Skivakantie oud & nieuw

Dit jaar wil ik graag 2x afreizen naar de sneeuw. Ik ben een 19 jarige student en heb nog geen mede wintersporter(s) gevonden die kan/kunnen gaan skiën met oud & nieuw. Veel van mijn vrienden vinden het een dure week om te gaan of zitten met hun studie en haken daarbij af of vinden de apres-ski belangrijker. Ik wil graag zoveel mogelijk kilometers maken op een dag. Dus met de eerste lift omhoog en skiën totdat de pistes gaan sluiten.

Ik ben/heb…
• … niet echt een apres-ski fanaat, maar heb wel zin in gezelligheid :D
• … 10 weken ski-ervaring
• … een voorkeur voor Frankrijk
• … een skiër die van techniek en snelheid houdt

Nu is mijn vraag: zijn er nog andere forumleden die zin hebben om te gaan skiën van 28/29 december tot 5/6 januari?

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Hallo Nick,
Ben je nog op zoek naar mensen die met je meegaan?
Ik snowboard vooral…maar heb ook skiervaring.

gr bob

Ik heb je een PM gestuurd inmiddels :D

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Voor de duidelijkheid, ik heb nick ook een PM gestuurd. We zijn even aant kijken of er nog wat te regelen valt, want oud en nieuw in de bergen is wel erg leuk!

Als er nog mensen zijn die meewillen, graag snel aanmelden!

Lijkt me een top idee. Waar meld ik me aan?

Je kunt mij een PM sturen. Zet ook gelijk even neer wie je bent en wat je wil etc.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Als jullie in Paradiski terecht komen met Oud & Nieuw, meld dat dan even. Kunnen we een dagje samen skiën.

@ Cheizz, zou leuk zijn en gezellig zijn!!!

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

We zijn nu met 3 personen en zoeken eigenlijk nog een 4de persoon. We moeten nog kijken welk skigebied en accomodatie. De gegadigde die tot nu toe gaan:

  • Mark (30 jaar)
  • Sebastiaan (29 jaar)
  • Nick (19 jaar)

Wil je mee gaan, stuur snel een PM naar mij (Nick) of Mark!

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Als je even op http://www.peisy-vallandry.com zoekt (rechts boven in het scherm) is er nog genoeg. Voor € 900 voor een studio tot iets duurder als je wat meer ruimte wil.
Bellen naar dat VVV wil ook helpen. Spreken goed Engels en regelen veel voor je. Als je via hen ook de skipassen regelt, scheelt dat € 40 per pas voor een week ten opzichte van los kopen bij de kassa bij de lift.

Hey Cheizz, dankjewel voor deze zeer nuttige info! Echter als ik even kijk naar wat er geschreven wordt over Peisey-Vallandry dan lees ik dat hier apres ski non existent is. Dat is me toch ook wel weer wat te bejaard ;)
Echter ben ik totaal niet bekend in de Franse dorpen en streken. Is er ergens anders wel wat te doen (eventueel in de buurt) waar ook nog prima wat te boeken is? Misschien meer van die super tips van jou? (Of andere natuurlijk).

Groetjes
Mark

Apres-ski, daar weet ik inderdaad niks van. Hoewel er wel twee kroegen zijn in Vallandry. En het plaatselijke barretje met gekke locals vind ik het leukst (als ik dan toch naar de kroeg ga, dan graag met zo min mogelijk niet-locals). Voor apres-ski tips moet je niet bij mij zijn. Voor betaalbare mogelijkheden centraal gelegen in het gebied daarentegen…

Les Arcs 1800 dan? Meer apres-ski geloof ik. Hier wat snelle resultaten: http://www.lesarcs-reservation.com/en/index.htm#lesResultats…

Cheizz, alweer bedankt voor je info! Hier kunnen we zeker wat mee!

Kan iemand wat meer info geven over de apres ski in die omgeving? En uberhaupt welke dorpje het leukste is van Parasiski?

Nick ik had begrepen dat er nog een vierde persoon zich aangemeld heeft? Kan deze persoon op dit topic reageren, en stuur mij een update bij een reactie op dit onderwep aanzetten? :)

Jazeker heeft er nog een vierde persoon zich gemeld, Vincent heeft met ons contact opgenomen. We houden nu nog even alle opties open. Ik moet wel zeggen de eerste die zich aanmelden hebben voorrang. Mocht er eentje afvallen… Dan nemen we gelijk contact op met je!!!

@ Cheizz, wil je ons zo graag naar Paradiski hebben ;) Ik ga er morgen op mijn gemak met een bakje koffie naar de dingen kijken en me erin verdiepen die je in de bovenstaande reacties hebt geschreven.

En nogmaals alles staat nog open, gebied, personen noem maar op. Dus wacht niet af, maar reageer als je mee wilt.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Nog een tip van ons: met hoe meer mensen je gaat, des te moeilijker is het om een betaalbaar huisje te vinden.

En ik hoef jullie niet per se in Paradiski te hebben, maar het is - als ik de beschrijvingen, reviews en cijfers mag geloven - een gebied dat van alle markten thuis is en voor ieder wat wils heeft en bovendien betaalbaarder is dan bijvoorbeeld Les Trois Vallées. Voor zover wij een maand geleden hebben kunnen vinden althans. Maar misschien zijn jullie inmiddels aanbeland in het last-minute spelletje van de verschillende aanbieders…

Plaats een reactie