Wielrentopic

@DrPhil dat dacht ik dus ook toen ik haar voor het eerst in het echt zag. Ze oogt echt mini. Hoe zij zo’n vermogen kan wegtrappen is bijna een raadsel. Heb je zo nog gesproken? En hoe kom je daar als vip terecht

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Nee, niet gesproken. Vip klinkt mooier dan het is, hoor. Ik had een uitnodiging van de Rabobank. Grote tent met buffet en zo van de sponsoren, met nog 500 “vips” 😜. Ik ben het parcours naderhand eens langsgelopen. Het was maar liefst 3km. Toen zag ik een paar best pittige stukjes, smalle paadjes over schuine boomwortels en daarna een steile klim. Echt mooi uitgezet. Daar ga ik volgend jaar staan. Was ook kermis bij. Nog een paar ritjes gemaakt in de botsautootjes. Leuk evenement. Kan he5 aanraden.

Leuke ervaring toch, volgend jaar moet je eens opperen of je niet gewoon mee mag doen met je ligfietsen.
500 VIP das gewoon veel meer dan bij bv het wk in Valkenburg, waar ze nog een echt grote wieler sponsor waren en een eigen ploeg hadden. Heeft Rabobank zoveel belang in woerden zitten?
Maar volgende editie rondje met de botsautootjes over het parcours doen 😋.?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

In 2019 doet de Tour de France in de derde week veel bekende wintersportplaatsen in de Alpen aan…

null

Leuke ervaring toch, volgend jaar moet je eens opperen of je niet gewoon mee mag doen met je ligfietsen.
500 VIP das gewoon veel meer dan bij bv het wk in Valkenburg, waar ze nog een echt grote wieler sponsor waren en een eigen ploeg hadden. Heeft Rabobank zoveel belang in woerden zitten?
Maar volgende editie rondje met de botsautootjes over het parcours doen 😋.?

Birdheart op 24 okt 2018 14:17

Het was van alle sponsoren samen. De Rabobank is volgens mij maar een kleine sponsor. Misschien 50 man. Ik ken toevallig de directeur.

Over de bredere 28mm banden vs 23 of 25:
https://www.schwalbe.com/nl/rollwiderstand.html
Daar wordt het netjes uitgelegd onder de onderste twee kopjes.
Kern: brede banden rollen beter bij gelijke luchtdruk, maar smalle banden kun je harder oppompen en zijn daardoor sneller.
Als je de 28 dus even hard oppompt als de 25, kun je beter 28 pakken. Maar het comfort is dan volgens mij hetzelfde.
Ik heb op mijn ligfiets achter een 21mm tube liggen. Die kan ik oppompen tot boven de 12 bar. Dan wordt het écht een stuiterbak.

Vandaag op radio gehoord

Johan Bruyneel (voormalig profwielrenner en- ploegleider (sic) : Levenslang geschorst en niet zoals eerder werd gemeld voor een bepaalde periode.
Was nog in de ploegleiding bij Lance Armstrong, maar als ECHTE wielerfanaten wisten jullie dat al hé? 😉

Born to run. B.S.

Vandaag op radio gehoord
maar als ECHTE wielerfanaten wisten jullie dat al hé? 😉

dan58 op 25 okt 2018 13:59

@dan58 , nee nog niet. Vertel meer…

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart

volgens 't radiobericht zou hij (Johan dus ) het zelf op zijn facebook geplaatst hebben.
Check maar effe want ik zit daar niet op .(bewust)

*bericht bewerkt door dan58 op 25 okt 2018 14:04

Born to run. B.S.

*bericht bewerkt door Birdheart op 25 okt 2018 14:12

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

In 2019 doet de Tour de France in de derde week veel bekende wintersportplaatsen in de Alpen aan…

null

GiGi op 25 okt 2018 13:15

Wat een opeenvolging van Alpen reuzen. 7 x boven de 2000 meter in 3 dagen. Dadelijk heb je drie dagen kou en sneeuw en kunnen ze de hele alpen etappes overslaan.

Het is wel weer duidelijk dat de Fransen er alles aan doen om het zo optimaal mogelijk te maken voor de Franse renners. Veel lange klimmen en nagenoeg geen tijdridkilometers…

Born to Ride

@Matthias123 klopt die stelling wel in dit geval? Willen ze niet zo dicht mogelijk bij de eerste tour winst van Merckx blijven?
Neem daarbij dat ze in het verleden geregeld de beste renner ( oftewel de renner die zij op 1 wilde in parijs) opvroegen hoe de tour er voor hun moest uitzien zodat ze deelnemen, denk hierbij o.a. aan Contador, wiggens, froome. Maar soms complete ettapes laten uitzetten, denk o.a. aan costa, 3 ettapes achter elkaar door valverde, Contador.
Deel je mening trouwens wel dat als ze ook maar enigszins een fransman kunnen bevoordelen ze dit niet zullen laten.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik denk dat Sky ook wel tevreden zal zijn met dit parcours. Zou Froome überhaupt nog starten in de tour van 2019? Ik vermoed van niet, alle ballen op Bernal.

Klim naar Val Thorens is weliswaar erg lang, maar moeilijk kan ik hem niet noemen. De klim naar Tignes ken ik niet maar meestal is de klim naar een bekend skigebied minder lastig en redelijk breed.

Hen48

Dat laatste stuk naar Tignes valt op zich heel erg mee, nog ongeveer 6km met 7% gemiddeld gok ik, maar de pijn zit er voor. De Iseran van de zuidkant is prachtig maar lang en zwaar en de laatste km’s zijn echt steil. En die etappe is maar 123km, dat geeft tijdstress. Val Tho is gemiddeld net 5% maar wel de dag erna en ook weer een korte etappe met 131km. Mooie dagen!

5 jaar geleden had iedereen gezeurd dat een parcours zonder veel tijdritten niet goed was omdat het in het voordeel van Sky zou zijn. Nu met Tom Dumoulin is het tij gekeerd.
Mooi parcours !
Op die etappe naar Tignes kan oorlog worden gemaakt, een parcours als de Alpe d’Huez etappe, maar zonder tussenstuk waar knechten Steven Kruijswijk kunnen terughalen.

Als ik het parcours van de tour zie… Dan begin ik eerder uit te kijken naar de Giro. Zal waarschijnlijk weer spectaculair zijn en spannender dan de tour!

@derjean is de giro de afgelopen jaren al niet mooier dan de tour? Is dat eigenlijk niet wat we willen van de tour, terug naar het heroïsme, koers met passie van de renners, waar geld niet de belangrijkste meester is. Terug naar ettapes die dagen duren met onbegaanbare paden, mens en machine tegen de elementen, naar waar de dakar rally bij wijze van nog wat van kan leren.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@derjean is de giro de afgelopen jaren al niet mooier dan de tour? Is dat eigenlijk niet wat we willen van de tour, terug naar het heroïsme, koers met passie van de renners, waar geld niet de belangrijkste meester is. Terug naar ettapes die dagen duren met onbegaanbare paden, mens en machine tegen de elementen, naar waar de dakar rally bij wijze van nog wat van kan leren.

Birdheart op 25 okt 2018 22:01

Uiteraard, maar blijkbaar snappen ze dat niet bij ASO. Ze zijn dan ook de belangrijkste etappekoers ter wereld en doen vermoedelijk gewoon hun zin.
Dit jaar ga ik vermoedelijk eens de Giro van dichtbij bekijken. Weet er iemand wanneer die officieel wordt voorgesteld?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Klim naar Val Thorens is weliswaar erg lang, maar moeilijk kan ik hem niet noemen. De klim naar Tignes ken ik niet maar meestal is de klim naar een bekend skigebied minder lastig en redelijk breed.

Hulst op 25 okt 2018 17:19

Alpe d’Huez bijvoorbeeld staat toch niet bepaald als makkelijke klim in de boeken.

Born to Ride

Klim naar Val Thorens is weliswaar erg lang, maar moeilijk kan ik hem niet noemen. De klim naar Tignes ken ik niet maar meestal is de klim naar een bekend skigebied minder lastig en redelijk breed.

Hulst op 25 okt 2018 17:19

Alpe d’Huez bijvoorbeeld staat toch niet bepaald als makkelijke klim in de boeken.

Matthias123 op 26 okt 2018 06:21

Ik hoor nooit een renner klagen dat zie die zo vervelend vinden.

Übung macht den meister!!!

De klim naar val thorens staat anders hoog in het lijstje met zwaarste klimmen in de franse alpen Op klimtijd.nl op 6 en op cyclingcols op 8, beide geven hem zwaarder op dan de iseran en alpe d’huez. Het klopt dat hij niet heel stijl is gemiddeld, maar er zitten toch langdurig stukken in van 7% of meer. Het is natuurlijk wel zo dat over het algemeen de profs meer verschil kunnen maken op een steilere klim dan op een lange regelmatige klim.

*bericht bewerkt door aartstyle op 26 okt 2018 08:56

https://www.wielerflits.nl/nieuws/andrea-tafi-52-dicht-bij-s…
Hier gaat een mens van dromen.

1 man, 1 ploeg, 1 droom, 1missie… parijs Roubaix uitrijden.

Wat zou ik graag willen dat ik alleen al in staat was om Parijs Roubaix uit te rijden. Dat er een ploeg in je gelooft in je investeert en samen in jullie missie slagen. Over de streep bollen als allerlaatste binnen de tijdslimiet, het moment van het stadion binnen rijdend realiseren dat je droom werkelijkheid is geworden. In het stadion juichende menigte die van de omroeper horen dat jij je missie voltooid hebt. 1.5 ronde genieten en jij en je fiets zijn voor heel even, een eeuwigheid het middelpunt van de aarde

*bericht bewerkt door Birdheart op 08 nov 2018 18:50

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Heb eens verbleven in de gites van Andrea. Hij wou me helpen met andere banden te leggen. Na 500 m lag mijn buitenband er al eraf…
Het jaar erop reed tafi na 15 km lek in de strade blanche voor toeristen. Hij reed op tubes…
Die mens is veel te euforisch denk ik. Heel erg sympathiek ook en hij woont in een fantastische streek.

@derjean jij gaat dus ook juichen voor hem, ongeacht zijn einduitslag?😀😃
Gaaf toch om een “wereldberoemde” persoon zo heerlijk menselijk en natuurlijk te zien zijn. Lekker doen wat je hart begeert en andere helpen met bandjes omleggen 😀😁😃

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Na mijn Parijs-Roubaix (voor recreanten) was een hoogtepunt het verblijf bij de douches in het hokje met de naam van Tafi erop.
Gewoon eindeloos op kommen rammen, geweldig!
Dan kun je nu in mijn ogen weinig meer fout doen.

@derjean jij gaat dus ook juichen voor hem, ongeacht zijn einduitslag?😀😃
Gaaf toch om een “wereldberoemde” persoon zo heerlijk menselijk en natuurlijk te zien zijn. Lekker doen wat je hart begeert en andere helpen met bandjes omleggen 😀😁😃

Birdheart op 9 nov 2018 06:20

uiteraard! Die dag sta ik ofwel op een skipiste of sta ik tussen Compiègne en roubaix! Hij moet natuurlijk wel nog een ploeg vinden die hem wil laten rijden. En die ploeg moet misschien nog een wildcard versieren ook…

Hij heeft nog niet definitief getekend. Maar als alles klopt tekent hij in de komen 2 weken contract bij wt ploeg en die hebben automatisch startrecht.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie