Wielrentopic

Anders zal Bennett mee moeten ipv Kruiswijk.

Matthias123 op 16 aug 2020 09:47

Dat zal niet meevallen. Bennet gaat namelijk al mee. 😁😁

RFKANGOO op 16 aug 2020 11:33

Ik dacht dat Kuss mee ging ipv bennett? Dan is dat tussentijds gewijzigd. Mocht kruiswijk niet kunnen gaan dan zullen kuss en bennett sowieso beide gaan. Roglic start vandaag in ieder geval niet meer, maar dat lijkt meer uit voorzorg te zijn.

Born to Ride

Eigenlijk zou gewoon iedereen moeten afstappen. Gewoon aangeven, dat ze naar beneden geen geitenpaadjes meer willen. UCI en ASO lijkt ergens anders niet naar te luisteren. Maar o wee als je sokken te lang zijn.

Als een van Aert, die echt wel kan sturen, zegt dat het nergens op slaat dan geloof ik dat wel. Ook Pinot, die hier natuurlijk hierdoor wint, vond de afdaling een schande.

Click. Click. Peace
oor een bekkenbreuk is het seizoen van Evenepoel voorbij. Het is na zo'n blessure altijd maar weer de vraag of het oude niveau weer helemaal gehaald gaat worden. Afwachten dus hoe hij terug zal keren. § Matthias123 op 16 aug 2020 10:34

Levensgevaarlijk ook dat parcours, alle afdalingen zijn gevaarlijk, voortaan stapvoets dalen met z’n allen voor een optimale veiligheid.

Piefke op 16 aug 2020 11:28

Rare opmerking, maar waarschuwingen, stootkussen etc etc zouden niet raar zijn. We kunnen niet aan wielrenners vragen om zo hard mogelijk te rijden en als het dan mis gaat zeggen dat ze maar zachter moeten rijden. Moet je eens voorstellen dat ze bij de F1 op dezelfde manier met veiligheid zouden omgaan.

Rogier op 16 aug 2020 12:04

Niks raars aan. Je zegt zelf hetzelfde met andere woorden in een latere reactie. Voor mij maakt het juist niks uit en is het de charme van de sport, als alles aan banden gelegd wordt is dat weg en zal ik het iig niet meer volgen. Mijn reactie was dan ook met een 😉 (die ik dus vergeten ben om erachter te plaatsen😉) omdat er laatst ook al zoveel ophef hier was over de sprints…

Je vergelijking betreffende F1 is wel raar, je kunt wielrennen hiermee niet vergelijken maar wel met de rallysport, als je veel talent hebt maar geen lef dan is dat ook een verkeerde keuze kwa sport, dan moet je idd maar op een “veilig” circuit gaan rijden waar iedere ronde dezelfde is.

LA NORMA😍☃️

Anders zal Bennett mee moeten ipv Kruiswijk.

Matthias123 op 16 aug 2020 09:47

Dat zal niet meevallen. Bennet gaat namelijk al mee. 😁😁

RFKANGOO op 16 aug 2020 11:33

Ik dacht dat Kuss mee ging ipv bennett? Dan is dat tussentijds gewijzigd. Mocht kruiswijk niet kunnen gaan dan zullen kuss en bennett sowieso beide gaan. Roglic start vandaag in ieder geval niet meer, maar dat lijkt meer uit voorzorg te zijn.

Matthias123 op 16 aug 2020 12:12

Kuss gaat ook mee.

Running against the wind

Ik denk dat @Matthias123 nog een beetje in de war is met hoeveel deelnemers er in welke wedstrijd er per ploeg aan de start mogen verschijnen. De tour de 'l ain was 6 renners per ploeg. Dauphiné is 7 renners per ploeg en TdF is 8 renners per ploeg.
Onder voorbehoud kun je op de volgende link kijken.
https://www.tourploeg.nl/wielrenners

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 16 aug 2020 13:42

Übung macht den meister!!!

Kunnen we niet wat smerige roddels/geruchten over Jumbo/Visma opduiken? Want zo’n Skytreintje kan niet op water en brood. Oh, nee, dat doen die keurige Hollanders niet.

Pino op 16 aug 2020 16:59

Ik heb vorig jaar al eens gepost (en het jaar ervoor ook al volgens mij) dat wat Primoz doet op zijn minst de trainingsprogramma’s van de andere renners degradeert naar amateurniveau…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Die Kuss is trouwens ook in meer dan uitstekende vorm. Hij rijdt de overgebleven toppers toch even allemaal op een hoopje na al een hele week geknecht te hebben en haalt ondertussen nog even een top 10 algemeen binnen. Dumoulin ook nog keurig 5e vandaag.
@RFKANGOO ik had steeds in gedachte dat er naast Martin nog 1 man extra voor het vlakke mee zou gaan. Maar mocht kruiswijk wegvallen hebben ze ook nog Tolhoek die meer dan prima in orde is. Die werd gisteren, na geknecht te hebben voor Bennett nog 11e in lombardije…

Born to Ride

Die Kuss is trouwens ook in meer dan uitstekende vorm. Hij rijdt de overgebleven toppers toch even allemaal op een hoopje na al een hele week geknecht te hebben en haalt ondertussen nog even een top 10 algemeen binnen. Dumoulin ook nog keurig 5e vandaag.
@RFKANGOO ik had steeds in gedachte dat er naast Martin nog 1 man extra voor het vlakke mee zou gaan. Maar mocht kruiswijk wegvallen hebben ze ook nog Tolhoek die meer dan prima in orde is. Die werd gisteren, na geknecht te hebben voor Bennett nog 11e in lombardije…

Matthias123 op 16 aug 2020 21:32

Ze hebben Wout nog voor het vlakke. En voor het middelgebergte, en voor het hooggebergte. En voor wat niet eigenlijk. Echt niet normaal hoe sterk die ploeg is op dit moment. (Mits iedereen fit is)

Übung macht den meister!!!

Andere Tijden Sport over Jan Raas.
Raas maakte zich druk dat hij achter een 13 had ipv 12 tijdens het WK.

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 aug 2020 12:01

Dus Raas won het WK met een 13. Oftewel: 11 en 12 totaal overbodig voor de amateur 😉

Het is dat je tegenwoordig haast alleen nog maar “vaste” cassettes kunt kopen anders had ik het ook wel anders gekozen dan ik nu heb.

Übung macht den meister!!!

Het is dat je tegenwoordig haast alleen nog maar “vaste” cassettes kunt kopen anders had ik het ook wel anders gekozen dan ik nu heb.

RFKANGOO op 18 aug 2020 01:44

Ik vind dat er keuze genoeg is (als je derailleur meewil).
Vergeet niet dat niemand je verplicht op op 50-52-53 tanden vanvoor te rijden.
Toen ik mijn fiets kocht (van een belofterenner) zat er een 46-36 op vanvoor en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik met 46-11 te klein zit (ik voel niet zozeer de nood om bij te trappen bij snelheden boven de 60km/u).

Glide on!

Het is dat je tegenwoordig haast alleen nog maar “vaste” cassettes kunt kopen anders had ik het ook wel anders gekozen dan ik nu heb.

RFKANGOO op 18 aug 2020 01:44

Ik vind dat er keuze genoeg is (als je derailleur meewil).
Vergeet niet dat niemand je verplicht op op 50-52-53 tanden vanvoor te rijden.
Toen ik mijn fiets kocht (van een belofterenner) zat er een 46-36 op vanvoor en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik met 46-11 te klein zit (ik voel niet zozeer de nood om bij te trappen bij snelheden boven de 60km/u).

Vivace op 18 aug 2020 07:05

Een 36 past er bij mij sowieso niet op en misschien een 46 als grootste ook niet. Maar dat weet ik niet zeker. Maar anders heb ik een 39-46. Dat lijkt me nou ook weer niet geweldig.

Übung macht den meister!!!

Het is dat je tegenwoordig haast alleen nog maar “vaste” cassettes kunt kopen anders had ik het ook wel anders gekozen dan ik nu heb.

RFKANGOO op 18 aug 2020 08:10

Over het algemeen zitten alleen de eerste drie kransjes vast. De rest kun je zelf kiezen als je wilt. Vind ik niet echt ‘vast’.

When life gets too complicated.... SKI

Het is dat je tegenwoordig haast alleen nog maar “vaste” cassettes kunt kopen anders had ik het ook wel anders gekozen dan ik nu heb.

RFKANGOO op 18 aug 2020 08:10

Over het algemeen zitten alleen de eerste drie kransjes vast. De rest kun je zelf kiezen als je wilt. Vind ik niet echt ‘vast’.

Alex op 19 aug 2020 10:32

Plus dat we tegenwoordig bijna allemaal met 10-11 of soms al/binnenkort 12 speed rijden. Dan heb je toch wel vaak voldoende?
En wielrennen is gewoon benen ronddraaien en heel vaak doet dat ook gewoon echt pijn. Enige voordeel als je harder kunt draaien, op een hoger verzet, dan doet het minder lang pijn… ;-)

Click. Click. Peace

Ik ben op dit moment op zoek naar een racefiets, budget is 1000 a 1500 euro.

Heb een aantal fietsen gezien, maar ook wat dilemma’s… wat kan ik beter kiezen, een aluminium fiets met 105 of carbon met tiagra?

Running against the wind

Ik heb voor een vergelijkbaar budget 2 jaar geleden gekozen voor 105 (en dus aluminium). Van wat ik las en hoorde waren de recente 105’s wel echt fors beter dan Tiagra. De vraag is misschien ook goed aluminium ook echt zoveel minder is dan het goedkoopste Carbon…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Voor dat geld heb je niet carbon met de voordelen ervan (gewicht/demping). Zie GCN waar 105 wordt Vergeleken met Dura Ace. Prijstechnisch is aluframe, carbonvork en 105 de sweetspot. Meerprijs naar schijfremmen biedt je meer functionaliteit (mogelijkheid bredere banden) en is de moeite.

De vraag is misschien ook goed aluminium ook echt zoveel minder is dan het goedkoopste Carbon…

Roy83 op 19 aug 2020 21:27

Dat is eigenlijk mijn vraag ja😀 bedankt voor de antwoorden

Running against the wind

Of je kijkt voor een goede 2e hands fiets. Voor dat geld moet je toch wel een knap model kunnen scoren. Zelfs carbon met Ultegra behoort dan tot de mogelijkheden.

Übung macht den meister!!!

Voor dat geld heb je niet carbon met de voordelen ervan (gewicht/demping). Zie GCN waar 105 wordt Vergeleken met Dura Ace. Prijstechnisch is aluframe, carbonvork en 105 de sweetspot. Meerprijs naar schijfremmen biedt je meer functionaliteit (mogelijkheid bredere banden) en is de moeite.

Pino op 19 aug 2020 21:45

Helemaal mee eens! maar dan wel liever hydraulische schijfremmen en geen kabel… Ik zou voor nieuw alu+105 gaan. Ga je veel plezier aan beleven.

Click. Click. Peace

Uiteraard hydraulisch (als bij 105).

Schijfremmen twijfel ik nog over. Zou dan inderdaad hydraulische willen, maar het prijsverschil is al snel 300-400 euro, wat ik toch behoorlijk veel vind. Zeker aangezien ik toch vooral hier in de polder zal rijden.

1000 euro kan ik trouwens betalen door op mijn werk een paar vrije dagen in te leveren, de rest moet uit mijn portemonnee komen. Daarbij heb ik volgend jaar nog een verbouwing gepland, dus blijf ik eigenlijk liever in de buurt van de 1000 dan van de 1500.

Running against the wind

Helm, pedalen/schoenen, broek en je budget gaat omhoog.
Als je zuiver alu en Tiagra gaat, kun je aardig wat besparen en ga je niet heel veel afschrijven als je het niet leuk vindt. Of zó leuk dat je een mooi fietsje er bij wilt (gravel, MTB) en de club van N+1 gaat verkennen.

O, net weer een vermogensmeter van 500 euro gescoord 🤪.

O, net weer een vermogensmeter van 500 euro gescoord 🤪.

Pino op 19 aug 2020 23:39

Welke als ik vragen mag?

When life gets too complicated.... SKI

O, net weer een vermogensmeter van 500 euro gescoord 🤪.

Pino op 19 aug 2020 23:39

Welke als ik vragen mag?

Quarc spider voor op de XC-mtb.

Alex op 20 aug 2020 06:56

Wat ik al zei, ik ben 2 jaar geleden voor alu/105 gegaan, met velgremmen. Dat laatste heb ik spijt van, ik had liever schijfremmen gehad, ook omdat ik ontdekt heb dat ik regen niet zo erg vind, maar wel in combinatie met dalen en velgremmen :).

Ik weet niet wanneer je wilt gaan fietsen, maar ik denk dat de kans op veel tweedehands aanbod best groot is komende maanden. Mocht je een grote maat nodig hebben, dan weet ik misschien nog wel een mooie specialized allez Elite voor je (precies zoals @pino omschreef, Carbon voorvork, 105, hoogwaardig aluminium en incl powermeter) ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Die 48x31 is een mooi crankje en had ik bestelling staan. Het blijft gepruts in de marge. Met Di2 gebruik je een XT-achterderailleur en een 11-42 cassette. Kost een paar centen…

Pino op 20 aug 2020 08:26

Wilde je deze achterderailleur op een racefiets zetten?

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 aug 2020 08:30

Die 48x31 is een mooi crankje en had ik bestelling staan. Het blijft gepruts in de marge. Met Di2 gebruik je een XT-achterderailleur en een 11-42 cassette. Kost een paar centen…

Pino op 20 aug 2020 08:26

Wilde je deze achterderailleur op een racefiets zetten?

DrPhil op 20 aug 2020 08:44 Ja

Plaats een reactie