Wielrentopic

Het enorme verschil is natuurlijk wel dat kuss itt hindley het eindklassement op geen enkele manier meer kan winnen. Die paar seconden die het oplevert kan in dit geval veel verschil maken. Daarom was voor kuss ook geen enkele reden om niet te wachten. Ze hebben ook al 3 ritzeges binnen en grote kans dat daar morgen een 4e bij komt. Vingegard verrast me trouwens ook echt deze ronde en zeker vandaag. Gaat ook gewoon bij de beste 10 mee naar boven. Uiteindelijk 5 jumbo’s in de top 17.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 01 nov 2020 19:40

Born to Ride

Mooie etappe. Maar wat deed Sepp Kuss raar. Zijn kopman helpen! Zo kan hij een carrière bij Sunweb wel vergeten.

DrPhil op 01 nov 2020 17:57

Hahaha.

Er zijn nochtans mensen die denken dat dat zogenaamde helpen van Kuss eigenlijk geen verschil maakt 😉.

Shane op 01 nov 2020 19:22

Persoonlijk denk ik ook niet dat je er op zo’n steile klim enig voordeel uit kan halen. Denk dat het ook meer mentale steun is. Stel dat Kuss keihard bij hem wegrijdt dan zal hij waarschijnlijk nog veel meer tijd verliezen.

RFKANGOO op 01 nov 2020 19:31

Nee, dit maakt fysiek echt wel uit.

Click. Click. Peace

In de breedte by far het sterkste team denk ik dit jaar. Al had ik niet verwacht dat dit team hier zo sterk zou rijden. Zeker gezien dat een aantal renners al een hele zware tour gereden heeft.

Übung macht den meister!!!

Mooie etappe. Maar wat deed Sepp Kuss raar. Zijn kopman helpen! Zo kan hij een carrière bij Sunweb wel vergeten.

DrPhil op 01 nov 2020 17:57

Hahaha.

Er zijn nochtans mensen die denken dat dat zogenaamde helpen van Kuss eigenlijk geen verschil maakt 😉.

Shane op 01 nov 2020 19:22

Persoonlijk denk ik ook niet dat je er op zo’n steile klim enig voordeel uit kan halen. Denk dat het ook meer mentale steun is. Stel dat Kuss keihard bij hem wegrijdt dan zal hij waarschijnlijk nog veel meer tijd verliezen.

RFKANGOO op 01 nov 2020 19:31

Nee, dit maakt fysiek echt wel uit.

Rogier op 01 nov 2020 19:41

Als in dat je met 10km/h fietst je voordeel hebt van bij iemand uit de wind te fietsen?

Übung macht den meister!!!

Mooie etappe. Maar wat deed Sepp Kuss raar. Zijn kopman helpen! Zo kan hij een carrière bij Sunweb wel vergeten.

DrPhil op 01 nov 2020 17:57

Hahaha.

Er zijn nochtans mensen die denken dat dat zogenaamde helpen van Kuss eigenlijk geen verschil maakt 😉.

Shane op 01 nov 2020 19:22

Persoonlijk denk ik ook niet dat je er op zo’n steile klim enig voordeel uit kan halen. Denk dat het ook meer mentale steun is. Stel dat Kuss keihard bij hem wegrijdt dan zal hij waarschijnlijk nog veel meer tijd verliezen.

RFKANGOO op 01 nov 2020 19:31

Nee, dit maakt fysiek echt wel uit.

Rogier op 01 nov 2020 19:41

Als in dat je met 10km/h fietst je voordeel hebt van bij iemand uit de wind te fietsen?

RFKANGOO op 01 nov 2020 19:43

Ja!
En het is niet alleen uit de wind houden het is zelfs meetrekken. Het maakt weinig uit op deze snelheid, maar het maakt uit. En als ja na meer dan 1000 km fietsen maar 9 sec verschil hebt tussen de twee grootste kanshebbers maakt echt elke seconde uit.
Verder kan Kuss bijspringen bij elk mogelijk probleem. Wat zeker niet onbelangrijk is.

Click. Click. Peace

@Matthias123. Kun je op een rustdag ook winnen of zullen we toch maar wachten tot dinsdag?

Hen48

https://nos.nl/artikel/2354831-tour-2021-telt-58-tijdritkilo…

Het routeschema voor de tour van 2021 is bekend.

Übung macht den meister!!!

Mooie etappe. Maar wat deed Sepp Kuss raar. Zijn kopman helpen! Zo kan hij een carrière bij Sunweb wel vergeten.

DrPhil op 01 nov 2020 17:57

Hahaha.

Er zijn nochtans mensen die denken dat dat zogenaamde helpen van Kuss eigenlijk geen verschil maakt 😉.

Shane op 01 nov 2020 19:22

Persoonlijk denk ik ook niet dat je er op zo’n steile klim enig voordeel uit kan halen. Denk dat het ook meer mentale steun is. Stel dat Kuss keihard bij hem wegrijdt dan zal hij waarschijnlijk nog veel meer tijd verliezen.

RFKANGOO op 01 nov 2020 19:31

Nee, dit maakt fysiek echt wel uit.

Rogier op 01 nov 2020 19:41

Als in dat je met 10km/h fietst je voordeel hebt van bij iemand uit de wind te fietsen?

RFKANGOO op 01 nov 2020 19:43

Ja!
En het is niet alleen uit de wind houden het is zelfs meetrekken. Het maakt weinig uit op deze snelheid, maar het maakt uit. En als ja na meer dan 1000 km fietsen maar 9 sec verschil hebt tussen de twee grootste kanshebbers maakt echt elke seconde uit.
Verder kan Kuss bijspringen bij elk mogelijk probleem. Wat zeker niet onbelangrijk is.

Rogier op 01 nov 2020 19:58

Dat is wel waar maar ik moet er toch niet aan denken dat Roglic lek zou rijden op het steilste stuk van de klim. Toch vind ik het vandaag wel jammer dat Kuss vandaag niet kon laten zien hoe ver hij had kunnen komen. Hij leek daar zo makkelijk naar boven te rijden. Ik denk wel dat deze tactiek beter is dan die van Sunweb. Hopelijk is de tijdrit van Roglic nu beter dan die laatste van de tour.

Übung macht den meister!!!

@Matthias123. Kun je op een rustdag ook winnen of zullen we toch maar wachten tot dinsdag?

Hulst op 01 nov 2020 21:41

De tour win je toch in bed? ;) maar ik bedoel inderdaad de tijdrit van dinsdag.

Born to Ride

null

Gisteren een rondje Vinkeveense plassen-Nieuwkoopse plassen, 76km. Met de eerste 42 km windkracht 6 tegen, met vlagen 8. Dit is het resultaat. Geen meter onverhard! Overal zand. Ik denk dat ik maar eens eens 2e ketting ga kopen.

Iemand gisteren de tijdrit gevolgd in de Vuelta?
Ik vond het prachtig om te zien. Erg spannend voor de klim, en toen kwamen de verschillen naar boven; ook bizar hoe de fietswissel door een renner van Movistar op een andere plek gedaan (blijkbaar moet hij dan wel van het dak komen) werd dan in de wisselzone.

Anyway, strijd om de rode leiderstrui ligt helemaal open!

Vanavond avondrit met mtb en goede koplamp in het bos. Zal eerste keer zijn, ben benieuwd hoe dat zal lopen :-)

Het is o zo hard genieten.

Vanavond avondrit met mtb en goede koplamp in het bos. Zal eerste keer zijn, ben benieuwd hoe dat zal lopen :-)

Hendrik5 op 04 nov 2020 14:00

Lekker, de dieren verstoren.
Ben benieuwd waar je dan rijdt? Aangezien het in de merendeel van de bossen in Nederland verboden is tussen zonsondergang en zonsopgang (en terecht).

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 nov 2020 14:22

Mijn jongste van 8 heeft gisteren zijn eerste proefles cyclocross gehad. Op de vraag wie Mathieu van der Poel was had hij geen antwoord, maar de proefles zelf vond hij geweldig :).

Nog 2 proeflessen te gaan en dan kijken of hij het voetballen inruilt voor veldrijden…

null

Gisteren een rondje Vinkeveense plassen-Nieuwkoopse plassen, 76km. Met de eerste 42 km windkracht 6 tegen, met vlagen 8. Dit is het resultaat. Geen meter onverhard! Overal zand. Ik denk dat ik maar eens eens 2e ketting ga kopen.

DrPhil op 04 nov 2020 13:54

Het valt me de laatste tijd wel vaker op dat diegene die op de weg fietsen vuiler worden dan diegene die de bossen induiken. 😁😁

Übung macht den meister!!!

Het was zo erg dat ik de remblokken van de schijfremmen heb moeten schoonmaken. Schijven gedemonteerd, schoongemaakt, ontvet, remblokken idem, en pas toen liepen ze weer geluidloos. Vreemd. Dat heb ik met mtb nog nooit meegemaakt. Ik vermoed dat Giant standaard hele goedkope blokken monteert. De schijven bleken ook Tektrons van 10 euro per stuk te zijn. Dat specificeren ze namelijk niet.

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 nov 2020 16:08

null

Op de weg hou ik hem toch meestal properder dan dit 😁

*bericht bewerkt door Benn op 04 nov 2020 16:50

Het was zo erg dat ik de remblokken van de schijfremmen heb moeten schoonmaken. Schijven gedemonteerd, schoongemaakt, ontvet, remblokken idem, en pas toen liepen ze weer geluidloos. Vreemd. Dat heb ik met mtb nog nooit meegemaakt. Ik vermoed dat Giant standaard hele goedkope blokken monteert. De schijven bleken ook Tektrons van 10 euro per stuk te zijn. Dat specificeren ze namelijk niet.

DrPhil op 04 nov 2020 16:05

Dat kom je ook zo vaak tegen. Met grote letters XT afgemonteerd en dan is enkel de achter derailleur een XT en de rest van (veel) mindere kwaliteit.
Toen ik mijn fiets kocht ook vreselijk piepende remmen. Eerst de boel schoongemaakt en de blokken geschuurd en nu is het remmen zonder piepen. Moet nog wel erg wennen aan het 1 vinger remmen.

Übung macht den meister!!!

Het valt me de laatste tijd wel vaker op dat diegene die op de weg fietsen vuiler worden dan diegene die de bossen induiken. 😁😁

RFKANGOO op 04 nov 2020 15:05

Dan heb je mij afgelopen zondag niet gezien.
Hoewel, bij thuiskomst was er weer een heel deel modder van de fiets en kleren afgeregend.

Glide on!

Tsja, remblokjes, daar was iets mee 😂😂

null

Edwin van Riel

Wat doen jullie er allemaal mee joh? Vanochtend lekker gefietst en kan het beetje droge zand er zo afborstelen. 😁😁

Übung macht den meister!!!

Gister stond er windkracht 6 met uitschieters tot dik 8, en regen. Ik denk dat er daardoor zo veel zand op de weg lag.

Tsja, remblokjes, daar was iets mee 😂😂

null

evr66 op 04 nov 2020 18:46

Dit is een hogere macht die duidelijk maakt dat je echt eens schijfremmen moet nemen.
En wat ben ik jaloers op jullie. Ik rij mijn rondjes door vulkanen en woestijnen op zwift momenteel. Franse lockdown…

Click. Click. Peace

Tsja, remblokjes, daar was iets mee 😂😂

null

evr66 op 04 nov 2020 18:46

Dit is een hogere macht die duidelijk maakt dat je echt eens schijfremmen moet nemen.
En wat ben ik jaloers op jullie. Ik rij mijn rondjes door vulkanen en woestijnen op zwift momenteel. Franse lockdown…

Rogier op 04 nov 2020 19:28

Hier in Nederland hoef je niet te remmen joh.

Enneuh ik denk dat er een hoop mensen wel zouden willen ruilen hoor. Even in Lockdown en de rest van het jaar lekker in de alpen kunnen zijn. 😉

Übung macht den meister!!!

Ik zit nog even naar die foto te kijken. @evr66 lijkt het nou zo of is je voorvork ongeveer dood?

Click. Click. Peace

Vanavond avondrit met mtb en goede koplamp in het bos. Zal eerste keer zijn, ben benieuwd hoe dat zal lopen :-)

Hendrik5 op 04 nov 2020 14:00

Lekker, de dieren verstoren.
Ben benieuwd waar je dan rijdt? Aangezien het in de merendeel van de bossen in Nederland verboden is tussen zonsondergang en zonsopgang (en terecht).

DrPhil op 04 nov 2020 14:09

Vertrek om 17u30 - dan ben ik heus niet de enige die nog in het bos rondwandelt of gaat lopen. Niet de intentie om dieren of natuur verder te verstoren.
Rijden hier rond Leuven, België.

Het is o zo hard genieten.

Zonsondergang is vandaag in Nederland om 17u03.
Maar in België gaat de zon misschien later onder?

Wat heeft wandelen met mtb-en in het donker te maken?

*bericht bewerkt door DrPhil op 05 nov 2020 09:37

Van de bossen hier in de omgeving vind ik geen specifieke regelgeving over wanneer je hier mag ronddwalen. Ik zie wel voor andere natuurdomeinen dat daar andere regels gelden. Dat is hoogstwaarschijnlijk dan anders dan bij jou in Nederland @DrPhil .Ieder z’n eigen wereld en regels.

Wandelaars (of groepen) kunnen ook luidruchtig zijn, de natuur en dieren verstoren, … Hoeft geen visering te zijn richting MTB’ers. Altijd aandacht voor paarden (en honden), andere natuurliefhebbers, gebruik van de correcte paden, …

Het is o zo hard genieten.

Tja, het is natuurlijk niet voor niks verboden in Nederland, @hendrik5.

Ik zit nog even naar die foto te kijken. @evr66 lijkt het nou zo of is je voorvork ongeveer dood?

Rogier op 05 nov 2020 09:15

Hmm, ik heb hier geen ene zak verstand van, maar hij veert in mijn beleving prima in en uit. Waarom denk je dat? Foto is helaas al weer anderhalf jaar oud. Rondje in Sp. Baskenland na een paar regenbuien ;)

Edwin van Riel

Tja, het is natuurlijk niet voor niks verboden in Nederland, @hendrik5.

DrPhil op 05 nov 2020 10:08

Is het hier bij wet verboden of door de gebiedseigenaar?
Persoonlijk heb ik niet zo veel met dieren maar ook niet met fietsen in het donker. Maar avondskiën/boarden vind ik dan wel weer leuk. Is dus eigenlijk ook niet zo goed. Maarja dat is heel de wintersport misschien wel niet als je het zwart-wit bekijkt. 😜

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie