Mayrhofen of Sölden ?

Hallo allemaal , Ik ga met een paar vrienden skien in de Paasvakantie (30-03;04.07) maar we zijn nog aan het tijwfelen tussen 2 skigebieden.
Namelijk Mayrhofen in het Zillertal en Sölden in het Ötztal , weten jullie misschien welk skigebied dan nog de meeste sneeuwzekerheid heeft en ook hoe de aprés-ski is in de deze gebieden ?

Alvast bedankt

Sölden. Hoger, gletsjers en ook een goed bezochte après-ski. Misschien dat de dalafdalingen witte linten in een groene wei zijn maar je hebt boven, op hoogte, genoeg om je te vermaken. Ik zou Sölden boven Mayrhofen verkiezen in die periode.

Raar maar waar, vorig jaar kwam exact dezelfde vraag boven. Een heel topic met meningen, happy reading ;)
https://www.wintersporters.be/skigebieden/solden/forum/topic…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Voorlopig ziet het er naar uit dat het Sölden gaat worden :)
Maar het hotel waar we gaan logeren ligt in Langenfeld( het dorp voor Sölden , 15 min rijden ) weten jullie misschien ook hoe het zit met de verbinding s’avonds van Sölden naar langenfeld ?

Met vriendelijk groeten

Er gaan skibussen van Sölden naar Längenfeld en omgekeerd. Ik weet niet precies tot hoe laat want ik rijd zelf altijd met auto. Als je het erg laat maakt zal je toch een taxi moeten nemen of met de eigen auto als die er is. Er zijn trouwens overal in het Ötztal van die bustabelletjes te krijgen waarop je kunt zien hoe laat en waarheen de bussen rijden…Ik bedacht me dat ik nog zo’n tabelletje had liggen van afgelopen jaar en zie daarop dat ze toen van ongeveer 's ochtends half 8 tot 's avonds 8 uur gingen.

Mayrhofen kan wat meer bieden omdat je ook naar andere gebieden kunt uitwijken met dezelfde skipas. Zelf vind ik Solden een veel uitdagender en mooier gebied dan Mayrhofen. Vooral de enkele lift naar boven is bij Mayrhofen echt een bottleneck. Niet zozeer in de ochtend, maar meer in de avond als iedereen tegelijk naar beneden wil. De Ahorn berg biedt die dal afdaling dan wel, maar dat stuk is niet zo groot.

Solden is wel weer wat duurder helaas, dat zul ije in de totaalsom wel merken.

ik zou voor solden kiezen. meer mogelijkheden . vooral later in seizoen.

Voor die bustabellen kun je meestal volstaan met even zoeken op het web.
Mijn eerste poging met Google en de kreten “Otztal” en “Fahrplan” leverde direct resultaat, onder andere:
http://www.oetztalerbus.at/images/stories/pdf/fahrplan/NL_he…
Sorry hoor, maar of jullie missen zoekfantasie of je bent gewoon lui…

Ok dank u wel

Plaats een reactie