachte renner in het peloton op dit moment…

Shane op 1 sep 2019 21:17

Wat maakt hem in jouw ogen de meest verdachte renner in het peloton? Hij laat een hele constante groeicurve zien, hij laat ook verval zien op logische momenten (3e week giro) itt bepaalde ploegen die vaak een wonderbaarlijke 3e week hebben. Zijn springverleden zorgt er voor dat hij een tijdrit houding zeer goed kan verdragen en van daaruit kan presteren. Neem Valverde, die rijdt beter dan in de dopingtijd waarin hij samenwerkte met Fuentes… Rogliç heeft nu ook een aantal maanden geen wedstrijden gereden, dus zou logisch gezien de meest fitte renner moeten zijn van de toppers.

Matthias123 op 1 sep 2019 22:02

Hij laat helemaal geen constante/normale groeicurve zien. Hij rijdt jongens met veel en veel meer kilometers onder de wielen vanaf veel jongere leeftijd compleet naar huis. Wat doen die dan zo vreselijk fout? En Ducrot kan het roepen zo vaak hij wil, hard in elkaar storten in bijvoorbeeld de derde week is juist iets dat je bij (te fanatiek) dopinggebruik ziet en vooral zag… Vroeger waren er juist veel meer verassingen van mannen die ineens compleet geparkeerd stonden.

Shane op 2 sep 2019 11:04

Ja zo lust ik er nog wel een paar.
Volgens jouw beredenering moet Alaphilippe ook wel iets gebruikt hebben. Hoe kun je anders zo lang in het geel blijven fietsen?
En wat denk je dan van MvdP? Geef hem 2 wielen en hij rijdt ook (bijna) iedereen voorbij.

Het geparkeerd staan heeft in mijn ogen niks met doping te maken. Met of zonder kun je net zo goed stuk zitten. Alleen zal diegene met doping veel sneller kunnen herstellen. Kijk maar naar bijv. Floyd Landis. De ene dag als een natte krant fietsen en de dag erna iedereen op minuten rijden.

Übung macht den meister!!!

Ik steek mijn handen niet in het vuur voor Alaphillipe iig ;-)

Click. Click. Peace

Ik steek mijn handen niet in het vuur voor Alaphillipe iig ;-)

Rogier op 2 sep 2019 11:32

Dat doe ik voor geen enkele sporter maar ben wel van mening dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is. Ik zal niemand zomaar verdacht maken. Het is heel makkelijk om een slechte naam te krijgen maar heel moeilijk om er weer van af te komen.

Übung macht den meister!!!

De enige reden dat jullie Primoz niet verdenken is dat hij voor een Nederlandse ploeg rijdt…

En het punt is niet dat je niet stuk kunt zitten zonder dope @RFkangoo (alhoewel met dope de pieken hoger en dalen dieper zijn), maar dat Matthias zijn verval in de derde week aandraagt als bewijs voor niet dopen, terwijl dat in mijn ogen dus exact tegenovergesteld is. Zie bijvoorbeeld mijn posts over Yates in de Giro van vorig jaar daarover.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Elke grote ronde opnieuw dezelfde verdachtmakingen.
Hou er eens mee op en geniet er gewoon van.

Dat drinkwater in Slovenië (favoriete vakantie bestemming van Evenepoel)!

De enige reden dat jullie Primoz niet verdenken is dat hij voor een Nederlandse ploeg rijdt…

En het punt is niet dat je niet stuk kunt zitten zonder dope @RFkangoo (alhoewel met dope de pieken hoger en dalen dieper zijn), maar dat Matthias zijn verval in de derde week aandraagt als bewijs voor niet dopen, terwijl dat in mijn ogen dus exact tegenovergesteld is. Zie bijvoorbeeld mijn posts over Yates in de Giro van vorig jaar daarover.

Shane op 2 sep 2019 11:58

Hij laat al 5 jaar een constante stijgende lijn zien, al in zijn tijd bij adria viel hij snel op door zijn talent en dat is bij tjv alleen maar verder doorgezet. Er zijn een hoop renners die een veel opmerkelijkere groeicurve laten zien. Ik mag hopen dat je Yates en Roglic niet hetzelfde ziet. Roglic had een langzaam dalende lijn in de Giro, Yates was de beste man in koers en storte van de een op de andere dag dusdanig in dat hij bij de slechtste 30% van het peloton zat bergop…

Born to Ride

Elke grote ronde opnieuw dezelfde verdachtmakingen.
Hou er eens mee op en geniet er gewoon van.

DrPhil op 2 sep 2019 12:01

Het ene (kritisch en vraagstellend) sluit het andere (genietend) niet uit.
Ik heb genoten van Armstrong tegen Ullrich en Pantani en we weten nu allemaal hoe dat zit. Dat haalt die momenten voor mij niet weg.

Click. Click. Peace

Elke grote ronde opnieuw dezelfde verdachtmakingen.

Hou er eens mee op en geniet er gewoon van.

DrPhil op 2 sep 2019 12:01

Het ene (kritisch en vraagstellend) sluit het andere (genietend) niet uit.
Ik heb genoten van Armstrong tegen Ullrich en Pantani en we weten nu allemaal hoe dat zit. Dat haalt die momenten voor mij niet weg.

Rogier op 2 sep 2019 12:16

De meeste verdachtmakingen kunnen als smaad worden beschouwd. Ik denk dat een moderator best wel op zou mogen treden.

Elke grote ronde opnieuw dezelfde verdachtmakingen.

Hou er eens mee op en geniet er gewoon van.

DrPhil op 2 sep 2019 12:01

Het ene (kritisch en vraagstellend) sluit het andere (genietend) niet uit.
Ik heb genoten van Armstrong tegen Ullrich en Pantani en we weten nu allemaal hoe dat zit. Dat haalt die momenten voor mij niet weg.

Rogier op 2 sep 2019 12:16

De meeste verdachtmakingen kunnen als smaad worden beschouwd. Ik denk dat een moderator best wel op zou mogen treden.

Pino op 2 sep 2019 12:25

Aldus de man die een zekere journalist die het bij het rechte eind voor pathetische leugenaar uitmaakte. Haha, kom op zeg.

En ik geniet er zeker van @DrPhil, met of zonder dope maakt mij niet uit. Ik verbaas me enkel over de willekeur in verdachtmakingen, waarbij de in mijn ogen meest in het oog springende renner op dat gebied volledig buiten schot blijft.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Afgelopen week was er op Ziggosport de docu “3324km” waarin ze Jumbo Visma volgde tijdens de Giro.
Sowieso altijd leuk om dat soort docu’s te zien waarin ze een ploeg volgen tijdens een grote ronde, waarbij je wat meer ziet van het reilen en zeilen en bijv. tactieken.

Ook mooi was daarin weer te zien (kon me de ophef tijdens de Giro nog wel herinneren) dat zijn eigen ploeggenoot Stef Clement ook vraagtekens had bij zijn groeicurve en prestaties, incl. de opmerking dat wij idd allemaal nu niets vermoeden maar had ie bij bijv Astana gereden de alarmbellen al zouden zijn afgegaan.

Afgelopen week was er op Ziggosport de docu “3324km” waarin ze Jumbo Visma volgde tijdens de Giro.
Sowieso altijd leuk om dat soort docu’s te zien waarin ze een ploeg volgen tijdens een grote ronde, waarbij je wat meer ziet van het reilen en zeilen en bijv. tactieken.

Ook mooi was daarin weer te zien (kon me de ophef tijdens de Giro nog wel herinneren) dat zijn eigen ploeggenoot Stef Clement ook vraagtekens had bij zijn groeicurve en prestaties, incl. de opmerking dat wij idd allemaal nu niets vermoeden maar had ie bij bijv Astana gereden de alarmbellen al zouden zijn afgegaan.

Togi op 2 sep 2019 13:56

Volgens mij had Stef Clement juist geen vraagtekens. Het werd alleen zo overgebracht in de media.

Übung macht den meister!!!

Nee man @RFKangoo, Stef had hele, hele grote vraagtekens! Hij is alleen stevig op het matje geroepen en moest toen zeggen dat hij niets wilde insinueren.

*bericht bewerkt door Shane op 02 sep 2019 16:19

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie