skislot

Tegenwoordig gebruik ik ook een slot ja, voor weinig geld zijn mijn ski’s a 500 euro dan tenminste veilig. Ik heb ook zo’n Safeman gekocht, maar dan die nieuwe editie bij http://www.skislotje.nl. Is een handig ding en klein genoeg om mee te nemen tijdens het skiën.

@Karlijn, zo’n Dakina slot is inderdaad niks, had er vroeger ook zo een. Als je daar met de achterkant van een ski hard op komt breekt die open en kan je het ook los maken. Die Safeman is stevig (mijn zoontje vond het een keer grappig om erop te springen met zijn skischoen en het slot leeft nog).

@Constant en JeroenS, met dat slot wat ik heb kan je meestal wel twee paar ski’s vastzetten (als het ski-rek niet te dik is…). Je moet dan de kabel om de ski’s trekken waar de schoen de binding in gaat en dan strak.
Het lijkt wel of je het over een ander slot hebt Constant, want je zegt “200-300” gram en “fors ding”. Die ik hier heb weegt 130 gram en is helemaal niet zo groot. Misschien dat het komt omdat ik de nieuwe editie heb. Er staat ook bij Skislotje dat zij de officiele distributeur zijn trouwens.

Ik heb inmiddels 2 safemans besteld. Toch maar voor elke set 1, want ik heb geen zin om te veel te hoeven pielen boven op de berg :)
En voor het geld hoef je het niet te laten.

Bedankt voor de adviezen!

Gaat na de verhalen hier toch ook maar een Safeman bestellen. Rugtas is toch vrijwel altijd mee dus het meenemen is het probleem niet :)

ivm met verzekering; die keer dat de lockers waren opengebroken kwam de verzekering ook niet tussen. Het materiaal moest binnen in het appartement staan. lockers in een gemeenschappelijke hal is niet voldoende.
Was een dure vakantie :-(

ivm met verzekering; die keer dat de lockers waren opengebroken kwam de verzekering ook niet tussen. Het materiaal moest binnen in het appartement staan. lockers in een gemeenschappelijke hal is niet voldoende.
Was een dure vakantie :-(

jones op 26 nov. 2012 16:57

En dat terwijl in de meeste complexen het verboden is je spullen mee te nemen naar het appartement. En op het balkon staan ze vaak ook niet veilig dus ze moeten binnen staan.

Vriest bij de safeman het slot niet dicht? Heb dit wel eens bij de auto gehad, al zal ik het slot niet een hele nacht lang gebruiken. Iemand ervaringen en/of tips?

Vroeger kon je ook je fiets buiten laten staan zonder slot, maar tijden veranderen helaas. Ik heb ook een slot besteld bij Skislotje, had hem binnen 2 dagen thuis.

@Bart. Van hun website "Bijna altijd bruikbaar – werkt van -20 ℃ tot 50 ℃", dus ik weet niet waar je van plan bent om te gaan skien :) Ik denk dat het ook indekken is net als een pak melk waar een datum op moet, maargoed ik heb hem niet onder -20 gebruikt dus dat kan ik je niet vertellen

Heb zelf ook een slotje en gebruik het enkel in de meer risicovolle gevallen zoals après-ski in het dorp ( zeker als je binnengaat, winkels, etc.

Gewoon gedurende de dag aan de pistes en barretjes komt de "luiheid" van de mens boven en laat je het voor wat het meestal voor wat het is.

Voor de rest, denk ik dat je gewoon wel veel pech moet hebben wanneer je skies of bord gepikt worden.

Want goed gewaxt verhoogt je (glij)plezier!

Dacht dit jaar ook gebruik te maken van de safeman…eigenwijs als ik ben niet de gebruiksaanwijzing gelezen. Sleutel erin gedaan en kabel uitgetrokken en de Safeman kan ongebruik weggegooid worden.
Niet handig van mezelf, wel belachelijk dat het gelijk inhoud dat het slot weggegooid kan worden.

Tot nu toe eigenlijk alleen via de wisseltruk mijn skies weggezet. Bij apres ski breng ik ze vaak eerst weg naar de auto (gelijk skischoenen uit en comfortabel de kroeg in).
Laatst hoorde ik van iemand dat ze 's nachts de skibox hadden opengebroken en voor meer dan 3000 euro aan skies en boards gejat hadden. Op een paar skies was er pas 1 of 2 dagen geskied.
Gelukkig hadden zij het wel terug gekregen maar de vakantie was natuurlijk wel verpest.
Dus ik weet niet of in de skibox ook wel veilig is :(

Wij mixen altijd en dit gaat tot nu toe super…

@Ivo, krijg nu sterk de neiging dit uit te testen. Idd vreemd dat het slot zijn werking kan verliezen…

@Ivo, ik heb de gebruiksaanwijzing nooit gelezen, maar het slot is nog heel. Weet je zeker dat het je eigen schuld was? Kan toch niet? Was het niet een productiefout?!

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

@ Ivo, ik heb ook een Safeman gekocht en gedaan wat jij zegt, maar het slot werkt gewoon nog goed. Wat je doet kan hier hoor. Volgens mij is dit slot lastig kapot te krijgen, het is heel stevig.

Die safeman werkt alleen met een sleutel zie ik, is dat niet enorm onhandig. Z’n klein sleuteltje verdwaalt zo in alle zakken van mijn ski-kleding. Iemand een goed alternatief met een cijferslot?

Ik ga gewoon een dunne ketting met een hangslotje gebruiken. Je zou eventueel een hangslot met cijfercombinatie kunnen overwegen.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Op onderstaande site zag ik 2 hangslotjes voor €15,-, zonder verzendkosten.
http://www.koffersenkisten.nl/skb-tsa-hangsloten.html…

@ Anjetha, waarom zou je een cijferslot willen? Ik heb juist bewust gezocht naar eentje met een sleutel. In je wintersportjas heb je altijd wel een rits-zakje voor de sleutel. En je krijgt er twee bij zie ik. Zon cijferslot is altijd gepriegel zeker met handschoenen aan als het koud is, en er wil nog wel eens wat mis gegaan met het vedraaien van de code ofzo. Overigens zijn die cijferslotjes ook eenvoudiger te kraken door iemand die een beetje handig is en kan ‘voelen’ als bij het juiste cijfer het pinnetje in het gat valt.

@Ivo: door deze discussie heb ik mijn Safeman weer uit de kast gehaald, hij leek defect. Maar zoals altijd, even een paar druppels naaimachine-olie in het slot gedaan en nu is hij weer als nieuw. Dus wellicht even sloten-olie erin?

@Anjetha: De goedkoopste cijfersloten hebben vaak een zwakheid dat je met een truukje het slot alsnog kunt openen zonder de juiste cijfercombinatie. Elke fietsendief kent die truuk, maar op de ski-piste lopen dat soort experts wellicht niet.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Okay, duidelijke argumenten. Volgende item op mijn verlanglijstje: een safeman!

Pffff, we gingen vandaag even lekker apreskien en jahoor als we willen gaan zijn mijn ski’s weg. Ik weet niet of het met opzet is gebeurd of een foutje want ja er staan ook zoveel ski’s bij elkaar, maar nu moet ik nieuwe ski’s gaan huren voor de rest van de vakantie :(

Ik zal de volgende keer toch ook maar zon Safeman slot meenemen,

Ik heb net 2 safeman slotjes besteld. Voor de zekerheid.

Waar zijn ze het goedkoopst?

Ik heb ze gewoon bij safeman.de besteld. De verzendkosten zijn daar lager dan andere nl sites die ik bezocht heb… Daarnaast wilde ik beide safemans met hetzelfde slot (en dus dezelfde set sleutels), puur voor het gemak. En dit kon via deze site. Levertijd was wel en week, maar ik had de tijd.

Ik heb er zojuist één besteld voor 15 euro incl. verzendkosten, bij http://www.kienhuiswintersportwebshop.nl/sale.html.

Ik heb het slot gebruikt in Winterberg. Het was erg rustig maar toch gaf het mij een fijn gevoel dat mijn gloed nieuwe ski’s niet zo maar mee genomen konden worden.

Let op: bij http://www.kienhuiswintersportwebshop.nl/sale.html en diverse andere shops verkopen ze de oudere versie (aan de kleuren te herkennen), niet de nieuwe Safeman 2.0 versie zoals bij http://Safeman.de of http://www.skislotje.nl.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

wat is het verschil?

@Gast658. Bij http://www.skislotje.nl staat dat ze de officiele distributeur zijn en dat zie ik ook bij de producent op de website. Van skislotje zelf, hun FAQ “De nieuwe Safeman 2.0 is een verbeterde versie van de oude Safeman. Het gebruiksgemak (kabel eruit halen en weer oprollen) is verbeterd en het slotmechanisme is nog sterker. Daarnaast wordt de Safeman 2.0 ook in nieuwe kleuren geleverd.”

Ik heb ook die nieuwe safeman 2.0 en je kunt er gewoon een compleet ski-rek mee omver trekken, slotje blijft heel en op zijn plaats :)

Ski’s lukt nog wel met slot en de wisseltruc en vallen vaak niet zo op tussen de massa, maar hoe doen jullie dat met stokken? Ik heb zelf de worldcup stokken van leki (90 euro + kappen) ,zeer opvallend met die geel fluoriderende handvaten erop en zeer snel meegenomen. Neem ze nu soms gewoon mee naar binnen met de lunch, maar dan kijken ze je soms raar aan… Overigens, Ik probeer meestal ergens te lunchen dat ik zicht heb op de spullen.

Ja ik snap je punt. Maar juist daarom en omdat ik niet steeds bezig wil zijn mijn materiaal in de gaten te houden heb ik zon safeman besteld.

Je kunt met dat skislot twee lussen maken trouwens en beiden zijn geborgd. Dus je kunt je skis aan het rek zetten en dan een tweede lus heel strak om je stokken (bijvoorbeeld net voor de handvaten). Zo kunnen ze zeker niet meegenomen worden. Ik moet overigens zeggen dat ik het vaak met één lus doe. Dan gewoon heel strak, beetje handig doen dat er niet teveel ruimte zit bij het slot, zodat je skistokken er niet tussenuit getrokken kunnen worden.

Plaats een reactie