Km pistes Ischgl

Beste wintersporters,

Ik zat zojuist ff te kijken op de facebook pagina van Ischgl en ze hebben daar een linkje geplaatst met de liften die geopend zijn vanaf 23-11-12…

Weet iemand misschien hoeveel km piste er dan open zijn?

M’n vriendin en ik gaan begin december op wintersport maar we zitten te twijfelen tussen Ischgl en Sölden…

Gr. Siepje

Hangt uiteraard af van de hoeveelheid natuursneeuw die er nog gaat vallen voor de opening en of het warm danwel koud wordt de volgende weken. Vorig jaar had het er nauwelijks een vlok gesneeuwd en toen slaagden ze erin om +/- 50km te openen, enkel met kunstsneeuw.

Als het niet meer gaat sneeuwen maar regen tot op grote hoogte en zacht wordt schat ik rond 75km, gaat het wel nog sneeuwen en wordt het koud zal het rond 100-150km en meer zijn.

Edit: ik zie net de webcams en het ligt er toch al mooi bij. Als de voorspelde zachte periode niet te lang aanhoudt, ziet het er goed uit ;)

Het moet heel raar lopen wil alles boven de 2000m (=90% vd pistes) niet open zijn medio december!

Dat weet ik sneeuwzeker!❄️

Ik meen me te herrinderen, 2 jaar geleden, dat er veel sneeuw lag met de opening en dat het Zwiterse deel toch niet open ging.

Als ik die link bekijk is dat het grote deel van het gebied dat open gaat, juist het achterste deel aan de Gampenbaan is niet open , dat is piste 40 en het ganse deel rechts omhoog in, Alptrida (Samnaun) ik schat dat toch 150 - 175 km piste open zal zijn.

Het ligt er natuurlijk aan of er nog sneeuw gaat vallen, maar ik zou rekenen op zo’n 75 tot 100km pistes geopend. Wij zijn er 2 jaar geleden geweest in het 1e weekend van december en toen was er uiteindelijk 110km open. Dat was wel met de Gampen en de Visnitzbahn. Ook waren de dalafdalingen open. Voorlopig is het open tot het middenstation. Er ligt geen sneeuw in het dal. Alleen wat kunstsneeuw hoopjes.

ik denk dat gast 387 een beetje teveel km inschat
de dalafdalingen vanaf het middenstation gaan nog niet direct open.
de visnitz baan gaat ook nog niet dus het linkse deel achter de alp trida is dan volledig gesloten.
de dalafdaling naar laret zal ook nog gesloten zijn en dan de gampenbaan nog.
ik schat dan het aantal kilometers in op ongeveer een 120 a 130 km aan pistes.
maar als er nog veel sneeuw valt zal dat nog kunnen verhogen

Volgens mij zijn jullie erg optimistisch. Maar goed we zullen zien. Hier kan je alvast de dalafdalingen bekijken.

Ischgl:

http://ischgl.panomax.at/

na 9 jaar Ischgl (dit jaar weer in December) kan ik zeggen dat er elk jaar minimaal 50/60 km was geopend van de pistes bij minder condities. Als er natuursneeuw bijkomt dan gaat het hard in Ischgl en overigens de dal afdalingen heb ik afgelopen 56 jaar nog niet gesloten gezien…

Solden ook leuk, net terug maar blijf ik geen gezellig dorp vinden (skien wel gaaf)

Volgens de lange termijn modellen (15 daagse EU en VS modellen) zitten we de komende 2-3 weken nog steeds met die rottige hogedruk blokkade. De zaak zit muurvast.

Het gaat dus niet sneeuwen. En echt koud (kunstsneeuw productie) wordt het ook niet. Reken er maar op dat de condities op zijn best blijven zoals het nu is, maar waarschijnlijker: langzaam achteruit gaan.

Volgens mij kun je beter naar Soelden gaan. Qua skieen dan. Op de gletscher is de sneeuw uitstekend, en dat is al aardig wat. En het stuk buiten de gletscher ligt relatief hoger dan Ischgl.

Vanaf vandaag:

87 km pistes open. Dalafdaling Ischgl dicht !

p.s. wel gelijk het grootste skigebied in de alpen wat op dit moment open is.

Van het alpinforum vandaag:
87 Pistenkilometer sind es letztendlich heute am ersten Tag geworden.

2 leicht Idalp - Höllboden
6 leicht Pardatschgrat - Idalp
8 leicht Velillbahn Berg - Idalp
11 leicht Idjoch - Idalp
22 leicht Palinkopf - Palinkopfbahn Tal
23 leicht Palinkopf Tal - Höllboden
63 leicht Idjoch - Alp Trida
64 leicht Idjoch - Alp Trida Eck
69 leicht Alp Trida Eck - Alp Trida
71 leicht Viderjochbahn Berg - Alp Trida Eck
1 Idalp - Mittelstation A2 mittel Idalp - Mittelstation Silvrettabahn
10 mittel Flimjoch - Idalp
14 mittel Greitspitze - Idjoch
24 mittel Höllkarbahn Berg - Höllkarbahn Tal
25 mittel Sassgalun - Höllboden
30 mittel Sassgalun - Paznauner Thaya
32 mittel Höllspitz - Restaurant Schwarzwand
62a mittel Viderjoch - Alp Trida
70 mittel Greitspitze - Alp Trida Eck
80 Samnaun mittel Schipiste nach Samnaun Dorf
14b schwer Greitspitze - Höllkar
15 schwer Greitspitze - Höllkar
20 schwer Palinkopf - Palinkopfbahn Tal
21 schwer Zeblasbahn Berg - Zeblasbahn Tal

We zaten er toch wel dichtbij :)

Aj dalafdaling dicht, deuk in hun imago !

Misschien kan die tegen donderdag wel open? :-)
Wij komen donderdag middag aan.

Plaats een reactie