zondag weer rtl snowmagazine

Het is weer zover, het rtl programma "snowmagazine" start 31 oktober weer met een nieuwe reeks.
In dit leuke programma kun je een hoop gebiedsinformatie, fun een de nieuwste snufjes verwachten.

ik zal niet zeggen dat ik het programma niet kijk, maar om nou te zeggen dat het een leuk programma is…? Ik zal even de samenvatting geven van ALLE afleveringen van afgelopen seizoen.

  • Sander en pauline komen aan en vertellen dat het gebied absoluut niet ver rijden is, vlak bij de snelweg!
  • De kofferbak gaat open en er komt een gesponsorde koffer van het merk L*ne uit tevoorschijn. er wordt 2 seconden ingezoomd op het merk.
  • Er wordt even snel iets verteld over het dorp. Het dorp is altijd mooi en sfeervol, zelfs le Corbier.
  • Het skigebied is zeer geschikt voor beginnende skieers, maar biedt ook erg veel uitdaging voor de beginners en de off-piste skieers.
  • De presentatoren maken kennis met de mensen waarmee ze gaan skieen. Deze hebben altijd een ruim en charmant appartement van Vr**Uit. de kids worden naar de créche gebracht, met, warempel, een nederlandse juf.
  • De route wordt uitgestippeld: liftje omhoog naar een cafetje skieen koffie drinken.
  • Hebben jullie wel goeie skisokken? Alsjeblieft: 2 paar nieuwe skisokken van F*lke.
  • Hebben jullie wel eens overwogen om met het vliegtuig naar de sneeuw te gaan? "Henk, wat zijn de mogelijkheden?"
  • Over naar Henk Eggens van Vr**Uit die ons vanuit zijn kantoor vertelt hoe dit werkt. Hij wil ook nog wel eens zijn kinderhotels propageren.
  • Toch nog maar een stukje skieen. Zullen we parallel gaan skieen? Ja leuk!!!
  • Een paar dagen geleden, ergens in Nederland… Pauline naar de Sn*wcenter. Jan, Vertel ons eens haarfijn welke trucjes je gebruikt om de mensen zoveel mogelijk geld uit hun zakken te kloppen? Dat wil Jan wel…
  • Tijd voor afwisseling: sneeuwschoenwandelen, sleeen of geiten melken. Er is van alles te doen in dit dorp!
  • nog eventjes een drankje en het zit er al weer op.

Ik heb er weer zin in dit jaar!!!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Hahaha, hoezo een kritische noot :D en wel gewoon blijven kijken he frank ;).
Misschien is het dit jaar wel hééél vernieuwend :P.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@frank Ik moet je gelijk geven, er wordt weinig aandacht besteed aan leuke skibeelden, tips en tricks. Niet dat ik er op zit te wachten.
Al met al wel altijd kijken natuurlijk. De beelden van het witte goud is altijd wel leuk ;-)

immer gerade aus

Frank je hebt wel gelijk, mischien moet iemand rtl maar eens een mailtje sturen !

Wel eens eigen huis en tuin gekeken ?
Kortom, dit is met alle commerciele programma’s het geval, de inhoud wordt afgestemd om de commerciele uitingen er in te passen…
Dit wordt idd wel steeds opvallender en naar mijn idee ook irritanter, dus ik kijk er steeds minder naar.

Ik blijf er ook niet voor thuis nee. Als ik toevallig de tv aan heb staan, vind ik het wel oke om te kijken, maar echte (oprechte)informatie is iets te veel gevraagd voor het programma. Wel typisch RTL natuurlijk :D

Hahaha, Frank, totaal mee eens! Maar ik ga toch kijken :p

@ Roby: Het verschil met eigen huis en tuin is dat dat programma per definitie achtergrondmuziek is. Daar blijft ‘niemand’ voor thuis. Wintersporters daarentegen zijn het hele jaar geinteresseerd in informatie over dat onderwerp, dus het is echt wel mogelijk om hier een creatiever en interessanter programma over te maken. En ik denk dat ze moeten beginnen met die domme reisleidster Pauline te vervangen :P

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik denk dat ze beter de liefhebbers kunnen trekken door presentatoren er neer te zetten die er verstand van hebben en interessante onderwerpen aan te snijden, dan hebben ze al die sponsoruitingen ook niet meer nodig omdat het programma beter bekeken wordt en dus meer oplevert…
Op dit moment is het te commercieel, en spreekt het de wintersporters niet aan (omdat het saai, suf en altijd hetzelfde is) en spreekt het non-wintersporters niet aan omdat die de spannende kant van het wintersporten zo nooit ontdekken ;)
Maar ik kijk het wel natuurlijk :P

haha geniaal frank

ik kijk het, ondanks dat Frank enorm groot gelijk heeft, omdat Sander de allermooiste droombaan van de hele wereld heeft. 's winters een paar weken van huis om door de hele alpen een beetje te skiën, 's zomers een paar weken van huis om op de vacansoleilcampings campinglife te presenteren…
…En voor elk seizoen een andere co-presentatrice, die geen straf zijn om je tent/apartement/hotel mee te delen…
Wat wil je nog meer?

Leuk programma om een beetje in de wintersportsfeer te komen. Dat is het dan ook wel.

Mis eigenlijk een programma wat veel meer in gaat op bijvoorbeeld: winterbanden (RTL automagazine heeft daar altijd een item over, bedenk ik mij nu), weersvoorspellingen in de bergen (noord- en zuidalpenuitleg), uitleg over lawinepiepers, uitleg over onderhoud van je materiaal, gebruik van allerhande gadgets, tips & tricks waarvan ik denk ‘das handug’, et cetera.

Die lekkere, warme, geweldige sokken met veel steun ken ik nu wel. Handige koffers gebruik ik toch niet. Shoppers van de Appie zijn veel praktischer met inladen:-) De goggles die allemaal zo geweldig zijn geloof ik ook wel.

Wel ben ik stinkend jaloers op het presentatietrio:-)

Wat moet er nog verteld worden over winterbanden? Het nut en de eventuele noodzaak is toch onderhand wel duidelijk?

Voor sommige personen blijkbaar toch niet. Ik herinner mij hier bijvoorbeeld ook een topic over wel of niet meenemen/gebruiken van sneeuwkettingen. Ook zo’n onderwerp.

Er zijn zat mensen die tijdens hun studententijd met de sportura’s op wintersport zijn geweest. Altijd met de bus. Hebben ze eenmaal een baan, gaan ze met de (lease-) auto. Maak het bijna elkaar jaar weer mee dat ik tijdens het tanken in de omgeving van Lyon weer nederlanders tegenkom die de weg vragen. Hebben ze trois vallee ingetypt in de TOMTOM en die kent het niet. Of ze wel goed rijden?!?!

Ik vind het leuk om dergelijk kennis op een fora als dit te halen en te delen. Wellicht kun je ook met een (gesponsord) programma tips delen. Het is een suggestie.

Het lijkt mij wel leuk om mee te denken met een wintersportprogramma en deze (inhoudelijk) vorm te geven.

Hahaha, leuke anekdote. Wat een rukkers. Ik heb het zo erg nog niet meegemaakt. Wel dat de andere auto met 4 vrienden van ons blind de tomtom volgt en dus vanuit Tignes terug naar NL de route via Annecy-CH-D rijdt. 2 uur eerder vertrokken en 2 uur later aangekomen, die zaterdag was het begin van de voorjaarsvakanties van meerdere europese landen. Ik zei nog: niet over CH rijden, gewoon Lyon volgen…

@ Pascal, dat zou inderdaad leuk zijn. Het is bijvoorbeeld zonde dat men zich in Les Menuires beperkt tot La Masse. Het unieke aan dat gebied is net dat je van die enorme touren kan maken! Dit laat men niet zien.

Fout rijden op weg naar wintersport is trouwens wel echt dom! Het is trouwens sowieso dom om een tomtom aan te zetten vind ik. Als je gewoon het rijtje Maastricht - Liege - Luxembourg - Metz - Nancy - Lyon - Chambery - Albertville - Moutiers in je kop prent, dan kan het niet meer mis gaan. Vanaf Moutiers staan de grote gebieden aangegeven…

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@ Johan 487: Normaalgesproken is dat wel een mooie route, maar afgelopen zomer werd er over een lengte van 70 km (!) aan de weg gewerkt, tussen Basel en Karlsruhe. Die hele weg wordt verbreedt, en dat geeft een hele zwik overlast…

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Het is normaal vast wel een goede route als je weinig tot geen overig vakantieweer hebt. Heb het zelf nog nooit gedaan. Het is ook een aantal tientjes goedkoper i.v.m. de tol die je niet hoeft te betalen in F. Wel een vignet voor CH, maar nog steeds voor een retour ongeveer €50,- goedkoper. En inderdaad, er wordt daar op de 5 in D volop gewerkt ja, ben er van de zomer geweest.
Ik rij in F geregeld over de A39 langs Bourg-en-Bresse, i.p.v. langs Chalon-Sur-Saone. Is toch minder druk vaak.

Ik rij ook vaak over de A39. Bij Dijon naar Bourg-en-Bresse in plaats van Lyon. Je rijdt iets om. Qua tijd scheelt het nagenoeg niets. Vind het ook wel een mooie route. Beetje door de bergjes. Volgens mij heet deze route ook ‘Route Blanche’. De witte route als ik het goed heb. Zou dat iets te maken kunnen hebben met de sneeuw en de alpjes?!?

Bij Annecy kan je kiezen om binnendoor verder te gaan of nog even op de tolweg te blijven ook afhankelijk van de drukte en je bestemming.

life is a beach, or a pile of snow

Bij Annecy kom ik dan niet. Op de rondweg van Lyon volg ik Bourg-en-Bresse, als ik van zuid naar noord rij.

Keek het programma afgelopen jaar ook steeds minder. Het format is wel een beetje uitgekauwd net als zoveel bij RTL overigens.

Nee, ik ga morgen (27 okt) even langs de ANWB om de wintersportmagazine 2011 te halen ook vol reclame natuurlijk, maar ook skitests en info over gebieden hier kom ik een beetje van in de sfeer :)

Member of global cooling initiative

@Frank; waarom is het dom een tomtom aan te zetten dan? Die begrijp ik niet helemaal. Wij rijden per seizoen een paar keer naar Brixen im Thale (met navigatie en kaarten in de auto) en ondanks dat ik de route nu wel kan dromen, blijf ik het toch handig vinden om te zien op mijn navigatiesysteem (geen tomtom overigens) hoeveel km er nog gereden moet worden en hoe laat de verwachtte aankomst tijd is. En mocht er onverhoopt een dikke file staan, kies je gewoon een alternatieve route :D

Heb TomTom met HD trafic. Ideaal! Het gaat juist fout als je het denkt beter te weten dan TT. Dan ben je pineut en sta je alsnog in de file of je rijdt veel te ver om. Zolang TT je over de normale wegen stuurt geen probleem. En dan nog, altijd zelf blijven nadenken. Ik neem thuis altijd de ‘reguliere’ route door en heb altijd het mooie grote gele Michelin boek bij mij. Het komt voor dat ik soms wel tot 1,5 uur eerder op de bestemming ben dan één van de andere wintersportgangers in de andere auto.

life is a beach, or a pile of snow

Ik hoop dat ze dit seizoen iets laten zien over saalbach… aangezien we dit jaar daar voor het eerst heen gaan! al krijg ik maar een klein beetje een indruk van het plaatsje! Althans door kwalitatief leuke beelden!

dit zijn de uitzendingen van dit jaar:

1 Serfaus Fiss & Ladis (31 okt)
2 Latemar & Seiseralm (7 nov)
3 Zillertal Arena (14 nov)
4 Aussois & Valloire (21 nov)
5 Crans Montana (28 nov)
6 Zell am See & Kaprun (5 dec)
7 La Norma & Sybelles (12 dec)
8 Stubai (19 dec)
9 Laax & Savognin (26 dec)
10 Region Seefeld (2 jan)
11 Val Cenis & Longschamp (9 jan)
12 Alpbach Seeenland (16 jan)
13 Nauders (23 jan)

nogal wat gebieden waar ze al eens geweest zijn… het lijkt erop dat dezelfde gebieden hun contributie weer hebben overgemaakt naar RTL. De Franse Joekels worden overgeslagen (Of rekenen jullie Les Sybelles daar ook bij?)

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Volgens mij werk je bij RTL ;). Goede samenvatting van het programma en goed geïnformeerd over het uitzendschema.

@Frank,

prachtig stukje, beter had ik het niet kunnen verwoorden !!!

Vooral de laatste zin spreekt beokdelen…Al met al wel altijd kijken natuurlijk. De beelden van het witte goud is altijd wel leuk !!

Tenslotte blijven we verslaafd aan de sneeuw !!!

@ Marvin: nee, ik werk niet bij RTL, maar heb vandaag al wel een keer bedacht hoe de programmamakers van RTL dit topic lezen: "MWOEHAHAHA! Wij maken een goedkoop budprogramma, stampens vol met reclame, en iedereen kijkt ernaar!" Who wins?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@ Frank: Helemaal mee eens, mooi geld opstrijken voor een low budget programma. Zit hier nu heerlijk te lezen in Wintersport 2011 magazine van de jaja ANWB ook veel reclame maar kom wel heerlijk in de stemming.

Member of global cooling initiative

ik keek dat programma eigenlijk vanaf het begin toen het nog nog een andere naam had (ik geloof ski magazine) maar het is me opgevallen dat het eigenlijk elk jaar weer dezelfde skigebieden zijn… elk jaar dat serfaus.
en het beste skigebied van oostenrijk, skiwelt wildenkaiser brixenal daar zijn ze nog nooit geweest…

Plaats een reactie