Wat moet je gedaan hebben als skifanaat ??

Hallo skifanaten.

Hebben jullie activiteiten die je als skifanaat gedaan moet hebben ? Dit mag van alles zijn, zoals de mooiste skitocht, afdaling, gebied, apresski tent noem het maar op.

Ik vraag dit omdat ik al aardig wat gedaan heb in mijn ski carrière en misschien zeggen jullie wel dingen die ik nog niet gedaan heb en zeker een keer moet gaan doen. Ik zoek namelijk elk jaar met mij vrienden weer een uitdaging dus laat jullie eens horen :)…

ik ben benieuwd wat er naar voren komt.

Gr Robbin

Kraaij

Skiën in Canada, Noorwegen, Zweden …
Deze staan op mijn verlanglijstje!

Go with the snow!

Wat dacht je ervan om je reguliere ski’s af en toe eens te verruilen voor iets anders, zoals:

  • Funcarven zonder stokken
  • Snowboard
  • Monoski
  • Skwal

Piste van Kleine Matterhorn (CH) naar Valtournenche (IT); 22 km en 2300 hoogtemeters; langste afdaling van de Alpen.

La Grave (FR) offpiste na een dump.
Of Alagna (IT).

Speedski (Les Arcs of Vars).

Alyeska (AK) met 20 meter sneeuw per jaar.

The older I get, the better I was

Piste van Kleine Matterhorn (CH) naar Valtournenche (IT); 22 km en 2300 hoogtemeters; langste afdaling van de Alpen.
La Grave (FR) offpiste na een dump.
Of Alagna (IT).
Speedski (Les Arcs of Vars).
Alyeska (AK) met 20 meter sneeuw per jaar.

Menno op 10 okt. 2012 10:59

cijfers worden vaak zwaar overdreven.
neemt niet weg dat de afdaling van klein matterhorn naar valtournenche een prachtige afdaling is.

gr rik

null

La vallée blanche in Chamonix. Misschien niet de beste afdaling, integendeel zelfs, ik vond het een verschrikking. Maar oooooooooooooooooooooooooooooo zo mooi!!

better to be off piste, then to be pisted off

Heliskien en catskien in Amerika of Canada!
Absoluut zo wie zo eens in die landen gaan skiën of boarden.

De afdaling achterland over de gletsjer van Les Grands Montets in het gebied van Argentiere, Chamonix. Geweldige afdaling in een prachtige setting!

null

Leuk topic ben benieuwd naar ieder zijn inbreng.

@ Gast387 Zeker in de diepe poeder ;-)
@ Wim Om het skiën mooier te maken kun je ook de ‘echte’ vallée Blanche skiën (direct links) en niet om de Dent de Geant heen is fantastisch (wel duidelijk moeilijker) skiên, maar niet geheel ongevaarlijk (veel spleten en gevaar van seracs). Dan heb je en de mooie afdaling en fantastisch mooie omgeving.

Click. Click. Peace

Je moet helemaal niets van mij.

Die laatste lift halen...

In les Quatre Vallées (Zwitserland) zijn wat prachtige off-piste afdalingen, in ieder geval de Mont Gelée en Vallon d’Arby zijn prachtig! Afwisseling tussen uitdagende stukken skiën en mooi om je heen kunnen kijken.

Serfaus

@ Gast670 / Rik.

Toen ik die piste gedaan heb (langggg geleden) had je dit soort moderne technologie nog niet…
Dus het is "maar" 14 km? Ik ga mijn geld terugvragen ;)

The older I get, the better I was

Finland. Je voort laten trekken door een sneeuwscooter. Daarna veel zelfgestookte wodka zuipen in een lokale bar (eventueel nog een Nokiaatje werpen) en dan de sauna in.

Menno,

Er werd mij geadviseerd wat meer bochtjes te draaien om aan die 22 te komen. Geld terug zat er niet in. Mvg rik

Bij erg zonnig en warm weer de kap over de lift trekken, jupiler uit de rugzak halen, een beetje hardstyle opzetten en een feesje bouwen :D

zoveel mogelijk "speciale" plekken.
VS, canada, chili noem t maar op.

en heli skiën

Afskiën tot Orelle-dorp :p
Nee grapje, zeker niet doen!

La Grave, de al dan niet overschatte Harakiri, zomerskiën, skien op een ander continent, een heel winterseizoen doorbrengen in de bergen…

De Matterhorn afskiejen, op de Polen skieën, elk Alpengebied aandoen binnen 1 seizoen, af een hoteldak in een berg sneeuw springen, dronken skieën, achteruit skieën … dat zijn uitdagingen…

Die laatste lift halen...

Die ‘dronken skien’ mag je van mij wel laten vliegen, lijkt me een slecht plan.

Altijd ervoor zorgen dat er nog iets is dat je zeker nog wilt doen, momenteel Chili en of Japan + in Europa blijven genieten als ik op de latten sta en mijn passie proberen over te brengen op zoveel mogelijk mensen.

RoCo

Bedankt voor de reacties allemaal! Klinkt zeker niet verkeerd wat jullie opnoemen. We hebben nog genoeg te doen de komende tijd :)
-Amerika zit nog wel in de planning. ( wat is daar zo precies anders en mooi aan dan in Europa skien ?)

We gaan deze winter richting de dolomiten en daar hebben we een stamplaats in Ortisei en vandaar uit doen we een 3 daagse huttentocht :) Iemand nog suggesties wat je zeker daar gedaan moet hebben ? Pistes, eettentjes enz.

Kraaij

De oostflank van het Herrlohmassief in Winterberg afdalen om vervolgens in de Almsattl een Chocomel te nuttigen aan de voet van piste 12

Heli-ski in het Monte-Rosa massief. Bereikbare en betaalbare topervaring!

Bedankt voor de reacties allemaal! Klinkt zeker niet verkeerd wat jullie opnoemen. We hebben nog genoeg te doen de komende tijd :)
-Amerika zit nog wel in de planning. ( wat is daar zo precies anders en mooi aan dan in Europa skien ?)

Waarschijnlijk precies hetzelfde waarom veel Amerikanen graag naar Europa komen (wel eens een Amerikaanse film over La Grave of Chamonix gezien?) Ik denk dat het te maken heeft met verandering van spijs ;-) Maar ik wil zeker eens naar Amerika om te skiën net als naar India trouwens…

Click. Click. Peace

Skiëen op de Kilimanjaro!
Ik heb 'm ooit beklommen en in onze groep was een kerel die een snowboard het Nationale Park binnen wilde smokkelen. Toen de gidsen hem doorhadden ging zijn feestje niet door. Het mag niet en de gids wordt door de overheid aangesproken (lees: boete).
Hij wilde de grindbak vanaf de kraterrand naar het hoogstgelegen kamp boarden.

Op mijn stijve bergschoenen heb ik er een soort van glij-ski afdaling van gemaakt in het grind, en ik moet zeggen: ooit wil ik dat nog eens met oude snowblades of zo doen!

En natuurlijk wil ik nog een keer terug vóórdat de gletsjers daar helemaal verdwenen zijn…

Wintersport in Nieuw Zeeland. Dit jaar gedaan. Geweldige ervaring.

Buite europa gaan skiejen moet je enkel doen als je teveel geld hebt of als je het uit een professionele situatie kan. Hier in Europa is keuze genoeg. En voor 1 keer in Amerika te skiejen kan je 3 keer in Europa skiejen. Ik zou het wel weten.

Die laatste lift halen...

Zal het niet zo exotisch houden, maar de Aiguille Rouge zwart/rood naar Villaroger is wel een moetje als je in Les Arcs / Paradiski bent :)

Pisteskiën in Colorado vond ik minder dan in Europa. Zelfs Vail (altijd hoog genoteerd in lijstjes) vond ik puur om te skiën minder dan veel Europese gebieden. Utah was daarentegen wel erg gaaf. Supersneeuw, steile uitdagende pistes en uitzichten over de woestijn, vet! Jackson Hole staat ook nog op m’n lijst, de western sfeer in combinatie met een killer skiberg lijkt me ook heel apart en een ‘must do’.

Banff, Lake Louise en Jasper zijn pareltjes qua natuur, uitzichten en belevenis. De gebieden zijn niet groot en ook niet beter dan in Europa (vind ik) maar alles eromheen is fabelachtig.

Als je off-piste wilt gaan skiën lijkt Noord Amerika me juist wel echt het walhalla.

Plaats een reactie