Wielrentopic

Cool. Ik las net dat Van Vleuten op het laatste stuk van de slotklim zelfs 9 seconden sneller was dan Romain Bardet.

null

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis Wel gaaf, maar ik weet niet waar ze die data vandaan hebben. Vooral dat verschil tussen Barguil en Bardet kan echt niet kloppen volgens mij (hier bijna 2 minuten, in de etappe-uitslag 20 seconden achterstand).

Uiteraard niet bedoeld om afbreuk te doen aan de prestatie van Annemiek van Vleuten, want die ging ook echt hard omhoog! Maar niet alles wat op internet staat is per se waar

*bericht bewerkt door ThomasG op 21 jul 2017 11:39

@ThomasG En op strava nog veel minder, zeker als het segment niet helemaal goed is aangemaakt. Ook liep Bardet en co hard in op Barguil, ik verwacht dat die de laatste KM zelfs harder hebben gereden…

Maar ook dit is geen afbreuk op de prestatie van van Vleuten. Ik denk dat we moeten genieten van dames- en herenwielrennen maar absoluut moeten stoppen met vergelijken. Daar hebben dames helemaal niets aan.

Click. Click. Peace

Haha, nee ik weet wel dat je heel veel aan kunt merken op de data en dat het niet echt betrouwbaar is. Maar feit blijft wel dat Annemiek heel hard naar boven is gereden! Er zijn altijd allemaal variabelen die de data op Strava (want daar komt de data vandaan) beinvloeden. Al was het maar de verschillende weersomstandigheden, GPS errors etc. En natuurlijk dat Annemiek niet al twee weken tour in de benen had zitten :) - Toch is Strava wel een leuke app om je fiets- en loop prestaties bij te houden en geeft dit alleen maar aan dat ze beresterk is!

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis Helemaal mee eens ;-) (Plus een veel kortere etappe, ‘maar’ 67,5 km)

Click. Click. Peace

Supergaaf!!!

Click. Click. Peace

Fantastisch wat een overwinning van Groenewegen. Ik dacht nog even, ojee, die gaat te vroeg, te vroeg, te vroeg? En toen, hoppa! Als eerste over de streep. Was weer een mooie tour dit jaar! - Nu uitkijken naar de Vuelta ;)

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis Volgens mij was het ook niet z’n plan om zo vroeg al op kop te kopen… maar ja. Eenmaal op kop heb je niet zoveel mogelijkheden meer. En hij heeft bewezen erg veel kracht te hebben.
Jammer voor de beelden, maar grappig dat die Franse redactie geen rekening met hem hield…

Click. Click. Peace

@Rogier ja inderdaad. Die gingen er allemaal vanuit dat hij het niet ging redden. Dat maakte het ook zo gek. Ik dacht zelf trouwens ook dat Greipel er nog overheen zou knallen, dus zo heel gek is het niet ;) - Later in de herhalingen is het wel meer dan goed gemaakt. - Echt fantastisch dat hij na de derde en tweede plaats zo de tour kan afsluiten. Alles viel op zijn plek dit keer. Mooi mooi!

Bergen + Sneeuw = ❤

Leuk filmpje van Laurens ten Dam, waarin hij Greipel even een elleboogje geeft… https://twitter.com/AikeVisbeek/status/889072842272276481… - Thug Life :)

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis Die had ik al langs zien komen inderdaad. Groot gelijk. Maar die gasten rijden gewoon met 50 even door de berm. Met de auto is dat al eng… :-)

Click. Click. Peace

Het is een racefiets dus past hier wel. (En toevallig in Briançon in Serre Chevalier)

Click. Click. Peace

@Rogier WHUT?! Ik krijg het er half beroerd van als ik ernaar kijk. Vette brug trouwens!

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis Deze hoort bij de oude stad van Briançon sowieso erg de moeite waard. Je kunt ook bungeejumpen van deze brug in de zomer.

Click. Click. Peace

Die Sammy Sanchez zo ver in de herfst van je carrière toch nog gepakt worden… Niemand gaat mij wijs kunnen maken dat hij nu pas voor het eerst uit de verkeerde pot snoept…

Born to Ride

Volgt er nog iemand de Vuelta??
Heb er zelf helaas nog niet heel veel van kunnen zien maar met 9 man binnen 1 minuut kan het best nog eens spannend worden. Er komen nog veel mooie en zware bergritten aan en ben wel benieuwd of Froome/Sky sterk genoeg is om te blijven controleren. Je kunt vinden van Froome wat je wil maar ik zou het toch knap vinden als hij wel de dubbel kan winnen.

Übung macht den meister!!!

Ja, zeker! Op de 3e dag al een serieuze bergrit gehad en iedere dag tot nu toe een verbrokkeld peloton. Veel leuker om te kijken dan de tour, zeker met cultheld Jetse Bol. Froome en zijn team zijn wel echt sterk, ik zie niet wie hem van de troon gaat stoten als ze zo blijven rijden. Vandaag en morgen ook weer finish omhoog.

Barguil uit het team gezet… door Sunweb

Click. Click. Peace

Niet meer dan terecht. Gewoon met beide benen op de grond zetten dat mannetje.

Übung macht den meister!!!

Zowel wat de wedstrijd betreft als de prachtige veel aandacht krijgende landschappen moet de Tour het fors afleggen bij de Vuelta. Voor de renners is het wat minder nu ze het zonder de kussen van de rondemissen moeten stellen. Je kunt wel zien dat de ceremonies nieuwe stijl nog erg wennen is voor de organisatie. De enkele rondemiss blijft zowat helemaal buiten beeld.

Hen48

Morgen 4 bergjes over… Kuhtai, Brenner, Jaufenpass, Timmelsjoch. Goed voor 238 km en 5300 hm.

Verslag volgt. Gisteren de Tiefenbachferner beklommen wat ook een “aparte” ervaring was. Mijn god wat is dat steil.

Gisteren ook de profs zien rijden. Slechts ⅓ heeft de finish gehaald. Kreuziger won.

*bericht bewerkt door moderator op 26 aug 2017 19:48

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Ik heb nog een extra weekje skiën in het verschiet maar ik kan niet verbergen dat ik alweer héél erg uitkijk naar het ‘echte’ begin van het wielrenseizoen.

In de Vlaamse pers (Sporza.be, Het Nieuwsblad, …) worden we al heel de week lekker gemaakt m.h.o.o. de Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Brussel-Kuurne op resp. zaterdag en zondag.

Ik kijk uit naar de aanpassingen in het klassieke voorjaar en ben benieuwd naar de nieuwigheden die Sporza i.s.m. Flanders Classics plant te introduceren in de verslaggeving.

Verder hoop ik Philippe Gilbert Milaan-San Remo, Jurgen Roelandts de Ronde van Vlaanderen (utopie maar ik mag dromen),Peter Sagan Parijs-Roubaix en Tim Wellens Luik-Bastenaken-Luik te zien winnen.

En jullie? Nog wielerfans die het al voelen kriebelen?

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 23 feb 2018 09:35

Tegen de zin van vele (natuurijs) schaatsfans om mij heen hoop ik stiekem dat de temperaturen zo’n 10 graden gaan stijgen en ik weer op de racefiets naar buiten kan. Want ik heb zin om weer lekker te touren en kilometers te maken. En natuurlijk even de klassiekers meepakken op TV. Dus ja, de kriebels zijn er!

Voor volgende winter maar eens kijken naar MTB, kan ik het seizoen verlengen ;)

Bergen + Sneeuw = ❤

MTB is een zomersport, maar nu kun je ook een droog bos in. Met het langzamere rijden en de beschutting kan het nog best lekker zijn. Hoewel ik dit jaar van de 1000 km er maar 100 buiten heb gereden.

Laat ons 1 weekje genieten van natuurijs @Nelis, het is er al zo weinig. En met mooi en droog winterweer is het ook mooi fietsen toch? Check je gewoon de natuurijs schaatsers en winterplaatjes vanaf je fiets. Ik vind het ook top dat er live dameskoersen uitgezonden gaan worden door Sporza.

MTB is een zomersport, maar nu kun je ook een droog bos in. Met het langzamere rijden en de beschutting kan het nog best lekker zijn. Hoewel ik dit jaar van de 1000 km er maar 100 buiten heb gereden.

Pino op 23 feb 2018 10:03

Juist niet. In de zomer wordt alles veel te mul.

Waar rij je dan? De nieuwe parcoursen zijn ook in de zomer heel rijdbaar en leuk. En in de Alpen kom ik weinig zand tegen. (Het strand tijdens de Roc d’Azur is maar een paar tiental meters).
In de modder rij ik niet (meer).

MTB is een zomersport, maar nu kun je ook een droog bos in. Met het langzamere rijden en de beschutting kan het nog best lekker zijn. Hoewel ik dit jaar van de 1000 km er maar 100 buiten heb gereden.

Pino op 23 feb 2018 10:03

Juist niet. In de zomer wordt alles veel te mul.

DrPhil op 23 feb 2018 10:10

Het is zeker een zomersport. Volgens mij is Nederland (en wellicht België) het enige land wat vooral in de winter tochten heeft, dat komt alleen doordat wij veel meer een wegcultuur hebben van oudsher.

Tegen de zin van vele (natuurijs) schaatsfans om mij heen hoop ik stiekem dat de temperaturen zo’n 10 graden gaan stijgen en ik weer op de racefiets naar buiten kan. Want ik heb zin om weer lekker te touren en kilometers te maken. En natuurlijk even de klassiekers meepakken op TV. Dus ja, de kriebels zijn er!

Voor volgende winter maar eens kijken naar MTB, kan ik het seizoen verlengen ;)

Nelis op 23 feb 2018 09:47

Het zonnetje schijnt, er staat niet veel wind, wat let je?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik doelde (idd) op NL. Schoorl is in elk geval in de zomer niet te rijden, vind ik. Lage Vuursche was ook altijd mul.

Plaats een reactie