Onderzoek naar accommodatie vergelijker

Beste forum gebruikers. Ik wil graag jullie hulp vragen. In samenwerking met de Vrije Universiteit Brussel en iChoosr zijn wij een testproject gestart: de wintersport vakantiezoeker, een intelligente zoekmachine die duizenden accommodaties vergelijkt op de meest uiteenlopende criteria. Van huisdier tot kinderbedje.

De zoektocht naar een geschikte wintersport accommodatie is niet voor iedereen even gemakkelijk. Veel mensen zien door de bomen het bos niet meer. Helaas bieden kijk-en-vergelijk websites niet de ultieme oplossing, wintersport is een zeer afwijkende en complexe reisvorm. Probeer maar eens een 6-persoons huisje aan de piste te vinden met twee badkamers en sauna…

Met dit experiment proberen wij te meten of de vakantiezoeker - in de meest uiteenlopende gevallen - geschikte accommodaties kan vinden. De vakantiezoeker is een tijdelijk project, geheel gemaakt om de “intelligentie” van de zoekmachine te testen. We horen graag jullie feedback!

http://wintersporters.ichoosr.com/

Ik mis nog een redelijk belangrijke zoekfunctie: skibus(halte). Weet niet of jullie hier iets aan hebben, maar dit is iets wat mij altijd veel werk kost om te vinden

Ik heb alleen even naar het 1e tabblad gekeken, zoekopdracht. Je kunt dus wat betreft het skigebied alleen maar op land, dorp, skigebied zoeken. Er kan dus niet gezocht worden op hoeveelheid skipistes, hoogte skigebied, etc. Dus als je nog geen idee hebt waar je heen wilt is het zeer lastig te zoeken denk ik. Als je al wel een dorp/land/skigebied voor ogen hebt kan het misschien wel wat zijn.

Beste forum gebruikers. Ik ben de hoofdontwikkelaar van dit project. Dit is onze eerste versie en ik vind het erg spannend om te zien wat we goed en wat we fout hebben gedaan.

Ik kijk uit naar jullie feedback, zodat we hier echt iets super van kunnen maken.

Ik zal de reacties hier in het forum opvolgen, maar je kan me ook bereiken op vakantiezoeker@ichoosr.com

Groeten, Mathias

Johan487, ik neem aan dat jij de klappen van de zweep kent. Maak eens een zoekopdracht aan, en laat ons horen wat je vindt (ook van de emails met de voorstellen die je terug krijgt)
Groet

Bart Stevens - iChoosr

Hoi Bart, ik zal het vanavond eens doen.

ik heb een zoekopdracht gedaan voor 2 personen naar saalbach hinterglemm, januari, 3 dagen, met bus.
de reis die ik aangeboden kreeg was met eigen vervoer, voor 8 dagen en de prijs was voor 8 personen.
dit is voor mij een dermate onnauwkeurig resultaat dat het de zoekmachine oninteressant maakt om te gebruiken (dan kan ik beter zelf zoeken namelijk).

Dag Rodi

Ik heb die fout gevonden en opgelost.
De reis de je morgen krijgt aangeboden zou al een stuk beter met je wensen overeen moeten komen.

Dank voor je feedback!

Mathias Baert - iChoosr

Oei Rody, ik heb je naam misspeld, sorry

is toch niet mijn echte naam ;-)

geziuen de reacties boven misschien een rare vraag van mij,
maar hoe kom ik bij het genoiemde keuzemenu
accomodatie vergelijker…?
onder vergelijken zie ik niet direkt zoiets

Kees

https://www.wintersport.nl/vergelijken
aanvulling, op dit blad zie ik een aantal buttons, met daaronder een tekst (in dezelfde button)maar deze is niet leesbaar

@Kees, welke browser gebruik je precies? (Internet Explorer 7.0 bijv.)

Gek op Vorarlberg

Hi Kees

Zolang het een experiment is, staat ie nog niet bij de vergelijkers. Je kan 'm hier vinden:
http://wintersporters.ichoosr.com/

@Kees, het probleem op de /vergelijken pagina is gevonden en wordt op korte termijn verholpen. Bedankt voor je melding!

Gek op Vorarlberg

explorer 7
om precies te zijn 7.0.5730.13 —128 bits…
maar het was al opgelost

Ik heb ook even geprobeerd. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel gebruiksvriendelijk vind. De huidige touroperators hebben handigere zoekfuncties. Ook het invullen van persoonlijke gegevens werpt een drempel op. Steden en gebieden staan niet op alfabetische volgorde.
Kortom: ik zie de toegevoegde waarde niet tov andere websites.

Hi Danielle

Bedankt om dit even te proberen.
Ik zal de volgorde van de staden en gebieden aanpassen, dat is een goeie.
Wat vind je precies handiger aan de bestaande zoekfuncties? Hebben zij meer of andere criteria die jij belangrijk vind of vooral een handiger manier om te selecteren?

@ Mathias: Ik denk dat Danielle bedoelt dat je meteen de resultaten ziet als je een bepaald criterium aanvinkt en zo ook op basis daarvan verder kunt specificeren. Bij veel aanbod nog was wensen aanvinken en bij weinig aanbod wat minder eisen stellen.

@Mathias @Simon Thanks Simon, dat is wat ik bedoel. Daarnaast wordt de suggestie gewekt dat mensen al precies weten waar ze heen willen. Als je nog helemaal blanco bent, zou ik niet weten wat ik moet kiezen. Mischien een paar gebruiksvriendelijke vragen als: grootte van het skigebied, hoogte skigebied, veel après-ski of juist rustige omgeving, luxe hotel of goedkoop appartement. Daarmee help je de zoeker al selecteren op skigebieden. Help ik je daarmee?

Oh en wat dacht je van mogelijkheden voor langlaufen, snowboardparken, freestyle, rodelen, etc. Maar ook gastronomie. Mij boeit het niet, maar er zijn veel mensen die iedere avond goed en lekker willen eten ;)

Allen,

De filosofie achter dit project is juist om alles een stuk eenvoudiger te maken ipv "84" vinkjes te moeten zetten op een vergelijker, en dan nog eens door 50 zoek resultaten te moeten gaan.

Wij zoeken voor jullie op een zeer intelligente (semantische) manier naar de juiste match en jullie kunnen in de tussentijd iets anders (leukers) gaan doen.

En ja, we zijn er nog niet, er valt nog wel eens een wiel af, en daar is Mathias druk mee bezig. Maar we hopen dat we zo veel leren, dat het voor jullie nog makkelijker kan.

Dus ik nodig jullie uit om door die bril naar het project te kijken en het eens te proberen (kost je niks en we gaan echt niks met die emails doen hoor …;)

Ik hou jullie op de hoogte.

Bart

Eerste ervaring met de iPad, bij invullen vetrekdatum kan ik alleen data in november 2010 selekteren, terwijl ik in januari 2011 wilde proberen
Kees wordt vervolgd

Het is mogelijk tegenstrijdige info in te voeren, bijv bij land Oostenrijk en dan vervolgens onder skigebied Frankrijk en onder dorp Canada
En als zoekende leek wil ik eigenlijk niet met zulke specifieke vragen beginnen, ik weet immers nog niets. Als het een programma naar mijn smaak zou zijn, dan zou bijv het eindresulyaat zijn een klein dorpje in Oostenrijk op sneeuwzekere hoogte zonder hossende Nederlanders en met leuke eetgelegenheden zonder al te veel vrouwen in bontjas etc. En bijv niet in Frankrijk in zo,n oord met betonnen chalets en heel veel disco’s,
Als het programma via slimme vragenstelling daarop uit zo komen, dan zou het voor mij aan doel voldoen, net als ook slimme kieswijzers in de politiek doen,
Dit experimentele programma gaat mi van te veel voorkennis uit
Tot zover Kees

Ps ik typ dit in op iPad en bij het terug lezen van mijn verhaal kan ik niet meer terugscrollen zodat ik de spelfouten niet meer kan herstellen

Bij de zoekfunctie krijg je het idee dat je op zelf gekozen trefwoorden zou kunnen zoeken, ik wilde bijv op -honden toegestaan- zoeken maar het blijkt dat ik de voorgeprogrammeerde -huisdieren toegestaan- had moeten zoeken…

nadat ik eerst als test een zoekfunctie heb aangemaakt met tegenstrijdige gegevensinvoer (oostenrijk-frankrijk-canada)
onder de naam pietje puk
nu eens een serieuzer profiel nml oostenrijk -konigsleiten en daarbij wilde ik zillertaler arena zoeken, maar die kwam in het rijtje niet voor,
nogmaals je kunt allerlei keuzes opgeven die tegenstrijdig bzijn met elkaar, dus land skiregio en dorp kunnen allemal op verschillende lokaties liggen, dat valt dus nooit te matchen, maar… ik krijg dan toch een mailaanbieding van een streek die niet overeenkomt met de opgegeven waarden,
ik denk wat research is hier nog wel op z’n plaats voordat de term intelligente zoekmachine gebruikt kan worden(;-)
ik zou toch maar ens kijken hoe een politieke stemwijzer in elkaaar zit…

gr. kees

Ik heb vanochtend vlak na dit bericht de test ingevuld, maar heb geen aanbieding ontvangen.

Verder nog iets: ik kan niet 2 landen selecteren; Zou het mij bijvoorbeeld niet uitmaken of ik na Oostenrijk of Zwitserland wil gaan…

Ik blijf het proberen.

Dame en Heren,

Dank voor jullie feedback !

We gaan er mee aan de slag, en ik de loop van volgende week komen we terug met oplossingen.

Nogmaals veel dank.

Bart

Ik denk wel dat het een handige zoekmachine kan worden als alles goed functioneert. Maar een bezwaar voor veel mensen zal zijn dat je om je zoekresultaten te mogen zien eerst je naam en @mail adres moet geven. Als ik op een voor mij onbekende zoekmachine eerst mijn gegevens moet opgeven dan stop ik er gelijk mee. Ik heb gewoon geen zin om eerst de voorwaarden te gaan lezen en ik geef ook niet zomaar aan iedereen mijn naam en @mailadres. Doen jullie dat op deze manier alleen als experiment? Want als het zo blijft dan wordt het geen succes denk ik. Mensen willen lekker anoniem zoeken.

Algemene voorwaarden punt 2.2: Deelnemer is minimaal 18 jaar oud of is een rechtspersoon die staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel of vergelijkbare buitenlandse instantie.

Eigenaardige bepaling luitjes…

Studententaal in de bevestiging? "Telkens we in de komende 3 dagen een beter bod vinden, sturen we je een mail"

Plaats een reactie