Wie gebruikt er een kniebrace me skiën?

Mijn knie is uit de kom geweest. Ben het met Rob eens. Die paar dagen in het jaar een brace dragen heeft dan ook mijn voorkeur. Sterker nog. Heb eigenlijk niet eens door dat ik hem om heb. Nu draag ik dan ook niet zo’n heftige kniebrace: psb kniebrace. Werkt voor mij prima.

Ik ski weliswaar niet (snowboard) en ik gebruik de knie brace ook niet meer tijdens het boarden, maar in het begin heb ik hem wel gedragen. Ik heb in het verleden veel last gehad van een luxerende knieschijf (schoot uit de kom) met voetbal. Daarvoor heb ik een brace gekocht om te kunnen blijven voetballen. Toen ik met snowboarden begon 4 jaar geleden heb ik het eerste jaar met de brace geboard maar omdat ik merkte dat ik geen last van de knie had tijdens het boarden heb ik hem sindsdien niet meer gebruikt.
Een brace is natuurlijk even wennen, maar als je eenmaal gewend bent merk je er niets van en je wordt zeker niet beperkt door de aanwezigheid ervan. Ik ervaar de aanwezigheid van de brace zelfs als geruststelling, omdat ik (bij voetbal) weet dat hij door de brace niet weer uit de kom zal schieten…
Ik gebruik zelf zoiets:

null

Harm op 24 sep. 2012 10:16

Harm, vraag aan jou. Onze zoon heeft nu voor het eerst een patellaluxatie gehad en blijkt een ondiep "gootje’’ te hebben waar zijn knieschijf in valt. De kans op herhaling is dus groot bij contactsporten. Was dat bij jou ook het geval? Heb de orthopeed gevraagd of hij kan blijven voetballen eventueel met een brace, maar volgens hem werkt een brace niet voldoende (alleen van buitenaf en niet van binnenuit). Was is jouw ervaring? Stoppen met voetballen zou echt heel erg voor hem zijn. Heb jij meerdere luxaties gehad en ben je toch gewoon blijven voetballen? Graag reacties van mensen die ook een ondiep gootje hebben en toch nog voetballen (met een brace). We zijn op de hoogte van het feit dat je ook je spieren zo sterk mogelijk moet zien te maken, maar een bescherming van een brace tijdens het voetballen lijkt ons ook wel goed?

Ik heb een vraag als je traint met een brace om is het dan nog mogelijk om je spieren te versterken?

ik heb vorig jaar mijn kruisband bijna finaal afgescheurd met handbal. Ik ski nu al 14 jaar en zonder zou ik echt niet kunnen. Dus ik ski nog gewoon, wel zonder brace. De orthopeed vond dit beter. Wanneer ik dan zou vallen kon beter die laatste millimeter ook maar gelijk afscheuren. En hoewel ik echt niet zonder skiën kan blijft het natuurlijk doodeng om met zo’n instabiele knie op de latten te staan. Dus kan je ook tegen de wil van je orthopeed ingaan en gewoon een brace omdoen?

@gast 026
Ben je wel in staat om plotseling te kunnen remmen als dat nodig is?

Word niet echt vrolijk met deze berichten heb met sporten 3maanden geleden mijn voorste kruisband verloren. Ik ben in goede conditie en de art wilde mij wel voorzien van een nieuwe kruisband ondanks dat ik 51 jaar ben wat op zich wel uitzonderlijk is op mijn leeftijd!
Ik heb gekozen voor geen nieuwe kruisband omdat je dan 9 maanden gestrekt zit en gezien mijn werkzaamheden is dat uitgesloten.
Zijn er mensen die mij een goed advies kunnen geven welke brace ik het beste kan nemen?

Alvast hartelijk dank

Zijn er mensen die mij een goed advies kunnen geven welke brace ik het beste kan nemen?

Alvast hartelijk dank

Gast654 op 4 okt. 2013 15:44

Je arts!

Dit zijn zaken waar je serieus mee bezig moet zijn, niet klakkeloos iets aannemen van een willekeurige wijsneus op het www.

Sinds een aantal jaren heb ik erg veel pijn gehad van mijn knieën tijdens het skiën (artrose in de knie).

Dankzij dit forum las ik over de Genutrain Kniebrace. Deze heb ik vorig jaar besteld bij Bracing&Support.

Vlak voor dat ik vertrok heb ik de kniebrace nog ontvangen. Tijdens onze wintersport heb ik vrijwel geen pijn ervaren aan de knie dankzij deze kniebrace.

Wat een super ervaring! Dit had ik nooit verwacht. Dus mocht jij ook last hebben van pijnlijke knieën dan is dit een product wat zeker het proberen waard is.

Groeten J. Jansen

Euh, sluikreclame?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Gast654, Negen maanden gestrekt zit? Weet niet wie je dat vertelt heeft, maar ik ben 29 juli geopereerd aan m’n voorste kruisband en meniscus. Heb een reconstructie gehad nadat ik deze met snowboarden had afgescheurd (vriend zag me over het hoofd toen ik stond te wachten). Kon pas later geopereerd worden omdat ook m’n kniebanden beschadigd waren en m’n vriendin zwanger was:)

Nu 3 maanden later ben ik weer voorzichtig aan het hardlopen en na 6 weken was ik al weer aan het werk. Wel rustig opgebouwd, maar sinds half oktober fulltime. 9 Maanden gestrekt zitten lijkt me dus bijzonder.

In ieder geval sterkte. Ik kijk uit naar m’n volgende wintersport, al zal komend jaar waarschijnlijk te vroeg zijn:(

Ik board al jaren met brace, en niet zo’n kleintje ook. Kruisband afgescheurd en geopereerd, dan krijg je die grote brace. Ik heb er totaal geen last van het is een vast onderdeel van mijn uitrusting geworden. Inmiddels gaan er stemmen op dat het niet nodig is om hem om te doen, maar aangezien het mijn achterste been is vind ik het prettiger om hem wel om te hebben.

null

Bien op 24 sep. 2012 18:08

Voor mij exact hetzelfde verhaal… ik ski en snowboard ermee…
in het begin denk je … wat een ding… maar went vanzelf…

Ik heb begin dit jaar de berichten op dit forum gelezen en uiteindelijk een McDavid PSII kniebrace gekocht. De brace heeft echt geholpen, ik had veel minder pijn tijdens het skiën. Ik heb de brace uiteindelijk gekocht via Bracesale.nl, omdat je daar de brace gratis kunt terugsturen als die niet goed aansluit. Ook had ik even gebeld met de klantenservice om te garanderen of deze brace wel voor mij geschikt is. Dit is de link naar de kniebrace:

http://www.bracesale.nl/kniebrace/mcdavid-pro-stabilizer-kni….

Plaats een reactie