Gezocht: Android app

Ik heb het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden: is er een app voor Android-smartphones die in de calculatie van de snelheid ook het hoogteverschil meeneemt en dus een betere benadering kan geven van de snelheid waarmee je over de piste gaat?

ik gebruik de fantastische app (Apple) Ski Track, deze zal er wel Andriod ook zijn.

Deze geeft snelheid, hoogte, route etc weer

Ik geloof dat satski dit ook doet, heb hier een paar jaar geleden een paar dagen mee geskied en werkt prima.

Ik heb het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden: is er een app voor Android-smartphones die in de calculatie van de snelheid ook het hoogteverschil meeneemt en dus een betere benadering kan geven van de snelheid waarmee je over de piste gaat?

Cheizz op 9 nov. 2012 17:58

hoi probeer deze eens gebruik ik ook zeer handig

Ik heb het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden: is er een app voor Android-smartphones die in de calculatie van de snelheid ook het hoogteverschil meeneemt en dus een betere benadering kan geven van de snelheid waarmee je over de piste gaat?

Cheizz op 9 nov. 2012 17:58

tomba was vergeten de naam van de app erbij te zetten sorry maar hier is ie dan
de app die je kunt zoeken in de appstore heet skiline

Nice, thanks

hmm ook maar eens proberen dan… heb meestal een oude telefoon bij me. M’n HTC is nogal groot en als ik erop val is het natuurlijk over met de pret. Oud nokiaatje gaat prima, heb geen internet en wifi op de berg is ook niet echt breed gezaaid. En valt de nokia in de sneeuw prima! op de kachel dat ding en hij doet het toch wel weer ;)

Seriously snow addicted family!

Ik heb meerdere apps geprobeerd (waaronder satski) het meest tevreden ben ik over sportypall pro. Deze is gratis. Je hebt meerdere opties waarvoor je een licentie kunt aanschaffen, echter zul je die met skieën niet nodig hebben (verbinden met je hardslagmeter). Hij meet van alles (hoogte, gem. snelheid, hoogste snelheid, afstand (hij haalt de skiliften en automatisch vanaf), enz.) Naast skieën heeft deze app nog vele andere sporten in zich. Kortom zeker de moeite om deze uit te proberen!

Vandaag voor het eerste MaptoSnow gebruikt voor de iPhone. Echt super en naar mijn idee ook erg accuraat qua hoogteverschil en snelheid. Even snel op hun FB en website gekeken en er komt een Android app aan waar ze mee bezig zijn. Nog even geduld hebben dus.

Skiën. What else.

Ik gebruik de skitrack app en dat werkt goed. Nadien kun je je routes terug zien op je telefoon maar ook op een desktop door in te loggen op je account.
Het maakt overigens niet heel veel uit of je snelheid meet in alleen het horizontale vlak of dat je het meet in diagonaal vlak. Er zit hooguit een paar procent verschil in.

Zijn al deze apps offline te gebruiken?

''Powder to the people''

skitrack werkt off-line. Zo gauw als je je data overdracht weer aanzet gaat de app pas zijn data versturen.

En het jammere daarvan is dat die nu net niet beschikbaar is voor android…

''Powder to the people''

Ja idd ik heb hier ook eens naar gezocht, maar ze waren niet offline bruikbaar, wat in het buitenland natuurlijk wel wenselijk is. Wie weet er een (android) app die offline te gebruiken is?

Plaats een reactie